| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Księgarnia > Księgarnia – jak założyć (pomysł, lokacja, asortyment)?

Księgarnia – jak założyć (pomysł, lokacja, asortyment)?

Zastanawiasz się nad własną księgarnią, ale nie wiesz jak zacząć? Ten prosty poradnik zwróci twoją uwagę na najważniejsze aspekty prowadzenia książkowego interesu i krok po kroku pomoże uniknąć błędów czyhających na początkujących księgarzy.

Czy jesteś księgarzem?

Znajomość rynku kultury i zamiłowanie do literatury nie jest konieczne od razu, ale bardzo pomaga przy wyborze asortymentu. „Know-how” zaś jest niezbędne, jeśli chcesz osiągnąć sukces.

Zdobądź fundusze na rozkręcenie księgarni

Zdecyduj, ile kapitału zakładowego będziesz potrzebował, a następnie sformułuj plan, aby te środki zdobyć. Pieniądze mogą pochodzić z trzech podstawowych  źródeł: od Ciebie, inwestorów lub kredytodawców. Osiągnięcie równowagi pomiędzy tymi trzema źródłami finansowania jest sprawą najwyższej wagi dla finansowego zdrowia twojego biznesu.

  • Przygotuj trochę własnych pieniędzy. Inwestorzy bardziej ufają tym przedsiębiorcom, którzy nie polegają wyłącznie na pożyczkach.
  • Zbierz pieniądze od inwestorów. Skontaktuj się z przyjaciółmi i finansowymi mecenasami i finansowego wsparcia , wnosząc kapitał własny staną się wówczas udziałowcami. Jesteś zobligowany do spłaty ich wsparcia w wyniku bankructwa i pamiętaj, że będą zawsze oczekiwali dużego zwrotu poniesionych nakładów, ponieważ ryzykują własnymi środkami.
  • Weź kredyt.  Jest mnóstwo programów kredytowych dla początkujących przedsiębiorców. Jest to prostsze rozwiązanie niż kapitał własny inwestorów, ale pieniądze trzeba spłacić terminowo.
  • Nie poświęcaj zbyt dużo środków własnych na rozpoczęcie swojej działalności. Zbyt wiele pieniędzy na start może sprawić, że poczujesz się zbyt pewnie i będziesz nimi nieostrożnie zarządzał.

Patrz: Czy umowa pożyczki musi zostać zawarta na piśmie?

Pora na asortyment - zaopatrz swoją księgarnie

Zamów książki od dystrybutorów i zacznij zapełniać półki. Jeśli handlujesz używanymi książkami, poszukaj kolekcji książek na aukcjach internetowych, straganach czy domowych wyprzedażach. Upewnij się, że asortyment odpowiada profilowi działalności, którą prowadzisz.

Zareklamuj swoją księgarnie

Przed otwarciem upewnij się, że ludzie w okolicy będą o tym poinformowani. Ulotki, plakaty, reklamy w prasie i w Internecie, serwisy społecznościowe, wielka wyprzedaż z okazji otwarcia. Skorzystaj z dobrodziejstw współczesnych mediów, aby jak najefektywniej zareklamować swój biznes.

Polecamy: Marketing w wyszukiwarce internetowej.

Internet, e-booki, multimedia

Planujesz otworzyć nowoczesną księgarnie? Potrzebujesz uzupełnienia dla swojego stacjonarnego handlu.  Rozszerz krąg swoich klientów o internautów i właścicieli cyfrowych czytników książek, jak np. Kindle. Poszukaj architektów stron internetowych i wirtualnych dostawców e-booków, a wkroczysz w erę cyfryzacji wraz ze swoją księgarnią. Dobrym pomysłem może być także połączenie sprzedaży prasy z salonikiem prasowym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bush Taxi Off-Road Centre

Firma Bush Taxi to centrum sprzedaży oraz montażu profesjonalnych akcesoriów przeznaczonych do wszystkich pojazdów terenowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »