| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Pensjonat > Pensjonat - biznesplan

Pensjonat - biznesplan

Przykładowy biznesplan pensjonatu. Przed założeniem pensjonatu należy zebrać wszystkie informacje o rynku i zagrożeniach jakie mogą wpłynąć na rozwój naszej firmy. Warto poświęcić trochę czasu, żeby sporządzić rzetelny biznesplan pensjonatu.

Piękno regionu …… podkreślają m.in. obiekty architektoniczne i piesze szlaki turystyczne, takie jak:
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,

Ponadto region oferuje zwiedzającym wiele cennych zabytków i obiektów muzealnych:
• ………………………………….,
• …………………………………..,
• …………………………………..,
• ………………………………….. .

UOKiK: na co zwrócić uwagę wybierając obiekt hotelarski?

  1. Rekreacja

Położenie na Mierzei Wiślanej między Zatoką Gdańską, a Zalewem Wiślanym stwarza niepowtarzalny klimat i atmosferę wypoczynku. Pozwala to na bierne, jak i aktywne wypoczywanie.

  1. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar, w którym znajdować się będzie pensjonat zajmuje duża liczba podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych pensjonatów, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne pensjonaty są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu pensjonatowi pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Wynajem pokoi – wymogi formalne

  1. Plan Marketingowy

    1. Strategia cenowa

      Dobre wyniki w hotelarstwie w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

      Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

      Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez pensjonaty położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne pensjonaty nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

    2. Stosowanie różnych rodzajów cen:

      1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 45zł.

      2. Ceny zróżnicowane według:
      a) Kryterium czasu:
      • Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
      • Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
      b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
      • Dzieci do lat 4 – gratis,
      • Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
      • Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
      • Grupy zorganizowane – 10% rabatu
      c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

    3. Promocja

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tobolewscy Kancelaria Doradztwa Biznesowego

Kredyty inwestycyjne, kredyt deweloperski, kredyt obrotowy, restrukturyzacja zadłużenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »