REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audyt w firmie. Jak zautomatyzować proces audytu?

Prowadzony tradycyjnie audyt zabiera sporo czasu.
Prowadzony tradycyjnie audyt zabiera sporo czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzony tradycyjnie audyt zabiera sporo czasu, podobnie jak i mozolne uzupełnianie ocen stanowisk po audycie, czy tworzenie raportów. Jak można to przyśpieszyć?

Co to jest audyt?

Audyt to analiza i ocena firmy przeprowadzana przez niezależnego eksperta.

REKLAMA

Zarządzający danym obszarem dowiaduje się więc po dłuższym czasie, co było nie tak na jego stanowisku. Zdarza się nawet, że w momencie, kiedy otrzymał informację o niezgodności, ta już dawno została usunięta. Efekt? Efektywność przeprowadzanych audytów maleje. Jak się okazuje, jest jednak rozwiązanie, które zaoszczędzi to setki godzin za każdym razem, przeprowadzamy audyt w firmie.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Audyt w firmie – jakie korzyści niesie za sobą automatyzacja?

Wśród największych wyróżników i zalet nowoczesnych narzędzi dostępnych na rynku wyróżnić możemy 5 podstawowych grup:

  1. Digitalizację działań audytowych
  • Natychmiastowy dostęp online,
  • Uporządkowany zbiór i prezentacja danych (struktura przedsiębiorstwa),
  • Baza zarejestrowanych użytkowników z przypisanymi uprawnieniami w zależności od kompetencji,
  • Łatwe zarządzanie audytami i metodami ich wykonywania (audyt prosty oraz złożony – sekwencyjny).

2. Harmonogramy audytów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• Przejrzystą prezentację planu audytu,

• Wygodny i intuicyjny interfejs zarządzania harmonogramem,

• Szybki dostęp do informacji o indywidualnym planie audytu obszarów,

• Koordynację działań audytorów z wglądem w bieżący postęp działań.

3. Action plan

• Procedura oddelegowanie osoby lub zespołu z odpowiedniego działu (UR, BHP, Jakość,

Logistyka) w celu podjęcia działań w ramach napraw niezgodności,

• Prezentowanie szczegółowych danych o wykrytych niezgodnościach,

• Możliwość specyfikowania okresu na podjęcie działań naprawczych,

• Pełna kontrola i weryfikacja planu działania - lider zespołu naprawczego raportuje realizację przydzielonych zadań i nadzoruje audyt w firmie.

4. Wykonanie audytu i zgłoszenie niezgodności

• Rejestracja wykrytych niezgodności (m.in. 5S, BHP, Jakość) – możliwość dodawania opisów i zdjęć w czasie rzeczywistym,

• Audyt w firmie może zostać wykonany na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet),

• Wykonanie audytu z codziennej rutyny z automatyczną identyfikacją obszaru (obszar oznaczony kodem 2D),

• Automatyczne przetwarzanie i wysyłanie e-mailem wyników audytu natychmiast po zakończeniu oceny.

5. Analiza wyników / statystyki

• Przejrzyste raporty audytowe z wizualizacją danych, automatycznie wysyłane e-mailem do zdefiniowanych użytkowników,

• Szczegółowe wyniki kontroli z danymi statystycznymi wizualizowanymi na wykresach kołowych, radarowych, pareto,

• Zwiększenie wydajności przy jednoczesnej oszczędności czasu i ilości pracy potrzebnej do manualnego tworzenia analiz,

• Opcja eksportu danych do arkusza kalkulacyjnego dla indywidualnej potrzeby edycji.

Nowoczesny audyt

REKLAMA

Jednym z przykładów rozwiązań, które sprawdzą się, gdy planujemy audyt w firmie, jest m.in. SYSTEM APS (Audit Process Support). Jest prostym, intuicyjnym narzędziem, które kompleksowo wspiera i optymalizuje wszystkie działania audytowe. Rozwiązanie można elastycznie konfigurować w zależności od rodzaju przeprowadzanych audytów, m.in. 5S, LPA, TPM, ISO, Facility Management oraz BHP m.in. niezgodności BHP, Nearmiss. Elastyczność Systemu APS zapewnia dopasowanie narzędzia do indywidualnych potrzeb użytkownika oraz umożliwia przeprowadzenie dowolnie spersonalizowanego typu audytu.

Jak tłumaczy Mariusz Adamus z Etisoft – firmy, która dostarcza system APS: Przygotowana przez nas aplikacja dostępna jest jako strona WWW, dzięki czemu użytkownik może skorzystać z niej zarówno za pomocą komputera, jak i smartfona. Jedna licencja pozwala na nieograniczoną liczbę użytkowników w jednej lokalizacji, więc wszyscy pracownicy mogą bez ograniczeń korzystać z aplikacji do zgłaszania problemów, sprawdzania działań, harmonogramów i audytów. Po skonfigurowaniu modelu procesu w systemie wszystkie dane zebrane w aplikacji są odpowiednio ustrukturyzowane, podobnie jak raportowanie. Audyt w firmie staje się zatem szybką i nieskomplikowaną procedurą.

Nowoczesny platforma audytowa pozwala lepiej egzekwować utrzymanie porządku, przestrzeganie standardów oraz procedur. Pracownicy otrzymując wyniki w trybie natychmiastowym, bardziej się z nimi utożsamiają.  A co istotne – wszystkie niezbędne informacje są w  „jednym miejscu”.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA