| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Kawiarenka internetowa > Kawiarenka internetowa - Biznes plan

Kawiarenka internetowa - Biznes plan

Zakładając kawiarenkę internetową przede wszystkim liczy się pomysł oraz odpowiedni biznesplan, który będzie można stopniowo realizować. Jakie są najważniejsze elementy biznesplanu? Jak określić plan inwestycji?

5. Organizacja dostaw
Firma …………. dostarczająca sprzęt dysponuje samochodami dostawczymi, którymi dowożone są towary. Podobnie jest z firmą dostarczającą napoje. Firma …………. dostarcza gry komputerowe drogą pocztową.

VII. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
Mam zamiar przeznaczyć …………. PLN na przygotowanie i wydrukowanie ulotek reklamowych informujących o nowo otwartej kawiarence internetowej. Na ulotce znajdą się podstawowe informacje o kawiarence, sprzęcie i cennik. W lokalnej prasie zamierzam umieszczać raz w miesiącu ogłoszenie. Na początek przygotowanych zostanie również kilkanaście plakatów, które zostaną powieszone w istotnych punktach miasta.

2. Strategia cenowa
Ze wstępnych obliczeń wynika, że z kawiarenki internetowej korzystać będzie dziennie 15 osób średnio przez 2 godz. W ciągu roku wyniesie to: 15 x 2 x 30 dni x 12 miesięcy = 10 800 godz,
5 osób x 0,5 godz. dziennie
5 x 0,5 godz x 30 dni x 12 miesięcy = 900 godz
10 osób będzie korzystało z gier przez 3 godz dziennie
10 x 3 x 30 x 12 = 10 800

W pierwszym roku działalności kawiarenka może przynieść stratę. Jednak w następnych latach będzie odnotowany zysk. Duże możliwości leżą w przychodach z gier, można prognozować duży wzrost w tej części działalności.

VIII. Plan zatrudnienia

Kawiarenka jest przedsięwzięciem indywidualnym i nie planuję zatrudnienia pracowników.


IX. Plan techniczny przedsięwzięcia

1. Zorganizowanie przedsięwzięcia
- przygotowanie lokalu,
- ustalenie godzin otwarcia, cennika,
- podpisanie umów z dostawcami sprzętów i innych,
- kampania reklamowa,
- uruchomienie sieci,
- otwarcie kawiarenki.

2. Metody zapewniające sprawne działanie
- konserwacja sprzętu,
- kampania reklamowa,
- przejrzysty system kalkulacji kosztów i cen oferowanych usług

3. Technologia
Firma ……….., z którą podpisuję umowę na dostawę i konserwację sprzętu zapewnia dostarczanie wszelkich nowinek rynkowych oprogramowania, które wcześniej są dokładnie testowane. Oprogramowanie całego sprzętu będzie nieustannie aktualizowane.

4. Urządzenia
Kawiarenka będzie posiadała urządzenia z wszelkimi niezbędnymi atestami bezpieczeństwa.

5. Remonty
Prace remontowe będą przeprowadzane w miarę potrzeb.


X. Mocne strony projektu

1. Sprzęt i usługi
Wysoka jakość sprzętu będzie miała wpływ na ilość klientów. Oferowane usługi będą odznaczały się wysokim poziomem kompetencji.

2. Zaopatrzenie i dystrybucja
Dobre zaopatrzenie, dostępność podstawowych części, wykorzystanie położenia kawiarenki.

3. Finansowanie inwestycji
Dobre ceny i jakość świadczonych usług powinny umożliwić szybką spłatę kredytu.


XI. Szanse projektu

W przyszłości może to być znalezienie dobrego wspólnika i otwieranie nowych kawiarenek. Inną szansą może być wykorzystanie dofinansowania działalności środkami unijnymi.


XII. Zagrożenia projektu

Powstające nowe konkurencyjne kawiarenki, wysokie koszty kredytu, wzrost podatków, kryzys gospodarczy.


Anna Konarzewska-Żuczek

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

2BE.pl

Grupa Adweb

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »