REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Salon fryzjerski - biznes plan

Salon fryzjerski - biznes plan
Salon fryzjerski - biznes plan

REKLAMA

REKLAMA

Prezentujemy przykładowy biznes plan dla nowego salonu fryzjerskiego.

Charakter przedsięwzięcia

REKLAMA

Celem przedsięwzięcia jest otwarcie salonu fryzjerskiego, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorskie. Firma będzie jednoosobowa – właściciel Anna Kowalska. Pomysł na salon powstał przede wszystkim w wyniku zainteresowania i obserwacji otoczenia z których wynika, że na terenie gdzie chciałabym go zrealizować nie ma żadnego salonu fryzjerskiego świadczącego tak szeroki zakres usług.

Główną ofertą salonu byłoby profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów, odpowiedniej fryzury jak również doboru odpowiednich kosmetyków w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Zobacz: Jak założyć salon fryzjerski? Przewodnik krok po kroku

Obecnie klienci chcący skorzystać z profesjonalnych usług fryzjerskich muszą dojeżdżać do oddalonej o 30 km Ostródy, otwarcie mojego salonu zaoszczędzi im czas i pieniądze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Salon rozpocznie działalność 12.12.2020 r.

Źródła finansowania

40% kapitał własny, 30 tys. zł.,

60% - kredyt i dofinansowanie unijne.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

2. Opis (charakterystyka) przedsięwzięcia

Rodzaj działalności

REKLAMA

Działalność salonu fryzjerskiego „Freezurka” ma charakter usługowy. W ofercie znajdzie się szeroki zakres podstawowych usług fryzjerskich (mycie, strzyżenie, modelowanie, trwała ondulacja itp.) i manicure, w przyszłości zamierzam jeszcze mieć kabinę do solarium.

Oferta salonu została także wzbogacona o takie usługi jak komputerowy dobór fryzury i koloru włosów jak również makijażu. Wszystkie czynności wykonywane będą przez wysoko wykwalifikowany personel.

Lokalizacja przedsięwzięcia

Salon będzie się mieścił w centrum Zagórza w lokalu o pow. 85 m2 należącym do wspólnoty mieszkaniowej (wynajem). Lokal ten posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.

Dane firmy:

REKLAMA

• nazwa: „Freezurka”,  adres: Zagórze, ul. Wązka 1
• E-mail: freezurka@salon.pl
• www.freezurka.pl
• Tel: 203 203 204
• NIP : 200-00-22-002
• Bank, nr konta: BZ WBK, ul. pl. Niepodległości 1 , Ostróda
• Godziny otwarcia salonu:
o Pon. – Pt.: 9.00 – 20.00
o Soboty: 10.00 – 18.00

Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów.

Na remont wybranego lokalu zamierzam przeznaczyć 40 000 zł. Planowany remont będzie trwał od sierpnia do października br. Środki trwałe zostaną zakupione w hurtowni z wyposażeniem salonów fryzjerskich „Bella”, a będą to:

• meble tworzące stanowiska pracy 10.000 zł
• urządzenie do nowoczesnej trwałej 3.000 zł
• suszarki ręczne (3szt.) 1.500 zł
• suszarki stojące (2 szt.) 4.000 zł
• fotele fryzjerskie (2 szt.) 6.000 zł
• stanowisko do mycia głowy 3.000 zł
• lustra 4.000 zł
• komputer i oprogramowanie 6.000 zł
• kasa fiskalna 3.500 zł
• drukarka 800 zł
• aparat telefoniczny: baza + 2 słuchawki 700 zł
• wyposażenie pomocnicze 700 zł
• urządzenie do pielęgnacji paznokci 1.000 zł
Razem: 44.200 zł

Zużywane materiały i surowceZaopatrzenie salonu będzie nabywane u znanych dystrybutorów kosmetyków mających swe siedziby na Mazurach. Zobowiązania będą regulowane w terminie do 14 dni od daty zakupu. Dostawcami będą firmy takie, jak:

• L’Oreal,
• Garnier,
• Wella,
• Soraya

Zatrudnienie

Do prawidłowego działania salonu „Freezurka” należy dobrać odpowiednich pracowników. Przewidywana obsada:
• wizażystka – kosmetyczka – manicurzystka
• fryzjer – dwa stanowiska
• osoba sprzątająca – jedna osoba na ½ etatu

Wymagania stawiane przyszłym pracownikom:
• doświadczenie zawodowe: udokumentowana praktyka lub staż w salonie fryzjerskim lub ko-smetycznym,
• miła aparycja,
• umiejętność pracy w zespole,
• obsługa kasy fiskalnej i komputera,
• łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi

Plan działań marketingowychPlanujemy standardowe działania marketingowe takie jak: ogłoszenia w prasie lokalnej, plakaty, ulotki z informacjami o innowacyjności usług oferowanych w salonie. Mam nadzieję, że szeroka i nowa gama usług zachęci klientów do korzystania z oferowanych usług.

Otwarcie salonu przed Świętami Bożego Narodzenia pozwoli nam zachęcić nowych klientów ciekawymi promocjami. Istotnym elementem w pomyślnym rozpoczęciu działalności jest również lokalizacja lokalu. Ważnym atutem dla sukcesu firmy będzie także wystrój wewnętrzny lokalu, jego wyposażenie oraz wygląd zewnętrzny.

W związku z powyższym zaplanowano, aby wnętrze salonu było eleganckie, nowocześnie wyposażone, ale również przytulne i miłe, w którym klienci czuliby się dobrze, a atmosfera w nim panująca, zachęcałaby do ponownej wizyty.

Mam nadzieję, że również ceny oferowanych usług będą również na tyle konkurencyjne, że zachęcą klientów do korzystania z usług salonu.


Proponowany cennik

Usługi fryzjerskie:

a) męskie
1. Strzyżenie 9 zł
2. Strzyżenie z myciem 10 zł
3. Strzyżenie, mycie, modelowanie 11zł
4. Modelowanie 5 zł
5. Baleyage 25-30 zł
6. Strzyżenie brody 3-5 zł
7. Strzyżenie wąsów 2 zł

b) damskie
włosy krótkie włosy średnie włosy długie
1. Strzyżenie 10 zł 11 zł 12 zł
2. Strzyżenie z myciem 11 zł 12 zł 13 zł
3. Strzyżenie, mycie, modelowanie 15 zł 17 zł 20 zł
4. Modelowanie 10 zł 15 zł 15 zł
5. Modelowanie z myciem 12 zł 17 zł 20 zł
6. Trwała ondulacja 35 zł 40 zł 50-60 zł
7. Baleyage 40 zł 50-60 zł 60-70 zł
8. Farbowanie 25 zł 30-40 zł 40-50 zł
9. Refleksy 20 zł 25 zł 30 zł
10. Kok - 25 zł 35 zł

Usługi kosmetyczne:

a) Manicure

AKRYL - DŁONIE
- Akryl na tipsie cena: 130 zł
- French-akryl na tipsie cena: 140 zł
- Akryl na szablonie cena: 130 zł
- French-akryl na szablonie cena: 150 zł
- Uzupełnianie akrylu cena: 60-70 zł
- Zdjęcie tipsów cena: 40 zł
- Podpiłowanie akrylu cena: 20 zł
- Utwardzenie naturalnych paznokci akrylem cena: 80-90 zł

PIELĘGNACJA PAZNOKCI I DŁONI
- Manicure naturalny cena: 15 zł
- Manicure z malowaniem (kolor) cena: 20 zł
- Manicure ślubny cena: 30 zł
- Manicure francuski cena: 25 zł
- Opiłowanie i polerowanie paznokcia cena: 10 zł
- Malowanie paznokci cena: 8-12 zł
- French- malowanie paznokci cena: 15 zł
- Zdobienie paznokcia (1 element) cena: 1-5 zł
- Manicure z masażem cena: 40 zł
- Peeling dłoni z masażem + maska cena: 25 zł

Makijaż okazjonalny cena: 30-70 zł

Analiza kolorystyczna i stylizacja cena: 30-50 zł

3. Sytuacja rynkowa przedsięwzięcia

Na miejscowym rynku działają dwa małe zakłady fryzjerskie, świadczące proste usługi strzyżenia, modelowania i farbowania włosów. W żadnym z tych zakładów klient nie uzyska fachowej porady, nie zostanie uczesany zgodnie z najnowszymi trendami, nie wykona manicuru.

Rynek usług fryzjerskich coraz bardziej się rozwija. Klienci są coraz bardziej wymagający jeśli chodzi tego typu usługi. Dzięki usługom świadczonym na wysokim poziomie oraz dobrej reklamie z miesiąca na miesiąc salon będzie miał coraz większy udział w miejscowym rynku.
Klientami salonu przede wszystkim są mieszkańcy Zagórza i okolic (młodzież oraz kobiety i mężczyźni w różnym wieku).

Mocne i słabe strony przedsięwzięcia na tle konkurencji (analiza SWOT)

Szanse firmy
• wszechstronność usług,
• kompleksowość oferowanych świadczeń dająca możliwość obniżenia cen pojedynczych usług, co doprowadzi do zwiększenia konkurencyjności firmy,
• stałe zapotrzebowanie na tego typu usługi,
• umiejętne wykorzystanie oprogramowania komputerowego w doborze fryzury i makijażu
• świadczenie usług również u klienta,

Zagrożenia:
• konkurencja,
• pozyskanie i utrzymanie wysokiej klasy specjalistów,
• niestabilność kadry pracowniczej,
• trudności w utrzymaniu płynności finansowej

Mocne strony:
• doświadczenie w kierowaniu firmą i organizacją pracy,
• atrakcyjna lokalizacja • atrakcyjne (konkurencyjne) ceny,
• liczne promocje, • kontrakty z firmami kosmetycznymi,
• profesjonalna obsługa,
• wysoka elastyczność działania,
• dobre połączenie komunikacyjne

Słabe strony:
• brak dostępu do niskooprocentowanego kredytu,
• duże koszty związane z uruchomieniem działalności.

 Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA