| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Kwiaciarnia > Kwiaciarnia - Biznes plan

Kwiaciarnia - Biznes plan

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

III. ANALIZA OTOCZENIA

1. Analiza makrootoczenia (jaki jest planowany zasięg działania firmy, opis rynku, na którym będzie działać firma)
2. Opis grupy docelowej, z której będą pochodzić klienci (wiek, wykształcenie, wielkość miasta, dochody, itp.)
3. Charakterystyka konkurencji (czy istnieją produkty, usługi zaspokajające te same potrzeby, ilu masz potencjalnych konkurentów, jaki jest ich udział w rynku, jaką strategię konkurencyjną masz zamiar zastosować, jaka jest siła przetargowa nabywców, zagrożenie ze strony konkurencji i innych produktów podobnych)
4. Opis dostawców (z kim będziesz współpracować, ilu ewentualnych dostawców potrzebujesz, jakie mogą wystąpić z nimi problemy)
5. Alternatywne możliwości wykorzystania produktu /usługi (w jakich innych branżach, obszarach może być użyty twój produkt/usługa; jakie masz ewentualne inne pomysły wykorzystania swojego biznesu, np. przy kwiaciarni poszukiwanie stałych klientów do obsługi ich imprez, bądź stałego wystroju)


IV. ANALIZA MARKETINGOWA

1. Produkt/usługa - porównanie z konkurencją (jaką cenę oferują konkurenci, wartości dodane, wszystkie przewagi produktu jeśli chcę sprzedawać drożej niż oni – jakie są dodatkowe korzyści dla klienta etc.)
2. Dotychczasowa klientela, jeśli dotyczy (na co zwracają uwagę klienci przy dokonywaniu zakupu mojej usługi, produktu, jak trudno do nich dotrzeć)
3. Dystrybucja (jak będzie wyglądała sprzedaż, kto będzie sprzedawać, jakimi kanałami – Internet, tradycyjnie)
4. Promocja/ techniki i kanały marketingowe (promocja w Internecie, marketing szeptany, reklama w mediach, mailingi, promocja w miejscu sprzedaży)


V. ANALIZA MOCNYCH I SŁABYCH STRON (tzw. analiza SWOT) (na podstawie punktów III i IV)
1. Mocne strony wewnętrzne przedsięwzięcia (np. w czym jest mój projekt lepszy od konkurencyjnych – ceną, jakością, innowacyjnością)
2. Słabe strony wewnętrzne (np. co trzeba ulepszyć w produkcie/usłudze)
3. Szanse w otoczeniu (jakie nowe możliwości mogą się pojawić, jakie nowe grupy klientów mogą być zainteresowane produktem, usługą, jakie zjawiska zachodzące w gospodarce mogą okazać się korzystne – np. wzrost płac)
4. Zagrożenia mogące pojawić się w otoczeniu

VI. Pracownicy
(Informacje o właścicielach, kierownictwie, doświadczenie zawodowe, kompetencje zespołu, planowany rozwój zespołu)

VII. Plan finansowy
Do przygotowanego Biznes planu należy dołączyć plan finansowy, który stawić będzie prognozę kosztów, inwestycji, przychodów powstającej firmy.

Polecamy: Jak sfinansować założenie kwiaciarni?

Anna Konarzewska-Żuczek

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Sakowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »