| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Księgarnia > Księgarnia internetowa i inne wyzwania epoki cyfryzacji

Księgarnia internetowa i inne wyzwania epoki cyfryzacji

Księgarnia internetowa, czyli sprzedaż książek w Internecie to nie tylko stosunkowo niedrogi, nowoczesny i wygodny sposób na biznes. Jest to również pomysł opłacalny.

Umowa partnerska jest specyficznym rodzajem współpracy właściciela sklepu internetowego z partnerem,  czyli osobą, która za pomocą specjalnie wygenerowanych linków partnerskich promuje ów sklep na swojej stronie, blogu czy w newsletterze. Partner otrzymuje wynagrodzenie z tytułu prowizji od każdej transakcji, która została wykonana przez pośrednictwo jego linków partnerskich. Innymi słowy, partner otrzymuje prowizję od każdej sprzedanej dzięki jego pośrednictwu publikacji. Najlepiej jednak prowadzić własną księgarnie internetową, gdyż użytkownicy reagują często z nieufnością na przekierowywanie na nieznane im strony. Ogólnie rzecz biorąc, nie zarobimy dużo i tak wiele, korzystając z tej metody, jak gdybyśmy sprzedawali sami, ale pozwoli nam to sprawdzić nasze umiejętności na rynku książek.

Zobacz: Pomóż wypromować firmę w Internecie.

Księgarnia internetowa - wyzwania

Nie lada wyzwaniem jest sprzedaż, gdy nie mamy towaru. Aby otworzyć prosperującą księgarnie  potrzebujemy dostawcy, na którego usługach możemy polegać. Wiele z największych sieci polskich księgarni i firm dostarczających cyfrowych zbiorów ma w swojej ofercie programy partnerskie. Znalezienie ich w sieci nie nastręcza trudności, wystarczy wyszukiwarka Google.

Określenie, co będzie naszym głównym źródłem dochodu: tradycyjne książki, e- i audiobooki, a może dowolna kombinacja wszystkich tych rodzajów. E-booki mają tę wyższość nad innymi typami literatury, iż nie trzeba ich składować w magazynie. Oczywiste jest, że najpierw powinniśmy zdecydować, kto będzie naszym odbiorcą i jaki asortyment mu zaoferujemy.

Formalności

Założenie własnej księgarni internetowej jest związane z szeregiem czynności mających na celu rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Najpierw należy złożyć podanie o wpisanie do ewidencji działalności gospodarczej, czego dokonuje się w Urzędzie Miasta lub Gminy. Czas oczekiwania na potwierdzenie wpisu wynosi od 2 do 3 tygodni. Gdy już otrzymamy potwierdzenie wpisu, mamy 14 dni, aby udać się do oddziału wojewódzkiego Urzędu Statystycznego, w celu złożenia wniosku o numer REGON.

Kolejno powinniśmy założyć sobie konto firmy w banku, zanim jednak tego dokonamy konieczne jest wyrobienie także pieczątki firmowej, ponieważ bez niej nie załatwimy formalności w banku. W następnej kolejności skierujmy swoje kroki do Urzędu Skarbowego i złóżmy wniosek o nadaniu numeru NIP firmie (jeśli posiadamy własny numer NIP, to staje się on numerem firmowym, jeśli nie, firma otrzymuje nowy NIP). Ostatnim miejscem naszej obowiązkowej wizyty jest ZUS. Potem trzeba tylko znaleźć dostawców i założyć stronę internetową.

Księgarnia – jak założyć (pomysł, lokacja, asortyment)?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Szkoła Jazdy Subaru

Kursy z doskonalenia techniki jazdy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »