| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zamówienia publiczne > Oferta > Jak przebiega zamknięcie aukcji w postępowaniu o udzielenie zamówienia?

Jak przebiega zamknięcie aukcji w postępowaniu o udzielenie zamówienia?

Zakończenie aukcji nie zawsze wiąże się wyborem konkretnej oferty. Zdarza się, że do jej rozstrzygnięcia potrzeba zastosować dodatkowe kryteria. Jakie? Ekspert radzi jak przebiega przewidziana przepisami procedura.

Po zamknięciu aukcji – w terminie określonym w zaproszeniach – zamawiający powinien zweryfikować jej przebieg i dokonać formalnego wyboru oferty najkorzystniejszej, opierając się na automatycznej klasyfikacji ofert sporządzonej przez system aukcyjny.

Istnieje jednak również i taka możliwość, że aukcja zakończy się w taki sposób, że więcej niż jedna oferta uzyska najwyższą punktację. W takiej sytuacji nie znajdą zastosowania reguły określone w art. 91 ust. 4–6 ustawy, dotyczące przedstawienia ofert dodatkowych lub wyboru oferty z niższą ceną – przepisów tych bowiem się nie stosuje w przypadku aukcji.

W konsekwencji sytuacja, w której po zakończeniu aukcji dwie lub więcej ofert uzyskało taką samą, a jednocześnie najwyższą punktację, musi prowadzić do unieważnienia całego postępowania.

Jest jednak rozwiązanie pozwalające uniknąć konieczności unieważnienia postępowania w takiej sytuacji. Warto bowiem zauważyć, że zamawiający ma pewną swobodę w zakresie ustalania warunków zamknięcia aukcji.

Polecamy: Jak pozyskać kapitał na rynku NewConnect?

Możliwe jest wprowadzenie w warunkach zamknięcia aukcji rozwiązania, zgodnie z którym w przypadku, gdy na zakończenie regulaminowego czasu aukcji dwie lub więcej ofert uzyskało najwyższą punktację, aukcja nie była zamknięta, lecz przedłużona o określony czas. Pozwala to wykonawcom na złożenie ofert dodatkowych, dzięki czemu możliwe będzie wyłonienie jednej oferty najkorzystniejszej.

Definitywne zamknięcie aukcji nie kończy jeszcze postępowania – o jego wyniku zamawiający musi poinformować wykonawców, przesyłając im zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej w trybie art. 92 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz zamieszczając wymaganą informację na własnej stronie internetowej.

Polecamy: Jak przebiega aukcja elektroniczna w postępowaniu o zamówienie publiczne?

Artykuł jest fragmentem publikacji: „Instrumenty elektroniczne w procesie udzielania zamówień publicznych”. Publikacja została opracowana w ramach projektu systemowego Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Ignaczak

Psycholog i mediator

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »