| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zamówienia publiczne > SIWZ > Czy można zmienić kosztorys inwestorski

Czy można zmienić kosztorys inwestorski

W przypadku pojawienia się dodatkowych okoliczności po czasie kiedy został przygotowany kosztorys a nie wszczęto jeszcze postępowania kosztorys inwestorski powinien zostać powtórnie przeszacowany. Konieczne jest uzupełnienie go o poszczególne ilości, które omyłkowo nie zostały zapisane w obmiarze. Jego treść powinna być zgodna z projektem budowlanym.


Jeżeli kwota przeznaczona na realizację zadania wraz z dodaną po korekcie kosztorysu wartością nie przekracza kwoty zabezpieczonej przez zamawiającego nie ma potrzeby zwiększać jej wysokości w planie budżetowym jednostki.

Przygotowując postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zobowiązany jest dokonać opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku robót budowlanych szczegółowe wymogi zostały zawarte w art.31.

Zamawiający zobligowany jest do zachowania szczególnej staranności w dokonując opisu przedmiotu zamówienia jak i jego oszacowania ( art. 33). Z kolei jeżeli w trakcie postępowania stwierdzono rozbieżności miedzy przedmiarem robót a projektem budowlanym konieczne jest dokonanie korekty kosztorysu, który w tym przypadku służy jako podstawa dokonania szacowania zamówienia.

Polecamy: Jak prawidłowo opisać przedmiot zamówienia

Kosztorysant przygotowujący dokumentację zobligowany jest do naniesienia zmian w kosztorysie, zarówno inwestorskim jak i kosztorysie ślepym jaki został udostępniony w postępowaniu i jest częścią dokumentacji przetargowej jaka została przekazana wykonawcom.

Kosztorys powinien zostać zaktualizowany o zapis dotyczący np. właściwej liczby obmiaru, zaś suma końcowa kosztorysu powiększona o wartość dodaną wynikającą z przeliczenia. W myśl obowiązujących przepisów zamawiający powinien dokonać modyfikacji siwz ( w postępowaniu już trwającym) oraz jeżeli zachodzi taka przesłanka ( i zmiana treści siwz prowadzi do zmiany treści ogłoszenia) zobligowany jest zamieścić ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Portalu UZP.

Polecamy: Na czym polega uzupełnienie dokumentacji w postępowaniu

Podstawa prawna
- art.12a, art.31, art. 33 oraz art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.( Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kosior

Prawnik, absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »