REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Współpraca z siecią reklamową może dać e-firmie dodatkowy zarobek

Michał Fura
Michał Fura
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzisz własny biznes w sieci, a twoją stronę odwiedzają setki czy nawet tysiące osób miesięcznie? Możesz na nich dodatkowo zarobić, podpisując umowę z siecią reklamową.

Jeśli prowadzisz popularny sklep internetowy lub serwis tematyczny, który miesięcznie odwiedza kilkaset lub nawet kilka tysięcy osób, możesz przekuć ten ruch na dodatkowy zarobek. Każda odwiedzająca cię osoba to nie tylko twój potencjalny klient, ale także cel reklamodawców, często globalnych koncernów, którzy dysponują gigantycznymi nakładami na reklamę. Nawet jeśli twój serwis nie ma tak dużej liczby użytkowników, jak największe portale, to i tak możesz zgarnąć część największych budżetów reklamowych także dla siebie.

REKLAMA

Reklamodawca płaci za efekty

Sieci reklamowe, szczególnie te zajmujące się marketingiem afiliacyjnym, coraz ostrzej walczą o polski rynek reklamy internetowej. Dlatego szukają coraz większej liczby serwisów, w których mogłyby wyświetlać reklamy.

Marketing afiliacyjny polega na rozliczaniu efektów - reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie jego reklamy, lecz za efekty, czyli np. liczbę wypełnionych formularzy lub zamówień na dany towar.

REKLAMA

Choć na razie wartość takich zleceń szacowana jest na 20 mln zł, to jednak stale rośnie, bo firmy coraz chętniej z niej korzystają. Liderem rynku w Polsce jest firma TradeDoubler. Ale o odebranie jej tytułu lidera walczą też inne sieci reklamowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z nich jest działająca od niedawna w Polsce globalna sieć reklamowa Zanox. Wśród jej klientów w Polsce są m.in. tacy reklamodawcy, jak: Expander, Tele2, Świat Książki, a także takie firmy, jak największy dom wysyłkowy w Europie Quelle oraz producent kawy Tchibo.

W praktyce współpraca z siecią polega na tym, że właściciel serwisu podpisuje z nią umowę i wpuszcza do swojego serwisu oferowane przez sieć reklamy.

Różne sposoby rozliczania

REKLAMA

W zależności od przyjętego programu, w Zanox możliwe są różne formy rozliczeń. Na przykład serwis może zarobić do 31,5 zł za każdy wniosek wypełniony przez internautę. Taką stawkę Zanox oferuje przy reklamach Expandera. W przypadku Quelle stosowany jest jeszcze inny system - serwis zarabia 6 proc. od wartości koszyka, czyli wszystkich reklam, jakie się w nim pojawią. Przy umowach z Tchibo właściciel serwisu może zarobić 17 zł za każdy dokonany zakup, bez względu na wartość koszyka. Internetowa porównywarka cen Ceneo.pl natomiast - 0,1 zł za każdego przekierowanego internautę.

Nakłonienie internauty do wypełnienia wniosku jest o wiele trudniejsze niż tylko zachęcenie go do kliknięcia na wyświetlany link. Ale bardzo często dużo łatwiejsze w przypadku mniejszych serwisów, które odwiedzają wierni internauci, niż w przypadku dużych portali.

Z tej formy współpracy z Zanoksem korzysta w Polsce kilka tysięcy właścicieli serwisów.

- Najskuteczniejsze polskie serwisy zarabiają dzięki nam kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie lub więcej - mówi Maciej Wyszyński, szef Zanox na Europę Centralną i Wschodnią.

Wielu z nich korzysta również z oferty takiego źródła przychodów, jak Google Ad Sense, opierającego się na podobnej zasadzie: Google wyświetla na naszej stronie reklamy, a potem dzieli się przychodami od liczby kliknięć.

- Korzystamy z kilku programów Zanox, także z tych najnowszych. Największym zainteresowaniem cieszy się kampania Quelle. Dzięki temu dochody ze współpracy z siecią reklamową Zanox stanowią bardzo atrakcyjne źródło przychodów dla firmy - mówi Rafał Agnieszczak, prezes serwisu społecznościowego Fotka.pl, którego przychody sięgnęły w ubiegłym roku 6 mln zł.

20 mln zł szacunkowa wartość rynku reklamy afiliacyjnej w Polsce

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA

Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

REKLAMA