REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektroniczne płatności przyciągają klientów

Michał Fura
Michał Fura
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Sklepy internetowe i serwisy pośredniczące w usługach często zastanawiają się, jak przyciągnąć kolejnych klientów. Jest na to rada - wprowadzenie elektronicznych systemów płatniczych. Pozwoli to zwiększyć obroty o kilkanaście procent.

Marek Janczy, prezes spółki Pocztakwiatowa.pl, zajmującej się sprzedażą kwiatów przez internet, wdrożył system płatności internetowych PayPal niecały rok temu.

REKLAMA

- Dzięki płatnościom internetowym zauważyliśmy znaczny wzrost zamówień z państw anglojęzycznych, głównie USA i Wielkiej Brytanii. System przekonał tamtejszych klientów do złożenia u nas zamówienia, bo go znają, w przeciwieństwie do tych, oferowanych w Polsce - mówi Marek Janczy.

Choć Pocztakwiatowa.pl to dziś weteran internetowego biznesu (oprócz PayPala można płacić przelewem i kartą kredytową), Marek Janczy poleca zastosowanie systemów płatności elektronicznych tym, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki na rynku e-commerce.

Jego zdaniem każdy system płatności dodaje nowych klientów.

Jakie są możliwości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Systemów płatności jest na polskim rynku kilka. Ponieważ Polacy niechętnie płacą za pomocą kart kredytowych - podobnie jak w Niemczech, a niemal odwrotnie jak w USA - trzeba zadbać o to, aby mogli płacić za transakcje internetowymi przelewami.

- Najlepiej zdecydować się na któregoś z operatorów płatności. Mają oni podpisane umowy z bankami i zajmują się dostarczaniem i wdrożeniem odpowiedniego systemu - dodaje Marek Janczy.

Wśród firm oferujących takie usługi są m.in. eCard, Pol- Card, Przelewy24.pl lub Płatności.pl. Wszystkie zapewniają dostęp do płatności istniejących na polskim rynku banków oraz odpowiadają za bezpieczeństwo płatności.

REKLAMA

W notowanym na giełdzie eCard zainstalowanie i wdrożenie odpowiedniego oprogramowania kosztuje około 1 tys. zł, a 190 zł to miesięczny abonament. Dodatkowo trzeba też zapłacić prowizję, która wynosi około 3 proc. wartości transakcji. Jej wysokość można negocjować. Podobny poziom cen oferuje PolCard. Z kolei w Płatności.pl i Przelewy24.pl, gdzie nie płaci się za instalację, prowizja, jaką zapłaci sklep, wynosi około 1,9 do 2,9 proc. i około 0,30 zł za każdą transakcję.

Coraz więcej sklepów decyduje się dodatkowo na wprowadzenie systemu płatności PayPal lub Money bookers. W tym pierwszym od każdej transakcji właściciel sklepu zapłaci prowizję od 1,9 do 3,4 proc. plus - każdorazowo 1,35 zł od transakcji. W Moneybookers prowizja wyjściowa to 2,4 proc. (można wywalczyć niższą) oraz dodatkowo 0,29 gr od transakcji.

Transakcje z gwarancją

Zaletą PayPala i Moneybookersa jest międzynarodowy zasięg tych systemów, dzięki czemu łatwiej będzie pozyskać klientów zza granicy.

- Klient z USA czy Niemiec, chcąc zrobić zakupy w polskim sklepie, nie zna naszych systemów płatniczych i nie zaufa im, choćby nie wiem jak dobrze były zabezpieczone. Ale jeśli zobaczy np. PayPala, chętnie zrobi zakupy - uważa Przemysław Pluta, menedżer w polskim PayPalu.

Na potwierdzenie tego Przemysław Pluta przytacza badania, z których wynika, iż część klientów nie lubi w ogóle robić zakupów w sklepach, w których nie ma PayPala. To oczywiście niewielki odsetek osób, ale jeśli tak samo wygląda sytuacja w przypadku innych systemów płatniczych, im więcej ich mamy, tym więcej klientów może skorzystać z naszej oferty.

- Im więcej systemów płatniczych udostępniamy, tym większa szansa na przyciągnięcie nowych klientów. Ci, którzy tylko zainstalowali PayPala, zwiększyli w ubiegłym roku swoje przychody co najmniej o 16 proc. - tłumaczy Przemysław Pluta.

Obecnie korzysta z niego w Polsce już ponad 300 tys. osób.

- Miesięcznie przybywa nam średnio 20 tys. nowych klientów - mówi Przemysław Pluta.

Z kolei Moneybookers ma ponad 200 tys. klientów w Polsce, a ponad 5 tys. to firmy z branży e-commerce.

- W ciągu ostatnich trzech miesięcy pozyskaliśmy 30-40 tys. nowych użytkowników - dodaje Marek Krawczyk, menedżer Moneybookers w Polsce.

Realizacja transakcji

W przypadku PayPala żeby dokonać przelewu, trzeba mieć założone internetowe konto w systemie. W Moneybookers był to jedyny warunek przesyłania pieniędzy, dopóki firma nie podpisała umów z 17 bankami w Polsce. Dzięki temu teraz klient może przelać pieniądze na konto sklepu przez system Moneybookers, płacąc za transakcję bezpośrednio ze swojego konta internetowego. Za jego pomocą może też zasilić internetowy portfel Moneybookers.

- Jest to zachęta dla tych, którzy nie chcą płacić za pomocą karty kredytowej. W Polsce, według naszych analiz, w internetowych płatnościach korzysta z nich zaledwie 20 proc. badanych - mówi Marek Krawczyk.

Kolejnym i najnowszym na rynku systemem jest PayByNet wdrożony przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR). Wyróżnia go to, że KIR jest gwarantem płatności dokonanej przez klienta, zanim pieniądze fizycznie trafią na konto firmy. Firma może więc spokojnie realizować transakcję, nie czekając aż pieniądze fizycznie trafią na jej konto, bo ostatecznie gwarantuje to KIR. Instalacja systemu nic nie kosztuje. Firma nie chce jednak ujawnić, ile dokładnie wynosi prowizja, jaką będzie musiał zapłacić sklep.

- Ostateczna wysokość zależeć będzie od wysokości obrotów. Będzie ona jednak o około połowę niższa niż prowizja stosowana w systemach kartowych - mówi Agnieszka Biniszewska z KIR.

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA