REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarządzać zamówieniem i monitorować zgodność?

Jak zarządzać zamówieniem i monitorować zgodność?
Jak zarządzać zamówieniem i monitorować zgodność?

REKLAMA

REKLAMA

Zamawiający powinien w odpowiedni sposób zarządzać zamówieniem oraz monitorować zgodność jego wykonania z zamierzeniami projektowymi. W jaki sposób? Przeczytaj.

REKLAMA

Uzgodnienia co do monitorowania powinny zapewnić gromadzenie odpowiednich danych na temat skuteczności oraz ich efektywną analizę. Warunki płatności (które powinny zostać określone w zamówieniu) stanowią podstawę do zapewnienia, że wykonawca będzie działać zgodnie z wymaganym standardem. Mogą one określać finansowe środki odstraszające w przypadku zbyt niskiej skuteczności oraz zachęty finansowe do przekraczania celów podstawowych. Takie warunki finansowe muszą zostać opublikowane w ogłoszeniu o zamówieniu.

REKLAMA

Impuls do udoskonalenia usług może być wynikiem uzyskania zbyt niskich kluczowych wskaźników skuteczności lub obserwacji, że choć osiąga się założone cele, wciąż jeszcze można osiągnąć lepsze rezultaty. Niezależnie od sytuacji wykonawca i klient powinni rozumieć, co wpływa na bieżące poziomy skuteczności, i uzgodnić sposób poprawy osiąganych wyników. Trwałe zaniedbywanie tych obowiązków przez wykonawcę powinno prowadzić do stwierdzenia naruszenia warunków zamówienia, tak więc wszelkie działania należy podejmować z rozwagą. Również analiza mogłaby doprowadzić do zmiany warunków  zamówienia, przeprojektowania usługi lub wprowadzenia innowacji.

U podstaw zarządzania zamówieniem powinna leżeć „kultura współpracy partnerskiej”. Klienci i wykonawcy mogą zarządzać ryzykiem i osiągać lepsze wyniki tylko za pomocą pomysłowej i zaangażowanej pracy zespołowej.

Wielka Brytania: Aby ulepszyć usługi gastronomiczne w szpitalach świadczone na rzecz Wydziału Zdrowia
Irlandii Północnej (Northern Ireland Health Authority), wykonująca to zamówienie firma gastronomiczna przeprowadza co roku badanie zadowolenia pacjentów oraz analizuje dane według wieku, pochodzenia etnicznego i płci. W następstwie doniesień prasowych o złym wyżywieniu na oddziałach geriatrycznych Wydział Zdrowia zainicjował również ocenę serwowanych posiłków. Po połączeniu zebranych danych wprowadzono zmiany w warunkach zamówień, aby poprawić obsługę na oddziałach geriatrycznych poprzez udzielanie pomocy w karmieniu pacjentów.

Polecamy: Jak stosować warianty w zamówieniach publicznych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na ogół najlepsi wykonawcy reagują dobrze w ramach takiej współpracy, dobrowolnie podejmując dodatkowe zobowiązania, takie jak: programy zdobywania podstawowych kwalifikacji, wprowadzanie nowatorskich rozwiązań w zakresie ochrony środowiska lub wspieranie małych firm w ramach swojego łańcucha dostaw.

Francja: Instytucje publiczne odpowiedzialne za włączenie społeczne przyczyniają się do wdrażania klauzul społecznych w zamówieniach publicznych, np. poprzez wprowadzanie rozwiązań ułatwiających zwycięskim oferentom zarządzanie pracownikami zaangażowanymi w procedury wdrażania. Mogą także pełnić funkcję organów certyfikujących zgodność ze standardami społecznymi. Na przykład, Aglomeracja Rouen (Agglomération de Rouen) wykorzystała pieniądze z Europejskiego Funduszu Społecznego na współfinansowanie zatrudnienia kierownika projektu odpowiedzialnego za wdrożenie klauzul o włączeniu społecznym do różnych udzielonych zamówień publicznych. Rada Miasta Arles zdecydowała się zatrudnić wyspecjalizowanego radcę prawnego do opracowania projektu dokumentacji przetargowej zawierającej klauzule społeczne oraz do zarządzania tą dokumentacją.

Polecamy: Jak zamawiający mogą zarządzać łańcuchem dostaw?

Warunki zamówienia, zarządzanie zamówieniem i monitorowanie zamówienia

Formułowanie klauzul dotyczących wykonania zamówienia to na ogół ten etap postępowania, w którym najlepiej jest uwzględnić kwestie społeczne dotyczące zatrudnienia i warunków pracy pracowników zaangażowanych w wykonanie zamówienia.

  • Należy zadbać o to, aby klauzule dotyczące wykonania zamówienia były:
  1. powiązane z wykonaniem zamówienia;
  2. zgodne z celem, jakim jest uzyskanie jak najlepszego wskaźnika wartości do ceny;
  3. zamieszczone w dokumentacji przetargowej;
  4. zgodne z prawem UE (w tym z podstawowymi zasadami Traktatu UE).
  • Należy zadbać o możliwość efektywnego monitorowania zgodności z warunkami zamówienia.
  • Należy wspólnie z dostawcą zarządzać skutecznością działań i zapewnić maksymalny poziom realizacji celów i zgodności z warunkami zamówienia.
  • Należy w odpowiedni sposób dokumentować skuteczność działań dostawców, wykonawców i usługodawców.
  • Należy stosować klauzule wariantowe, przewidując konieczność wprowadzania w zamówieniu niezbędnych zmian w przyszłości, przy założeniu, że klauzule te są zgodne z postanowieniami dyrektyw dotyczących zamówień publicznych i z zasadą przejrzystości.
  • Należy we współpracy z dostawcami dążyć do ciągłego udoskonalania — na zasadzie dobrowolności — i ogólnie dotrzymywać kroku nowym osiągnięciom wprowadzanym na rynku. W szczególności należy we współpracy z dostawcami ułatwiać przestrzeganie zasad godnej pracy oraz społecznej odpowiedzialności biznesu w ramach całego łańcucha dostaw.

Polecamy: Jak wybrać wykonawcę w zamówieniu publicznym?

Źródło: Komisja Europejska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Informacja o zaległości w ZUS na 0,01 zł wysyłana jest listem poleconym, a najwięksi gracze nie płacą milionowych zadłużeń

    Zadłużenie aktywnych płatników w ZUS rośnie. Rekordzista wśród aktywnych płatników jest zadłużony na ponad 822 mln zł. Czy ZUS może sam zmieniać przepisy? 

    Według danych udostępnionych przez ZUS, na koniec 2023 roku maksymalna kwota zadłużenia aktywnego płatnika wyniosła przeszło 822 mln zł. Rok wcześniej była o 3,5 mln zł mniejsza. Wśród komentujących te dane ekspertów nie brakuje opinii, że dopuszczenie do takiej sytuacji jest skandalem. Z kolei Zakład przekonuje, że sam nie może zmieniać przepisów. Jednak według znawców tematu, ZUS ma odpowiednie narzędzia do ściągania należności i nawet niewielkie kwoty są skutecznie egzekwowane od przedsiębiorców. Do tego po danych widać, że średnie zadłużenie aktywnych płatników wzrosło rok do roku o ponad 3 tys. zł, tj. do wartości blisko 31 tys. zł.

    Czy trzeba płacić ZUS gdy działalność gospodarczą się zawiesi, czy przerwę w biznesie można zrobić tylko raz w roku czy wiele razy

    Działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG można zawiesić pod warunkiem, że nie zatrudnia się pracowników. Dlatego co do zasady nie trzeba dodatkowo załatwiać formalności w ZUS.

    Przestępstwa finansowe. Zorganizowane grupy zajmują się praniem brudnych pieniędzy i korumpowaniem urzędników: co trzeba wiedzieć

    Korupcja, pranie pieniędzy, wyłudzenia, ataki hakerskie – to realne zagrożenia XXI wieku. Obecnie przestępczość finansowa, cyberprzestępczość oraz nowoczesne technologie są mocno ze sobą związane.

    Jak jeździć ekologicznie i oszczędnie. Pięć zasad sprawdzonych w praktyce i zalecanych każdej firmie transportowej

    W dobie rosnących kosztów firm transportowych i spowolnienia gospodarczego ekonomiczna jazda przestała być zjawiskiem sporadycznym, a stała się koniecznością i jednym ze sposobów na redukcję wydatków. Jakie są więc najważniejsze zasady ekonomicznej jazdy? 

    REKLAMA

    Zboża ozime wiosną - jak nawozić dolistnie. 5 kluczowych wskazówek

    Jedną z najefektywniejszych form pielęgnacji (dokarmiania) zbóż ozimych wiosną jest nawożenie dolistne. Dobrze przemyślane działania agrotechniczne wraz z odpowiednim wyborem samego nawozu to korzyść dla roślin, a przede wszystkim dla rolnika. 

    Wakacje składkowe – zmiany w projekcie nowelizacji

    Na stronie Rządowego Centrum Legislacji (RCL) została opublikowana nowa wersja projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, która wprowadza tzw. wakacje składkowe. Przewiduje ona m.in. zmiany w zakresie podmiotów uprawnionych do takiej ulgi.

    Firma, która dopuściła do wycieku danych jej klientów traci renomę a także chętnych na zakup jej produktów

    Firmy pracują nad rozwojem marki i jej rozpoznawalnością wiele lat, po czym jedno fatalne zdarzenia burzy cały ten wysiłek. Takim incydentem w naszych czasach jest przede wszystkim wyciek danych klientów. Straconej w ten sposób reputacji marka nie jest w stanie odbudować.

    Zdaniem ZUS należy opłacać składki od wynagrodzenia wspólnika sp. z o.o. za czynności wykonywane na rzecz spółki

    ZUS w swoich najnowszych interpretacjach stwierdził, że wspólnik sp. z o.o., który za czynności wykonywane na rzecz spółki (tj. czynności określone w umowie spółki), bez zawierania ze spółką odrębnej umowy cywilnoprawnej otrzymuje wynagrodzenie, będzie objęty ubezpieczeniami społecznymi z tego tytułu jako zleceniobiorca.

    REKLAMA

    ARiMR - ostatnie 2 dni na wnioski o dofinansowanie ubezpieczenia zwierząt!

    Zostały ostatnie 2 dni dla rolników na złożenie wniosków o zwrot części kosztów ubezpieczenia zwierząt. Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie?

    AI Act zatwierdzony. Kiedy wejdzie w życie? 5 wniosków, które są szczególnie ważne dla firm z sektora biomedycznego

    Znamy już finalny, zaakceptowany przez państwa członkowskie draft AI Act – unijnej ustawy o Sztucznej Inteligencji. Jaki wpływ wywrze ona na działalność firm z sektora biomedycznego? Prezentujemy 5 najważniejszych wniosków. 

    REKLAMA