REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Którego dostawcę prądu wybrać dla firmy, żeby zamiast 12 faktur rocznie płacić 11?

Na zużyciu energii elektrycznej można zaoszczędzić – wystarczy zmienić dostawcę.
Na zużyciu energii elektrycznej można zaoszczędzić – wystarczy zmienić dostawcę.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki zmianie dostawcy prądu przedsiębiorstwo, które zużywa rocznie 40 Gwh, może zyskać kilkaset tysięcy złotych. W przypadku większych firm mowa tu o oszczędnościach nawet rzędu kilku milionów złotych. Zarówno mali, jak i duzi mają szansę wyjść na plus. Z wyliczeń ekspertów wynika, że opłaty za prąd można zredukować o równowartość co najmniej miesięcznej faktury w skali roku.

Rynek energii dla przedsiębiorców został uwolniony w 2007 r. Jednak dopiero od 2010 r. firmy mogą wybierać spośród naprawdę atrakcyjnych ofert. Taryfy energii elektrycznej zatwierdzane są przez Urząd Regulacji Energetyki. Dodatkowo potrzebny był czas na przystosowanie taryfikacji opłat do nowej sytuacji rynkowej. Według zarządzających spółek, zarabiających na handlu prądem, rok 2011 upłynie pod hasłem walki o klienta biznesowego.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza zaatakowała Energa, która 1 stycznia uruchomiła dedykowaną linię telefoniczną dla biznesu. Grupa energetyczna z Gdańska ma dziś 300 tys. klientów z sektora przedsiębiorstw. Na odpowiedź konkurencji nie trzeba było długo czekać. Zaraz po Nowym Roku Enea poinformowała, że przygotowała dla małego i średniego biznesu ofertę sprzedaży energii elektrycznej z gwarancją ceny do końca 2011 r.

- Nasza oferta adresowana jest do małych i średnich przedsiębiorstw. Jest to idealne rozwiązanie dla klientów, dla których możliwość precyzyjnego planowania kosztów, związanych ze zużyciem energii elektrycznej, ma pierwszoplanowe znaczenie – mówi Andrzej Górski, dyrektor departamentu handlu Enea.

Enea liczy na to, że jej pomysł zostanie podchwycony i pozwoli podebrać konkurencji część klientów. Z danych Ministerstwa Gospodarki wynika, że do końca 2010 r. ponad 6,5 tys. odbiorców przemysłowych zmieniło sprzedawcę energii.

Tania energia dla firm. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tauron – dbałość o indywidualne potrzeby klientów

REKLAMA

Jednym z uczestników rynku, który nieustannie pozostaje w czołówce, jest Tauron. Dostarcza on energię elektryczną do ponad czterech milionów klientów, zarówno gospodarstw domowych, jak i przedsiębiorców. Według Macieja Dolnego, wiceprezesa zarządu ds. sprzedaży i marketingu Tauron Sprzedaż, spółki należącej do Grupy Tauron, przy wyborze sprzedawcy energii firmy kierują się nie tylko ceną.

- Wyróżnikiem dla oferty Tauron Polska Energia, kierowanej do biznesu, zdecydowanie jest możliwość indywidualnego dopasowania naszej oferty do potrzeb i oczekiwań klientów. Mówiąc kolokwialnie, „szyjemy ją na miarę”.

Tauron zatrudnia w tym celu kilkudziesięciu doradców handlowych, którzy obsługują klientów biznesowych na terenie całego kraju. Doświadczeni opiekunowie oferują doradztwo w zakresie optymalizacji kosztów energii elektrycznej, a także różne warianty oferty handlowej, dopasowanej do klienta. 

- Klientom biznesowym oferujemy pomoc specjalistów. Dedykowani doradcy proponują m.in. usługę bilansowania handlowego, gwarancję stałej ceny za energię elektryczną, elastyczność w kwestiach oczekiwanych okresów rozliczeniowych – wymienia Maciej Dolny. – Zależy nam, aby nasi klienci biznesowi otrzymywali od nas najlepszej jakości oferty i wsparcie dedykowanych doradców. Zależy nam także na stworzeniu platformy komunikacyjnej z klientami, dużymi przedsiębiorcami, w zakresie ich potrzeb i oczekiwań, co nie tylko ułatwia współpracę, ale także może przynieść wiele korzyści obu stronom w przyszłości.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 30%! Sprawdź teraz!

Spółka zbiera obfite żniwo nowego podejścia do klientów. Cały czas wzrasta liczba firm spoza terenu działalności dystrybucyjnej Grupy. Do portfela spółki należą jedne z największych polskich firm, duże i średnie zakłady produkcyjne, a także klienci wielooddziałowi, dla których przygotowywane są specjalne warunki sprzedażowe, uwzględniające specyfikę danego klienta.

- W ostatnich kilku miesiącach pozyskaliśmy kolejnych, nowych klientów biznesowych na sprzedaż energii poza terenem swojej działalności. W sumie zakontraktowano sprzedaż na 2011 rok na około 4 TWh energii elektrycznej dla nowych klientów na terenach zewnętrznych – mówi Ireneusz Perkowski, prezes Tauron Sprzedaż.
TAURON oferuje swoim klientom nie tylko usługi na wysokim poziomie, ale także unikalne w skali kraju produkty, jak na przykład Tauron EKO Premium. To ekologiczna energia, pozyskiwana z odnawialnych źródeł, której pochodzenie - jako pierwszej i obecnie jedynej w kraju - potwierdza Polskie Towarzystwo Certyfikacji Energii. Produkt został nagrodzony Ekolaurem Polskiej Izby Ekologii. To energia adresowana do dużych przedsiębiorstw, które mogą oznaczyć wytwarzane przez siebie produkty specjalnym logo Tauron EKO Premium.

Całodobowa infolinia w RWE

W rosnącej rotacji klientów szansę dla siebie widzi również koncern RWE. Spółka jako pierwsza firma na rynku uruchomiła całodobową infolinię, a część klientów koncernu może korzystać z elektronicznego biura obsługi e-bok, gdzie monitorują swoje zużycie energii i opłaty.

Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska, podkreśla, że dużym zainteresowaniem cieszą się usługi około energetyczne, szczególnie wśród klientów, którzy zużywają znaczne ilości energii elektrycznej.

„Energy Check”, który oferujemy, pozwala im określić, w jaki sposób mogą doprowadzić do obniżenia rachunków za energię elektryczną – mówi Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska.

Od prawie dwóch lat klienci RWE posiadają dostęp do ciekawych ofert, takich jak gwarancja stałej ceny czy „korytarz cenowy”.

Perspektywy na przyszłość

Rosnąca aktywność firm sprzedających energię powinna cieszyć szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, duży odbiorca zawsze sobie poradzi. Żaden dostawca prądu nie może sobie pozwolić na utratę giganta, choćby z powodów prestiżowych.

Jeszcze większe zmagania o klientów biznesowych rozpoczną się w momencie uwolnienia cen dla klientów indywidualnych. Dzisiaj główni gracze na rynku mogą tracić na taryfie G11 nawet 100 mln zł rocznie. Muszą więc odbijać sobie na firmach. Kiedy zatwierdzający taryfy URE (Urząd Regulacji Energetyki) zmieni swoje podejście na bardziej elastyczne, przedsiębiorcy powinni znaleźć się w jeszcze lepszej sytuacji, choć za nowym dostawcą energii warto rozejrzeć się już teraz.

Eksperci TotalMoney.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA