REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne

Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne /fot. Shutterstock
Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne /fot. Shutterstock
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Rozwoju z Głównym Inspektorem Sanitarnym przygotowali wytyczne sanitarne dotyczące obiektów wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa.

Celem wdrażanych procedur jest:

REKLAMA

  1. Wskazanie zasad w obiektach wielofunkcyjnych, zapewniających bezpieczeństwo dla osób zaangażowanych w organizację  wydarzeń.
  2. Wskazanie zakresu współdziałania z organizatorami wydarzeń w celu dostosowania infrastruktury i wyposażenia obiektów do wymogów.
  3. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników/osób zaangażowanych w organizację wydarzenia w obiektach przez jego uczestników oraz inne osoby z zewnątrz.
  4. Ograniczenie liczby osób przebywających na terenie obiektów w danym przedziale czasowym.
  5. Działanie, mające na celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się epidemii w obiektach i dostosowanie podejmowanych działań, procedur i infrastruktury do potencjalnego zagrożenia.
  6. Stworzenie modelu procedur bezpieczeństwa umożliwiających działanie w obiektach organizatorów, firm obsługujących wydarzenia, artystów i sportowców, organizujących imprezy kulturalne, rozrywkowe, sportowe, targowe, kongresowe, konferencyjne i masowe.
  7. Zapewnienie spójności pomiędzy wytycznymi.

Polecamy: Przedsiębiorca w kryzysie (PDF)

Wytyczne zostały podzielone na następujące części:

  1. Przestrzeń komunikacyjna oraz udostępnione miejsca
  2. Bezpieczeństwo obsługi i uczestników
  3. Gastronomia i catering – żywienie dla gości oraz ekip realizacyjnych
  4. Zapewnienie czystości na terenie wydarzenia
  5. Procedury postępowania podczas obsługi wydarzeń
  6. Procedury postępowania w odniesieniu do osoby posiadającej symptomy zakażenia

Przestrzeń komunikacyjna oraz udostępnione miejsca

  1. Określenie maksymalnej liczby uczestników spotkań, konferencji poprzez:
    • Zastosowanie przelicznika osób do powierzchni w zależności od typu obiektu.
    • Zastosowanie minimalnej wymaganej odległości pomiędzy krzesłami, stolikami.
    • Określenie dopuszczalnej liczby osób w windach.
  2. Ograniczenie liczby uczestników wydarzeń poprzez:
    • Utrzymanie bezpiecznych odległości pomiędzy udostępnionymi miejscami siedzącymi.
    • Zmniejszenie liczby udostępnionych miejsc siedzących do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Zmniejszenie liczby  udostępnionych miejsc tymczasowych (na płycie) do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Zmniejszenie liczby udostępnionych miejsc stojących (na płycie) do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Wprowadzenie procedur kolejności lub liczby wpuszczania osób po przekroczeniu dopuszczalnej normy osób w wydarzeniu (kolejność zgłaszania się, sloty czasowe, numeracja biletów) w zależności od charakteru imprezy i wytycznych obowiązujących organizatorów.
  3. Uruchomienie większej liczby wejść, toalet (tak, aby uniknąć tłoku)  na teren imprezy oraz organizacja wejść dedykowanych do poszczególnych stref. W każdym wejściu uruchomienie stanowisk do dezynfekcji rąk.
  4. Utrzymanie bezpiecznych odległości (2 m), zgodnie z otrzymanymi wytycznymi dla organizatorów, pomiędzy osobami stojącymi w kolejkach do wejść na teren imprezy, do punktów gastronomicznych, szatni, w windach.
  5. Opracowanie procedur dla obsługi imprez w zakresie postępowania, zasad bezpieczeństwa swojego i gości, sposobu informowania oraz egzekwowania wymogów.
  6. W zakresie systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych – stosowanie się do zaleceń NIZP- PZH.
  7. Komunikaty skierowane do uczestników imprezy w zakresie profilaktyki zdrowotnej i przestrzegania zasad higieny – wykorzystanie plakatów, piktogramów, systemów audiowizualnych, systemów dźwiękowych.

Bezpieczeństwo obsługi i uczestników

  1. Dopuszczenie do pracy pracowników po przeprowadzonej kontroli temperatury ciała, za ich zgodą, oraz wyposażanych w maseczki / przyłbice ochronne oraz rękawiczki, jeśli nadal będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa. Pracownicy obsługujący wydarzenie wyrażają zgodę na pomiar temperatury ciała. W obsłudze wydarzenia nie uczestniczą osoby z symptomami choroby zakaźnej. 
  2. Spotkania i narady wewnętrzne z zachowaniem bezpiecznej odległości pomiędzy osobami.
  3. Zapewnienie środków ochrony osobistej dla pracowników/osób świadczących usługi (maseczki, przyłbice, kaski ochronne, rękawice jednorazowe) i preparatów do dezynfekcji rąk, zgodnie z obowiązującymi regulacjami w tym zakresie.
  4. Zapewnienie wsparcia organizatorom w zakresie wdrożenia i realizacji imiennej sprzedaży biletów i dokonywania sprawdzeń tożsamości – na wejściu lub w inny sposób identyfikacji uczestników wydarzeń,  po uprzednim uzyskaniu ich zgody, o czym muszą być wcześniej poinformowani.
  5. W celu usprawnienia kontroli bezpieczeństwa, zapewnienie dodatkowych miejsc depozytowych, poza terenem wydarzeń i nie w bezpośredniej bliskości wejść na wydarzenia dla osób z większymi bagażami – ograniczenie rozmiaru bagażu dopuszczalnego na terenie imprezy.
  6. Uwzględnianie w dokumentacji na imprezy masowe dodatkowych rozwiązań w zakresie niwelowania zagrożeń epidemiologicznych.
  7. Wyznaczenie osoby w zakresie bhp i zagrożeń epidemiologicznych lub rozszerzenie zadań dla operatorów medycznych.
  8. Dedykowanie na stałe dodatkowego miejsca na terenie obiektu dla osób wymagających izolacji.

Gastronomia i catering – żywienie dla gości oraz ekip realizacyjnych

  1. W przypadku usług gastronomicznych należy stosować wytyczne dla gastronomii.

Zapewnienie czystości na terenie wydarzenia

  1. Zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń dla personelu sprzątającego (maseczki, rękawiczki, płyny do mycia i dezynfekcji).
  2. Określenie ilości dozowników z płynem do dezynfekcji rąk przy wejściach, w przestrzeniach dla publiczności, w toaletach i ich stałe monitorowanie celem uzupełniania.
  3. Zabezpieczenie folią terminali płatniczych oraz ich dezynfekowanie nie rzadziej niż co godzinę.
  4. Sprzątanie i dezynfekcja powierzchni publicznych w trakcie i po wydarzeniu – wyznaczenie częstotliwości w oparciu o ocenę ryzyka.
  5. Dezynfekcja strefy backstage oraz stref produkcyjnych po każdym wydarzeniu.
  6. Sprzątanie i dezynfekcja stref przygotowania i wydawania posiłków.
  7. Przygotowanie i oznaczenie pojemników dedykowanych na utylizację, uwzględnienie kategorii odpadów w umowach z firmami odbierającymi odpady. Rekomenduje się postępowanie zgodnie z wytycznymi Ministerstwa  Klimatu i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
  8. Udostępnienie w toaletach instrukcji w zakresie mycia i dezynfekcji rąk.

Procedury postępowania podczas obsługi wydarzeń

  1. W trakcie montażu i demontażu zachowanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących dla firm zabudowujących i dostawców zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego – opracowanie instrukcji bezpieczeństwa epidemicznego dla obiektu w trakcie przygotowań i przebiegu wydarzeń; przekazanie do zaopiniowania na 14 dni przed wydarzeniem właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej (dotyczy dużych wydarzeń w obiektach zamkniętych).
  2. Obowiązek zapewnienia pracownikom i podwykonawcom dodatkowego niezbędnego sprzętu, środków ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi regulacjami.
  3. Zasady pracy pracowników oraz osób zaangażowanych w organizację wydarzenia uwzględniające:
    • obowiązkowe mycie i dezynfekcja rąk;
    • wyposażenie i ubiór osób zaangażowanych w organizację wydarzenia:
      - maski ochronne na twarz, zgodnie z przepisami rozporządzenia;
      - rękawiczki jednorazowe;
      - kombinezony ochronne (kilka) do dyspozycji wskazanych osób z obsługi na   wypadek wystąpienia konieczności podejmowania działań w takim wyposażeniu.
  4. Szkolenie pracowników w zakresie prawidłowego stosowania i użytkowania środków dezynfekujących i odzieży ochronnej.
  5. Wdrożenie wymogów i standardów organizacji obecności wykonawców, zawodników w strefach backstage.
  6. Odseparowanie dróg dojścia wykonawców i ekip technicznych.

Procedury postępowania w odniesieniu do osoby posiadającej symptomy zakażenia

  1. Przygotowanie zamkniętych, odizolowanych i odpowiednio dezynfekowanych pomieszczeń dla osób z objawami infekcji. Zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia pracownikom medycznym pracującym w tym pomieszczeniu.  
  2. Osoby wykazujące objawy chorobowe lub, będące w trakcie kwarantanny nie mogą korzystać z miejsc publicznych, w tym uczestniczyć w spotkaniach, konferencjach, imprezach sportowo-artystycznych.
  3. Poinformowanie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o osobie z podejrzeniem zarażenia.
  4. Ustalenie postępowania z organizatorem wydarzenia.
  5. Dezynfekcja miejsca izolacji.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA