REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Kamil Rogala
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa
Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Wielu przedsiębiorców tworząc sklep internetowy działa według pewnego schematu. Otóż na początku wymyśla nazwę dla sklepu, następnie opracowuje logo i ogólny wygląd przyszłego sklepu. W końcowym etapie przyszły właściciel sklepu zastanawia się co umieścić w bannerach i reklamach, aby jak najskuteczniej promować sklep. Czy to dobry schemat? Nie do końca.

REKLAMA

Nie jest to co prawda zły schemat i można go stosować pod warunkiem, że będziemy świadomi tego, iż dla klientów każdy ten etap składa się na jednolite i całościowe postrzeganie marki sklepu. Nie zwrócą oni uwagę tylko na logo czy też układ strony, ale na cały sklep i wrażenie jakie wywiera. W związku z tym warto poszczególne kroki traktować jako część całego systemu, który trzeba odpowiednio zaplanować. Dopiero wtedy końcowy rezultat będzie dobrym startem do kreowania marki.

Zobacz również: Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

REKLAMA

Jak już wspominaliśmy, marka to nie tylko nazwa, ale cała otoczka sklepu z jego wyglądem i regulaminem włącznie. Marka to wszystkie skojarzenia, jakie ma klient lub potencjalny odbiorca myśląc o naszej firmie lub też produkcie. Może to być oczywiście logo, nazwa czy design sklepu, ale pamiętajmy, że są to tylko składowe większej całości, nigdy pojedyncze aspekty. Z czym jeszcze kojarzy się marka?

Marka kojarzy się z czymś charakterystycznym dla danego sklepu lub przedsiębiorstwa. Znany portal aukcyjny Allegro kojarzy się z tym, że można tam kupić praktycznie wszystko. Portal społecznościowy Facebook obecnie kojarzony jest z tym, że jest praktycznie wszędzie. Tak tworzy się marka. Widząc znak firmowy lub logo kojarzymy je z główną zaletą lub też wadą danego przedsiębiorstwa, firmy, strony internetowej etc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobra marka musi oznaczać dla konsumenta realne korzyści, w żadnym wypadku nie utrudnienia czy trudne do spełnienia zasady. Klient chcąc np. kupić książkę pójdzie do tej księgarni, w której ją na pewno dostanie, będzie mógł ją obejrzeć, spotka ludzi, którzy znają się na książce lub są nimi zainteresowani. A jeśli jeszcze oprócz tego napije się dobrej kawy i odpocznie, z pewnością zapamięta nazwę tej księgarni na długo i będzie ją polecał innym. To właśnie jest dobra marka. Nie tylko nazwa i wygląd danego miejsca, ale również to, co to miejsce może zaoferować klientowi.

Polecamy: Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

 Wbrew pozorom, marka w Internecie rządzi się podobnymi prawami. Owszem, klient nie może skorzystać z wygodnej kanapy, nie może wypróbować sprzętu czy powąchać perfum, ale jeśli natrafi na przyjazną i profesjonalną obsługę, szybką realizację zamówienie wraz z rabatem lub gratisem, z pewnością będzie kojarzył sklep, jego nazwę, wygląd i logo bardzo pozytywnie i zrobi tam zakupy ponownie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA