| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zamówienia publiczne > ABC zamówień publicznych > Czy wiesz jakie są strony umowy o zamówienia publiczne?

Czy wiesz jakie są strony umowy o zamówienia publiczne?

Zamówienia publiczne to odpłatne umowy, które są zawierane między zamawiającym a wykonawcą, w przypadku, gdy ich przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane.

 Zamówienia publiczne pozwalają na realizowanie zróżnicowanych prac na rzecz organów prawa publicznego. Kwestie dotyczące zamówień publicznych uregulowane są w ustawie prawo zamówień publicznych z 2004 roku.

Wskazuje ona trzy rodzaje oferty: ofertę najkorzystniejszą, , ofertrtę częściową (odnosi się do wykonania części robót wchodzących w skład zamówienia publicznego), ofertę wariantową (zawiera inny wariant wykonania robót niż określony w zamówieniu).

W przypadku zawarcia umowy w przedmiocie zamówień publicznych mamy do czynienia z dwoma stronami. Jedną z nich jest wykonawca, a drugą zamawiający. Jakie podmioty mogą uzyskać status poszczególnych stron wskazuje sama ustawa .

Polecamy: Opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane - wymogi

Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, dokonała złożenia oferty lub zawarcia umowy w sprawie tego zamówienia;

Zamawiającym jest z również osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej obowiązaną, ale nie ubiegająca się o zamówienie, lecz zobowiązana do stosowania ustawy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

iBHP Sp. z o.o.

ekspert z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »