| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Jak zarejestrować firmę online?

Jak zarejestrować firmę online?

Chcesz szybko i sprawnie założyć firmę? Teraz możesz zrobić to bez wychodzenia z domu. W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie jak można właściwie złożyć wniosek o rejestrację firmy przez Internet.

Rejestracja firmy online

W celu zarejestrowania firmy przez Internet trzeba złożyć wniosek w serwisie www. firma.gov.pl. Służy do tego specjalny internetowy kreator. Rejestracji należy dokonać następujących krokach:

  1. Wybór sposobu podpisania wniosku

Istnieją trzy sposobu podpisania elektronicznego wniosku o rejestrację firmy. Są to:

  • Podpis z certyfikatem kwalifikowanym,
  • Profil zaufany ePUAP,
  • Anonimowe przygotowanie wniosku.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W przypadku któregoś z dwóch pierwszych sposobów podpisu konieczne jest dodatkowo założenie konta w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). W sytuacji gdy jesteśmy już posiadaczami podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP konto w CEIDG możemy założyć online.

Jeśli natomiast zdecydujemy się na anonimowe przygotowanie wniosku, to poza złożeniem wniosku online, rejestrację firmy będziemy musieli potwierdzić jeszcze w najbliższym urzędzie gminy w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.

  1. Wypełnienie pola z danymi wnioskodawcy
  2. Złożenie oświadczenia o braku posiadania zakazu prowadzenia działalności gospodarczej
  3. Dokonanie opisu zakładanej działalności

W opisie należy podać firmę przedsiębiorcy, przewidywaną liczbę pracowników oraz osób zatrudnionych, a także wybrać stosowny kod Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) i  główne miejsce wykonywania działalności.

  1. Wypełnienie danych dotyczących sposobu ubezpieczenia
  2. Udzielenie informacji dotyczącej naczelników skarbowych
  3. Określenie formy opodatkowania

Zobacz: Jaką firmę założyć? - pomysły

Wybrać musimy jedną z czterech dostępnych form opodatkowania, którymi są:

  • Podatek na zasadach ogólnych  (jego wysokość jest zależna od osiągniętych dochodów. Jeśli nie przekraczają one  kwoty 85.528 tys. zł, to będzie on wynosił 18 % od dochodu, a w przeciwnym wypadku 32% od nadwyżki ponad próg podatkowy).
  • Podatek liniowy (jest stały niezależnie od osiągniętego dochodu i wynosi zawsze 19%).
  • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych (korzystanie z tej formy opodatkowania wiąże się z brakiem możliwości zaliczania wydatków do kosztów uzyskania dochodów. Przy wyborze tej opcji w rozliczeniu bierze się  pod uwagę jedynie przychody z prowadzonej działalności. Możliwość wyboru tej formy opodatkowania reguluje Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Dz.U. 1998 nr 144 poz. 930.
  • Karta podatkowa (polega ona na opłacaniu stałej kwoty opodatkowania niezależnie od uzyskiwanych dochodów).

Należy przy tym zaznaczyć, że wybrany przez nas sposób opodatkowania będzie decydował jednocześnie o wymogu konkretnej formy rozliczenia podatkowego.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

Podpis z certyfikatem kwalifikowanym

Bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem jest narzędziem, które służy do identyfikacji osób, które wymieniają dokumenty w formie elektronicznej, podpisują w ten sposób umowy, przesyłają dokumenty do organów administracji publicznej i in. Jest on równoważny z podpisem własnoręcznym. Został uregulowany Ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, Dz.U. 2001 nr 130 poz. 1450. Można uzyskać go odpłatnie w następujących miejscach:

  • Krajowej Izbie Rozliczeniowej
  • Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych
  • Unizeto Technologies
  • Enigma S.O.I.
  • EuroCert Sp. z o.o.

Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Profil zaufany ePUAP

Profil zaufany ePUAP, podobnie jak podpis kwalifikowany, jest narzędziem służącym do potwierdzenia naszej tożsamości przy składaniu dokumentów elektronicznych, z tą jednak różnicą, że w odróżnieniu do tego drugiego, pozwala on jedynie na identyfikację w elektronicznych systemach administracji publicznej. Jego utworzenie jest nieodpłatne. Można uzyskać go składając odpowiedni wniosek na stronie Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem: www.epuap.gov.pl. W przypadku osób posiadających wcześniej podpis z certyfikatem kwalifikowanym można tego dokonać w całości przez Internet. Natomiast w sytuacji, gdy nie jesteśmy posiadaczami podpisu kwalifikowanego, należy najpierw wypełnić odpowiedni wniosek na platformie EPUAP, a następnie udać się do właściwego w tej sprawie punktu potwierdzającego. Punkty takie znajdują się w następujących miejscach:

  • w urzędach wojewódzkich
  • urzędach gmin
  • urzędach skarbowych
  • oddziałach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zobacz: 8 kroków do założenia własnej firmy w CEIDG

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Renata Urowska i Wspólnicy sp.k.

Obsługa podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »