REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6 mitów głównych w SEO

 Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Mity SEO
Mity SEO

REKLAMA

REKLAMA

Branża SEO przez lata dorobiła się wielu mitów. Wierzą w nie, nie tylko nieświadomi klienci, ale także niektórzy doradcy SEO. Podtrzymywanie wiary w te mity jest wygodne dla agencji interaktywnych. To pozwala skutecznie inicjować działania, które w rzeczywistości nie przynoszą żadnych efektów. Strategia ta praktykowana jest szczególnie przez agencje, które nie rozliczają się z klientami w systemie – płatność tylko za wyniki.

Tak jak każda dziedzina życia społecznego, tak też SEO dorobiła się wielu mitów. Poniżej znalazło się sześć głównych błędnych przekonań, w które do dziś utrzymuje się wiara - w mniejszym lub większym stopniu.

REKLAMA

Mit pierwszy – metatagi

Wielu specjalistów (głównie samozwańczych „ekspertów”) oraz klientów wierzy wciąż, że ogromny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania mają metatagi. Wielu twórców stron skupia się na metatagach, tak jakby ich prawidłowe zdefiniowanie było jedynym kluczem do sukcesu w SEO. Dawno temu metatagi rzeczywiście były ważne, jednak dziś jest inaczej. To już historia. Nie wynika to wyłącznie z empirycznie przebadanych kampanii SEO, ale także z oświadczeń twórców wyszukiwarki Google. Może nie bezpośrednio, ale w pośredni sposób przyznali oni, że wspomniany element strony nie odgrywa dziś znaczącej roli w wyznaczaniu rankingów stron na frazy kluczowe. Nie znaczy to jednak, że należy z metatagów zrezygnować – wręcz przeciwnie, powinny one być dopracowane pod kątem użytkowników, aby ułatwić im wybór odpowiedniej strony w obrębie serwisu.

Mit drugi – wskaźnik PageRank

Wskaźnik PageRank został wprowadzony przez wyszukiwarkę Google do oceny jakościowej stron internetowych. Można go odczytać m.in. w belce narzędziowej Google lub za pośrednictwem wielu specjalistycznych serwisów. Wielu twórców stron internetowych do chwili obecnej uważa, że wskaźnik ten ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czym wyższy PageRank, tym wyższa pozycja. Wystarczy spojrzeć na kilka pierwszych z rzędu stron internetowych i ich wskaźniki PageRank, aby przekonać się, że wartości te nie są wyznacznikiem wysokich pozycji w wyszukiwarce. Strony z niskim PageRank są na te same frazy wyżej w wynikach wyszukiwania niż strony z wysokim PageRank. Czasem jest odwrotnie, ale nie ma tutaj reguły.

Mit trzeci – linki wychodzące do znanych stron

Jednym z najbardziej „zabawnych” mitów jest ten mówiący, że jeśli na stronie zamieścimy wiele linków wychodzących do ważnych i dużych stron w sieci (np. Onet.pl czy Interia.pl), to wzrośnie pozycja naszej strony w wynikach wyszukiwania. Wynika on za faktu, że skoro tamte strony są cenione przez Google, to nasza strona może skorzystać z tej aureoli sukcesu. W rzeczywistości bardziej służy to stronom, do których prowadzą linki, niż stronom, gdzie one są zamieszczone.

Zobacz: Legalizacja przechowywania plików cookies

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mit czwarty – linki z for internetowych i blogów

Zdobywanie wartościowych linków to niełatwa sztuka. Najłatwiej pozyskać je z darmowych katalogów, jednak te nie dają już takiego wzmocnienia jak kiedyś. Najszybciej początkującym twórcom stron i specjalistom SEO zdobyć linki z zagranicznych for internetowych i komentarzy na blogach z różnorodną treścią, które są prowadzone w różnych językach. Do tego celu wykorzystują skrypty internetowe, które robią to w sposób automatyczny lub pół-automatyczny. Google jednak sprawnie rozpoznaje takie linki i zamiast plusów, można narazić się na karę.

Mit piąty – sztucznie upychanie słów kluczowych w tekstach na stronie

Ten mit ma najwięcej wyznawców. Dawno temu już twórcy Google przyznali, że sztuczne szpikowanie słowami kluczowymi tekstów na stronie daje więcej minusów niż plusów. Na dodatek teksty na stronie stają się nie do czytania i przez to odpychają potencjalnych klientów. Oczywiście teksty muszą zawierać w swojej treści słowa kluczowe (na ich podstawie Google ma kojarzyć nasza stronę z konkretnym zapytaniem), ale muszą one być zawarte w dość naturalnym kontekście. Wystarczą 2-3 powtórzenia danej frazy, aby być pewnym, że Google dostrzeże je jako ważne dla naszej działalności.

Mit szósty – systemy wymiany linków wciąż działają

REKLAMA

To jeden z mitów, w który wierzą bardziej eksperci niż firmy. Nawet do dziś ludzie z branży SEO przekonują na forach, że pomimo ostrzeżeń i akcji karania przez Google stron korzystających z tego rodzaju sposobów, SWL-e dalej są skuteczne. Jak mówią niektórzy specjaliści SEO, warto na początku „dopalić” każdą stronę SWL-em. Inni twierdzą, że drogą do sukcesu jest systematyczne kupowanie linków z systemów. Większość klientów nie ma nawet pojęcia, co to są Systemy Wymiany Linków. Jako dowód skuteczności przedstawia się klientom strony, które korzystają z SWL-i oraz mają wysoką pozycję. Na dodatek utrzymują tę pozycję w długiej perspektywie bez żadnych konsekwencji. Jednak ostatnia zmian algorytmu Google, wprowadzona pod kryptonimem Penguin, nie pozostawia złudzeń co do wartości SWL. Jednej nocy Google usunęło z indeksu wiele stron poważnych firm (m.in. Play-a oraz Banku Millenium), właśnie z powodu używania SWL-i. Pomimo faktu, że w SWL-e są jeszcze skuteczne w licznych przypadkach (w wielu branżach pierwsza dziesiątka wyników wyszukiwania to strony pozycjonowane tylko za pomocą systemów wymiany linków), w długookresowej perspektywie ta strategia pozycjonowania może wyrządzić więcej szkód niż pożytku. Strony korzystające z SWL-i często otrzymują surowe kary od Google, takie jak „filtry” na określone frazy (brak obecności strony w wyszukiwarce po wpisaniu danych haseł) oraz „bany” (całkowity brak strony w wyszukiwarce).

Z mitami, także z tymi w branży SEO, należy walczyć,. To zadanie stojące przed niezależnymi ekspertami SEO – tak jak z mitami obecnymi w naszym życiu muszą walczyć niezależni naukowcy. Mit to zawsze pierwiastek irracjonalny w naszym życiu. Wiemy z teorii, że człowiek pomimo zapewnień, to w gruncie rzeczy istota nieracjonalna. Dlatego tak łatwo wierzymy w mity, także w te dotyczące SEO.

Zobacz: Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA