REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kampanii promocyjnej

Monika Jaranowska
Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych
 Sembox
Agencja search engine marketing
Tworzenie kampanii promocyjnej - najczęściej popełniane błędy
Tworzenie kampanii promocyjnej - najczęściej popełniane błędy

REKLAMA

REKLAMA

Decyzja o samodzielnej realizacji kampanii promocyjnej w wyszukiwarkach przez firmy, często kończy się niepowodzeniem i rozczarowaniem z osiągniętych wyników opracowanej reklamy. Zazwyczaj związane jest z brakiem odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w realizacji tego typu promocji. Nie oznacza to jednak, że dobrze przygotowania kampania nie przyniosłaby oczekiwanych rezultatów.

Do najczęściej popełnianych błędów podczas przygotowywania promocji linków sponsorowanych należą:

REKLAMA

1. Brak strategii dla kampanii promocyjnej
Uruchomianie kampanii bez żadnego planu działania jest jednoznaczne ze straceniem czasu i pieniędzy. 

REKLAMA

2. Brak wiedzy terminologicznej dotyczącej podstawowych wskaźników
Nieznajomość podstawowych wskaźników skuteczności kampanii takich jak CTR, Wynik Jakości, ROI, czy współczynnik konwersji i brak umiejętności wyciągnięcia odpowiednich wniosków, prowadzi do utraty podstawowych korzyści z prowadzonych działań, w postaci wyższej efektywności promocji oraz mniejszych kosztów za klikniecie.

3. Błędna konfiguracja kampanii - Wyniki wyszukiwania a Sieć Partnerska
Bardzo ważną rzeczą jest oddzielne przygotowanie konfiguracji dla kampanii prowadzonej w wyszukiwarce Google i w Sieci Partnerskiej. Trzeba pamiętać, że słowa kluczowe wybrane dla wyszukiwarki są słowami, po wpisaniu których będzie wyświetlić się reklama. Natomiast w przypadku sieci kontekstowej, słowa kluczowe mają na celu hasłowe opisanie stron, na których chcemy, aby zostały wyświetlone nasze reklamy. 

4. Błędna konfiguracja kampanii - nieumiejętne połączenie trzech elementów- słów kluczowych, treści reklam i stron docelowych
Przystępując do konfiguracji kampanii należy zwrócić uwagę na trafność doboru słów kluczowych, treści reklam i zawartości stron docelowych. Tak, aby najistotniejsze słowa kluczowe pojawiły się w treści linku sponsorowanego, a nasza reklama była zapowiedzą tego, co użytkownik znajdzie na stronie, na którą zostanie przekierowany po kliknięciu w reklamę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Wykorzystywanie zdjęć na stronach internetowych

REKLAMA

5. Rozbudowane grupy reklam
Grupy słów kluczowych nie powinny być szeroko rozbudowane. Każda z grup powinna zawierać listę słów kluczowych podobnych do siebie pod względem pisowni, a nie znaczenia. Zbudowanie grupy ze skrajnie odmiennymi słowami wpłynie na obniżenie Wyniku Jakości kampanii. Przyczyni się to do spadku pozycji reklamy w wynikach wyszukiwania.

6. Zbyt ogólne słowa kluczowe
Należy pamiętać, że ze względu na większą konkurencyjność ogólne słowa są zawsze droższe. Grupa fraz kluczowych powinna zawierać słowa ściśle związane z tematem działalności reklamującej się firmy.

7. Nagminne stosowanie szerokiego dopasowania
Stosowanie tylko szerokiego dopasowania będzie z pewnością generowało dużo niepotrzebnych wyświetleń, nieplanowanych dla realizowanej promocji. Przełoży się to bezpośrednio na obniżenie wskaźnika skuteczności kampanii – CTR i na wzrost stawki za kliknięcie.

8. Brak wykluczeń
Warto dodawać negatywne słowa kluczowe już na samym początku trwania kampanii. Działanie to zapewnia, że reklamy nie wyświetlą się, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki frazy, które nie są związane z prowadzoną promocją. 

Zobacz także: Jak przygotować się do kampanii linków sponsorowanych

9. Unikanie dynamicznych nagłówków
Użytkownicy chętniej klikają w reklamy, których nagłówek jest dokładnie taki sam jak wpisana przez nich do wyszukiwarki fraza, dlatego błędem jest unikanie tego rodzaju rozwiązania. Zastosowanie dynamicznego nagłówka w treści linku sponsorowanego, w wielu branżach przekłada się na zwiększenie liczby kliknięć i efektywność kampanii.

10. Brak geotargetowania
W przypadku, gdy firma działa wyłącznie w danym regionie, możliwość określenia lokalizacji geograficznej wpływa na zwiększenie skuteczności kampanii, ponieważ reklama wyświetla się tylko zainteresowanym użytkownikom z tej samej geograficznej okolicy, co reklamodawca. 

11. Nieaktualizowane reklamy
Istotnym elementem dla jakości kampanii, jest uaktualnianie tekstów reklamowych. W przypadku, gdy w linku sponsorowanym zostaną wykorzystane słowa związane z konkretnym okresem lub wydarzeniem - np. okresowym rabatem dla klientów, w chwili wygaśnięcia promocji należy zmienić tekst reklamowy.

Zobacz więcej: E-firma

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA