| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zamówienia publiczne > Udzielanie zamówień > Czy aukcja elektroniczna powinna być przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu?

Czy aukcja elektroniczna powinna być przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu?

Aukcja elektroniczna musi być przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu. W przypadku gdy zostanie już przewidziana, zamawiający nie może odstąpić od jej przeprowadzenia. Czy zawsze?

Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której w postępowaniu zostały złożone mniej niż 3 oferty niepodlegające odrzuceniu – wówczas aukcja, stosownie do art. 91a ust. 1 przeprowadzona być nie może.

Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu sam określił okoliczności, których wystąpienie spowoduje, iż aukcja nie zostanie przeprowadzona. Okoliczności te muszą być jednak dostatecznie jasno sprecyzowane i dotyczyć okoliczności o obiektywnym charakterze.

Wówczas, jeżeli faktycznie zaistnieją takie przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu obiektywne okoliczności (a także w przypadku, gdy w postępowaniu „pisemnym” nie zostaną złożone co najmniej trzy oferty niepodlegające odrzuceniu), aukcja elektroniczna nie zostanie przeprowadzona, a oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana spośród pisemnych ofert – tak, jakby aukcja elektroniczna w ogóle nie została w ogłoszeniu przewidziana.

Warto jednak odnotować, że w takim przypadku zamawiający musi uzasadnić odstąpienie od przeprowadzenia aukcji, wskazując powody niezastosowania aukcji elektronicznej w protokole postępowania (por. załącznik nr 1 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 października 2007 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (DzU Nr 202, poz. 1463 – druk ZP-1/PN pkt 13 – Najkorzystniejsza oferta).

Polecamy: Jak postępować w przypadku awarii systemów i błędów wykonawców w licytacji elektronicznej?

W ogłoszeniu, obok informacji na temat zastosowania w postępowaniu aukcji elektronicznej, należy dodatkowo podać tylko adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona – a więc adres internetowy strony internetowej, z poziomu której jest udostępniany system aukcyjny.

Pozostałe szczegóły dotyczące aukcji, w szczególności wymagania techniczne systemu aukcyjnego oraz wymagania związane z podpisem elektronicznym oraz informacje dotyczące kryteriów oceny ofert stosowanych w toku aukcji elektronicznej, powinny zostać wskazane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Polecamy: Jak przebiega zakończenie licytacji elektronicznej przy zamówieniach publicznych?

Artykuł jest fragmentem publikacji: „Instrumenty elektroniczne w procesie udzielania zamówień publicznych”. Publikacja została opracowana w ramach projektu systemowego Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Izabella Żyglicka i Wspólnicy Adwokaci i Radcowie Prawni spółka komandytowa

Nowoczesna firma prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK