| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zamówienia publiczne > SIWZ > Jak uzyskać informację o wynikach postępowania w kontekście trybu zapytania o cenę?

Jak uzyskać informację o wynikach postępowania w kontekście trybu zapytania o cenę?

Zapytanie o cenę jest jednym z nieprzetargowych trybów udzielania zamówień publicznych. W jaki sposób można w jego ramach uzyskać informację dotyczącą wyników postępowania? Przeczytaj poradę eksperta.

Przepis art. 92 ust. 2 Prawa zamówień publicznych odnosi się do trybu zapytania o cenę. Zamawiający jest zobligowany do zamieszczenia zawiadomienia o udzieleniu zamówienia na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym.

Tryb zapytania o cenę jest jednym z trybów nieprzetargowych udzielania zamówień publicznych. Zamawiający wszczyna postępowanie kierując zaproszenia do składania ofert do takiej liczby wykonawców, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty (lecz nie mniej niż do pięciu). Postępowanie ze względu na swój charakter nie rodzi ustawowego obowiązku publikacji ogłoszenia, które jest publicznym zaproszeniem do składania ofert.

Zapytanie o cenę jest postępowaniem o charakterze zamkniętym. Podobnie sytuacja ma się w odniesieniu do zamieszczenia informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej, wyłonionej w trybie zapytania o cenę.

Zamawiający na podstawie art. 92 ust.1 zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze oferty najkorzystniejszej, odrzuceniu ofert oraz wykluczeniu z postępowania.

Polecamy: Jakie zmiany czekają zamówienia publiczne?

Jednakże, jak wynika z art. 11 Pzp, zamawiający nie jest zobowiązany do zamieszczenia ogłoszenia o wszczęciu postępowania w Biuletynie Zamówień Publicznych w trybie zapytania o cenę oraz, konsekwentnie, nie jest zobligowany do zamieszczenia w BZP ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

Ustawa Pzp nie obliguje zamawiającego do zamieszczenia na stronie internetowej SIWZ zapytania o cenę (obowiązkowo dla przetargu nieograniczonego).

Nie mniej jednak zamawiający w myśl zapisu art. 92 ust.2 Pzp zobowiązany jest zamieścić informacje o udzieleniu zamówienia (wyborze oferty najkorzystniejszej, odrzuceniu oferty oraz wykluczeniu) na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

Polecamy: Czy można uzupełniać dokumenty ofertowe?

Podstawa prawna :
art.11 , 92 ust.1 , 92 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Targowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »