| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Kawiarenka internetowa > Kawiarenka internetowa - pomysł

Kawiarenka internetowa - pomysł

Założenie kawiarenki internetowej, w której można usiąść przy komputerze i „poserfować” w sieci, pograć w gry, nawiązać kontakt ze znajomymi, no i jeszcze przy okazji napić się dobrej kawy, wydaje się być na naszym rynku wciąż dobrym pomysłem. Dostęp do internetu nie jest bowiem tak powszechny jak potrzeba korzystania z tej sieci.

Ważny jest pomysł


Ale dzisiaj już nie wystarczy samo podłączenie do internetu i sprawny komputer. Zakładając kawiarenkę internetową musisz zaproponować klientom coś więcej.

Na dobry pomysł składa się kilka czynników, ale jeżeli wiesz czego chcesz i do jakiego klienta masz zamiar dotrzeć – to już połowa sukcesu.

Jeżeli Twoimi klientami w większości będą młodzi ludzie, wśród których rodzi się moda na spotkania z przyjaciółmi w miejscu gdzie można gawędzić ze znajomymi poprzez łącze internetowe np. za pomocą programu skype – pomyśl koniecznie o takiej możliwości.

Inną możliwością jest prowadzenie kawiarenki w połączeniu z różnymi ofertami np. nauki obsługi komputera i korzystania z internetu. Szczególną szansę powodzenia może mieć taka oferta w małych miejscowościach.

Dobrym pomysłem może być zainstalowanie gier. Takie miejsce na pewno przyciągnie wielu młodych ludzi.

Dodatkowo w Twojej ofercie mogą znaleźć się takie usługi jak:
• możliwość skanowania zdjęć, czy dokumentów;
• drukowanie;
• przepisywanie komputerowe;
• sprzedaż części komputerowych;
• naprawa komputerów;
• tworzenie stron internetowych
• hosting, czyli utrzymywanie kont e-mail.

Jeszcze inny sposób na ciekawą ofertę to zainstalowanie na komputerach szerokiej gamy encyklopedii i słowników multimedialnych.

Takich pomysłów może być jeszcze wiele. Znajdź to co Tobie może przynieść najwięcej korzyści.

Co zdecyduje o Twoim sukcesie?

– dbałość o estetykę i kulturę,
– miła atmosfera i kompetentna obsługa,
– dbałość o jakość sprzętu,
– stosunkowo niska cena,
– atrakcyjność sprzętu,
– oferowane dodatkowe usługi.

Ceny

Istotną kwestią, prawdopodobnie w znacznej mierze decydującą o sukcesie Twojego pomysłu, będzie ustalenie cen. Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia cen konkurencji, jeśli będziesz taką miał w najbliższej okolicy. Najczęściej spotykane ceny to 2-4 zł za godzinę.

Ale pomyśl też o ofercie specjalnej przy otwarciu, karnetach dla stałych klientów, specjalnych ofertach np. w okolicach świąt, bądź ferii zimowych, wakacji. Może coś specjalnego w weekendy (np. dwie godz. … zł trzecia gratis; taniej o 50% miedzy 11 a 14 – czy też w innym czasie np. czasie o małej frekwencji).

Anna Konarzewska-Żuczek

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »