REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy testują nowe kanały promocji w internecie

Firmy testują nowe kanały promocji w internecie
Firmy testują nowe kanały promocji w internecie
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dotychczas z pomocy influencerów korzystały głównie marki z obszaru mody czy beauty. Dziś coraz więcej firm nietypowych dla Instagrama bada i testuje nowe kanały promocji. To między innymi branża farmaceutyczna, nowe technologie czy inicjatywy proekologiczne. Coraz częściej na Instagramie swoje produkty promują marki skierowane do silversów, czyli pokolenia 55+.

Z Instagrama korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie, a w Polsce – ponad 8 milionów osób. Na tle innych portali kojarzony jest przede wszystkim z ubraniami, trendami modowymi oraz obserwowaniem życia innych osób. Najczęstszym powodem do przeglądania Instagrama jest możliwość zainspirowania się – szczególnie wśród kobiet.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Instagram rośnie w siłę

REKLAMA

Instagram jest najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową. Ponad połowa jego użytkowników kiedykolwiek kupiła produkt, który zobaczyła na portalu. Potencjał w tym medium dostrzegły marki, które na stałe przeznaczają budżety reklamowe na działania w social mediach – nawet kosztem reklam outdoorowych. Influencer marketing rozwija się w błyskawicznym tempie i kolejne marki próbują swoich sił na Instagramie.

 – Zauważamy, że kolejne firmy wchodzą na Instagram ze swoimi produktami – mówi Karina Hertel, dyrektor zarządzająca BrandLift. – Do naszych klientów dołączają firmy farmaceutyczne, retail, organizacje zajmujące się nowymi technologiami czy promujące idee związane z proekologicznym stylem życia. Pracujemy obecnie nad promocją polskiej marki samochodów elektrycznych Izera, czy aplikacji TooGoodToGo z obszaru zero waste, jak również produktów i usług firm Adamed, Benecol czy Leroy Merlin. Cieszy nas, że dziś influencer marketing to nie tylko kategoria beauty i fashion, ale również te nowe, mniej oczywiste branże.

Silver tsunami

Zdaniem Kariny Hertel wkrótce influencer marketing przeżyje silver tsunami. Coraz więcej firm mających produkty skierowane do osób 55+ wykorzysta Instagram do promocji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

 – Pandemia mocno zweryfikowała rynek reklamy. Rozwiązania, które dotychczas były oczywiste i sprawdzały się, dziś są zupełnie nieefektywne. Reklamy w tramwajach, u lekarzy czy w kinach mają nikłe szanse, aby dotrzeć do grupy wiekowej 55+, której zaleca się pozostanie w domach i ograniczenie aktywności – dodaje Karina Hertel, dyrektor zarządzająca BrandLift. – Ale to grupa, która coraz częściej sięga po nowe technologie, w tym social media. Reklamodawcy zaczynają to zauważać i wkrótce będziemy mieć do czynienia z silver tsunami.

Kolejnym przykładem nietypowej akacji na Instagramie jest kampania marki Dulux, która wraz z influencerami przeprowadzała remonty ich mieszkań czy Narodowego Instytutu Dziedzictwa, promując ideę wpisania Stoczni Gdańskiej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

O badaniu

Badanie „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift” zostało wykonane na zlecenie agencji marketingu influencerskiego BrandLift. Badanie ilościowe zostało zrealizowane techniką CAWI w społeczności Zymetria w listopadzie 2019 r. na grupie 400 osób w wieku 18-49 lat, która regularnie korzysta z Instagrama. Jego celem było poznanie użytkowników Instagrama, podejmowanych przez nich działań, zwyczajów i opinii nt. serwisu. Badanie obejmowało m.in. znajomość i używanie mediów społecznościowych, częstotliwość, preferencje oraz skojarzenia i intensywność reklam. Sprawdzono również zachowanie użytkowników na Instagramie, powody korzystania z tego portalu czy zachęcenie do kupna pod wpływem reklam. Badanie skupia się również wokół influencerów i korzystania z poleceń influcencerów na Instagramie.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA