| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Optyk > Optyk – lokal

Optyk – lokal

Najlepszą lokalizacją dla salonu optycznego jest oczywiście duże centrum handlowe lub też ruchliwa, położona w centrum ulica, pełna sklepów, z mnóstwem odwiedzających ją o różnych porach dnia klientów.

Ale ważne oprócz tego jest profesjonalne podejście do klienta, wówczas salon który działa nawet na obrzeżach miasta, czy w odległej dzielnicy będzie miał klientów, bo fam profesjonalnej i miłej obsługi będzie szła razem z zadowolonym klientem.

To jest często pole do popisu właśnie małych, nie sieciowych salonów optycznych. Trzeba pamiętać, że salony sieciowe będą kusiły klientów głównie niską ceną, ale niezadowolony klient będzie wolał zapłacić nawet więcej, aby zostać obsłużonym na najwyższym poziomie.

Polecamy serwis: Biznesplan

Na pewno dobrym miejscem na otwarcie salonu optycznego jest w miarę bliskie sąsiedztwo przychodni, czy gabinetu okulistycznego. Można być pewnym klientów, jeśli dodatkowo przekona się o swoim profesjonalizmie przyjmującego lekarza okulistę. 

Przyjął się już pewien określony standard wyglądu dla mającego dobrze funkcjonować salonu optycznego. Lokal nie musi być bardzo duży, ale powinien być tak urządzony aby sprawiać wrażenie przestronnego, powinien być widny, czysty z dużym oknem. Należy mieć duży wybór szkieł i oprawek i możliwość wykonania okularów niemal od ręki. Przyjmuje się, że optymalna powierzchnia salonu optycznego wynosi 70-100 mkw (na takiej powierzchni zmieści się i sala ekspozycyjna wraz ze sprzedażą i pracownia, pomieszczenie socjalne a nawet gabinet lekarski (bo to też dobry pomysł na sukces salonu optycznego). Oczywiście salony i mniejszej powierzchni również dobrze funkcjonują ale trzeba pamiętać o ciekawym wystroju i dobrym oświetleniu ekspozycji.

Urządzenie do obróbki i szlifowania szkieł, dioptrio mierz, centro skop, nagrzewnica, rowkarka, wiertarka, polaryskop, polerki, szczypce, uchwyty, pincetki, sprzęt bhp (gaśnica, okulary ochronne, fartuchy itp.) – to są niezbędne sprzęty pracowni optycznej. Niektóre sprzęty można zastąpić urządzeniem wielofunkcyjnym, które kosztuje 120-150 tys. zł. W sumie cały sprzęt w kompleksowo wyposażonym gabinecie optycznym i pracowni można skompletować wydając od ok. 60 tys. zł (sprzęt używany) do ok. 200 tys. zł.

W niezbyt dużym salonie powinno być na półkach (szufladach) ok. 1000 oprawek, średniej klasy od 25-30 zł do 700 zł. Trzeba na to przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Dodatkowo potrzebne będą szkła ok. 2000 sztuk – średnio po 25 zł. Dodatkowo niezbędnym towarem będą okulary przeciwsłoneczne, przynajmniej kilkaset sztuk. Do tego futerały, łańcuszki, inne akcesoria oraz soczewki kontaktowe i akcesoria do nich.

Przeczytaj też: Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się skąd wziąć na nią pieniądze?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Miłkowski

Specjalista w zakresie public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »