| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Kawiarenka internetowa > Kawiarenka internetowa - pomysł

Kawiarenka internetowa - pomysł

Założenie kawiarenki internetowej, w której można usiąść przy komputerze i „poserfować” w sieci, pograć w gry, nawiązać kontakt ze znajomymi, no i jeszcze przy okazji napić się dobrej kawy, wydaje się być na naszym rynku wciąż dobrym pomysłem. Dostęp do internetu nie jest bowiem tak powszechny jak potrzeba korzystania z tej sieci.

Ważny jest pomysł


Ale dzisiaj już nie wystarczy samo podłączenie do internetu i sprawny komputer. Zakładając kawiarenkę internetową musisz zaproponować klientom coś więcej.

Na dobry pomysł składa się kilka czynników, ale jeżeli wiesz czego chcesz i do jakiego klienta masz zamiar dotrzeć – to już połowa sukcesu.

Jeżeli Twoimi klientami w większości będą młodzi ludzie, wśród których rodzi się moda na spotkania z przyjaciółmi w miejscu gdzie można gawędzić ze znajomymi poprzez łącze internetowe np. za pomocą programu skype – pomyśl koniecznie o takiej możliwości.

Inną możliwością jest prowadzenie kawiarenki w połączeniu z różnymi ofertami np. nauki obsługi komputera i korzystania z internetu. Szczególną szansę powodzenia może mieć taka oferta w małych miejscowościach.

Dobrym pomysłem może być zainstalowanie gier. Takie miejsce na pewno przyciągnie wielu młodych ludzi.

Dodatkowo w Twojej ofercie mogą znaleźć się takie usługi jak:
• możliwość skanowania zdjęć, czy dokumentów;
• drukowanie;
• przepisywanie komputerowe;
• sprzedaż części komputerowych;
• naprawa komputerów;
• tworzenie stron internetowych
• hosting, czyli utrzymywanie kont e-mail.

Jeszcze inny sposób na ciekawą ofertę to zainstalowanie na komputerach szerokiej gamy encyklopedii i słowników multimedialnych.

Takich pomysłów może być jeszcze wiele. Znajdź to co Tobie może przynieść najwięcej korzyści.

Co zdecyduje o Twoim sukcesie?

– dbałość o estetykę i kulturę,
– miła atmosfera i kompetentna obsługa,
– dbałość o jakość sprzętu,
– stosunkowo niska cena,
– atrakcyjność sprzętu,
– oferowane dodatkowe usługi.

Ceny

Istotną kwestią, prawdopodobnie w znacznej mierze decydującą o sukcesie Twojego pomysłu, będzie ustalenie cen. Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia cen konkurencji, jeśli będziesz taką miał w najbliższej okolicy. Najczęściej spotykane ceny to 2-4 zł za godzinę.

Ale pomyśl też o ofercie specjalnej przy otwarciu, karnetach dla stałych klientów, specjalnych ofertach np. w okolicach świąt, bądź ferii zimowych, wakacji. Może coś specjalnego w weekendy (np. dwie godz. … zł trzecia gratis; taniej o 50% miedzy 11 a 14 – czy też w innym czasie np. czasie o małej frekwencji).

Anna Konarzewska-Żuczek

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »