| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Kwiaciarnia > Kwiaciarnia - Biznes plan

Kwiaciarnia - Biznes plan

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Badanie rynku polega właśnie na tym, że zdobywamy możliwie najwięcej informacji o planowanym przedsięwzięciu, jeszcze zanim poniesiemy koszty!

Tak więc postaw sobie poniższe pytania, udaj się w okolicę którą wybrałeś i szukaj odpowiedzi:
1. Jakie są potrzeby klientów?
2. Kim są klienci docelowi
3. Kim są konkurenci i gdzie są zlokalizowani?
4. Czy na danym rynku są jakieś wolne nisze?
5. Jak rynek zareaguje na Twoje wejście?

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, bez problemu znajdziesz go w Internecie na przykład na stronie:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org

Przykładowy biznes plan
1. Imię i nazwisko
2. Nr telefonu kontaktowego, adres
3. Nazwa przedsiębiorstwa lub projektu


I. STRESZCZENIE BIZNES PLANU (na początku powinno znaleźć się krótkie, nie dłuższe niż na jedną stronę streszczenie przygotowanego biznes planu, ale pamiętać należy że, przygotowujemy go dopiero po sporządzeniu całego biznesplanu).

1. Cel Biznes planu
(w tym punkcie należy napisać do kogo jest on skierowany, w jakim celu został przygotowany)

2. Opis koncepcji biznesowej/krótka charakterystyka biznesu (w tym punkcie należy opisać: wybraną branżę, lokalizację (miasto, region), zasięg działania, etap/y rozwoju - przed założeniem firmy, w trakcie zakładania, firma istnieje – ile lat))

3. Okazja biznesowa i strategia jej wykorzystania (tu odpowiedz na pytanie czy jest jakaś nisza na rynku, którą zamierzasz wykorzystać, a jeśli nie to dlaczego wchodzisz w tę właśnie branżę, jakie są szanse powodzenia)

4. Rynek docelowy i planowane wzrosty (w tym punkcie należy rozwinąć temat kto będzie odbiorcą produktu/ usługi, czy ta grupa jest stała, jakie nowe grupy docelowe w przyszłości mogą być zainteresowane produktem/usługą)

5. Rentowność i potencjalny zwrot nakładów (jakie prognozuje się przychody i koszty w ciągu najbliższych 2 lat od momentu założenia firmy)


II. BRANŻA, OPIS FIRMY, PRODUKTU LUB USŁUGI

1. Branża
2. Produkt(y) lub usługa(i) (dokładny opis)
3. Wykorzystywana technologia (np. programy komputerowe, wykorzystywane maszyny, jeśli to konieczne, nie w każdej firmie ten punkt będzie potrzebny np. przy kwiaciarni ten punkt nie będzie konieczny)
4. Biznes i koncepcja biznesowa (jak będzie wyglądało wejście na rynek, kto będzie się tym zajmował, w jaki sposób produkt będzie sprzedawany, jak chcemy zarabiać na produkcie (np. strona internetowa – reklamy, czy płatne logowanie)

Polecamy: Jaki lokal najlepszy na kwiaciarnię?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Melonet

Agencja SEM zajmująca się marketingiem w Internecie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »