| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Jak założyć własny sklep internetowy? - 5 kroków

Jak założyć własny sklep internetowy? - 5 kroków

Założenie własnej firmy jest sposobem na poradzenie sobie na trudnym rynku pracy. Dobrym pomysłem na biznes jest sklep internetowy. Jak założyć własny sklep internetowy?

Obserwując współczesny rynek pracy, widoczna jest tendencja coraz większej ilości osób do otwierania własnych biznesów. Nieustannie rośnie liczba nowych firm, a wiele z nich powstaje w branży e-commerce. Chętnie otwieramy własne sklepy internetowe, ponieważ chcemy rozwijać nasze pasje i cenimy sobie dowolność, a także niezależność, jaką nam daje własna działalność.

Analizując historie e-przedsiębiorców można zauważyć, że najprężniej działające sklepy niekoniecznie zostały stworzone i są zarządzane przez doświadczonych specjalistów, za którymi stoi szereg pracowników. Często znacznie lepiej radzą sobie młode matki, nastolatkowie czy znudzeni pracownicy korporacji, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tego typu działalnością, a chcieli zacząć coś nowego.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Wraz z rozpowszechnieniem platform e-commerce, każdy ma w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwalają praktycznie od zaraz rozpocząć handel online. Nie są do tego potrzebne zdolności ani wiedza techniczna czy lata praktyki – dzięki rozwiązaniom w modelu SaaS dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty czy usługi w sieci. Sukces w e-commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu. A do samego stworzenia e-sklepu wystarczy tak naprawdę tylko 5 prostych kroków.

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

KROK 1: Produkt

To on powinien być w naszym biznesie najważniejszy. Bardzo często pomysł na niego rodzi się z własnej potrzeby – Siostry Stąpor ze sklepu Szyjemy Sukienki swoje produkty zaczęły projektować, kiedy zauważyły, że nie podobają im się ubrania w sklepach sieciowych i stwierdziły, że same stworzą lepsze. Podobnie było w przypadku biznesu Anny Nawrot z Lamps&Co, która niezadowolona z oferty sklepów, postanowiła samodzielnie wykonać lampy czy pufy do pokoju dziecka. To tylko dwa z setek przypadków, kiedy okazało się, że indywidualna potrzeba może okazać się punktem wyjścia do dochodowego biznesu.

Przygotowując ofertę sklepu internetowego, oprócz dostosowania naszego produktu do potrzeb odbiorców, warto także zadbać, aby produkty były jak najbardziej unikalne i oryginalne. Wówczas istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że nasz biznes zagospodaruje jakąś niszę, a tym samym będzie przyciągać wielu klientów i generować duży zysk. Jeżeli mamy już pomysł na produkt, to tak naprawdę połowa sukcesu jest za nami. Wówczas możemy przystąpić do tworzenia samego sklepu.

Zobacz: Jaką firmę założyć? – najlepsze pomysły na własny biznes

KROK 2: Wygląd i UX sklepu

Wygląd sklepu to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż w e-commerce. Jeżeli strona naszego biznesu nie wygląda zachęcająco i profesjonalnie, nikt nie dokona w nim zakupu. Design jest szczególnie ważny, jeżeli sami sprzedajemy produkty, które wyróżniają się estetyką – np. ubrania, akcesoria czy artykuły wyposażenia domowego. W takiej sytuacji, nasz asortyment musi być zaprezentowany na pięknej stronie – w innym wypadku cały jego urok zostanie przyćmiony przez nieciekawe otoczenie. Na Shoplo.com, dla wszystkich, którzy chcą otworzyć sklep internetowy udostępnione są gotowe szablony, dzięki którym jednym kliknięciem mogą stworzyć własny sklep. Wyróżnikiem szablonów jest ich przyciągający uwagę wygląd. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników platformy wynikło, że to właśnie „ładne szablony” (obok „prostoty obsługi”) są najczęstszymi powodami wyboru Shoplo. 

Kolejny element sklepu internetowego, który w dużej mierze warunkuje jego poziom sprzedaży jest UX (User Experience), czyli wrażenie, jakie odnosi konsument w momencie korzystania ze strony e-biznesu. Jeżeli chcemy sprzedawać dużo, musimy maksymalnie uprościć proces zakupowy w naszym sklepie oraz ułatwić wyszukiwanie produktów. Stąd, kluczowe jest zbudowanie prostego procesu składania zamówienia – im mniej danych będzie musiał wprowadzić klient, tym lepiej. Długie formularze skutecznie zniechęcają użytkowników i sprawiają, że porzucają koszyk bez dokonania zakupu. Warto pomyśleć także o tym, aby udostępnić klientom możliwość kupowania poprzez konto Facebook. W tym wypadku złożenie zamówienia będzie maksymalnie proste i wygodne. Ze statystyk Shoplo.com wynika, że aż 20% zamówień składanych jest właśnie przez konto na Facebooku.

Jak wypełnić druk prokury? - WZÓR

KROK 3: Konfiguracja płatności i dostawy

Ten etap najbardziej przeraża osoby, które chcą otworzyć własny e-biznes. Wydaje się, że dodanie metod płatności i sposobów dostawy do sklepu jest nie tylko trudne, ale także kosztowne, bowiem wymaga specjalnych integracji przygotowanych przez programistów. Tak rzeczywiście jest w przypadku dedykowanych sklepów, jednak decydując się na korzystanie z oprogramowania sklepowego w modelu SaaS, otrzymujemy od ręki gotowe wtyczki do płatności internetowych oraz integracje do wysyłki zamówień. Ich konfiguracja jest banalnie prosta – przykładowo, na Shoplo.com można zrobić to w mniej niż minutę. Każdy sam decyduje, które metody płatności i dostawy chce udostępnić w swoim sklepie, mając do wyboru całą gamę możliwości.

Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z e-commerce, poza samą konfiguracją metod dostawy, problemem jest także cała obsługa logistyczna sklepu – nie każdy ma magazyn, w którym może przechowywać produkty, czas, aby pakować i wysyłać zamówienia czy wiedzę, aby wybrać najlepszą ofertę od kurierów. Początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że jednym rozwiązaniem tej kwestii jest wynajęcie powierzchni i zatrudnienie do wysyłki paczek dedykowanych osób. Istnieje jednak dla tego alternatywa, która pozwala oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze – jest nią fulfillment. W jego ramach, z właściciela sklepu zdjęte są wszystkie kwestie związane z logistyką – a więc magazynowanie produktów, ich pakowanie oraz wysyłka. Oznacza to, że zajmuje się on tylko przygotowaniem oferty produktowej i marketingiem, a cała obsługa zamówień jest realizowana w ramach fulfillmentu. To świetne rozwiązanie zwłaszcza dla początkujących, którym często brak wiedzy, kapitału oraz czasu.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marcin M. Wyrzykowski

Główny Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »