| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Franchising Internetowy

Franchising Internetowy

Nie masz pomysłu na biznes - jest franczyza. Preferujesz otwarty model współpracy jest e-franczyza. Poniżej najistotniejsze informacje dotyczące franchisingu internetowego.

Franchising Internetowy...

Biznesowy model współpracy wykorzystywany w działalności ecommerce. Podobnie jak w tradycyjnej franczyzie, model ten zakłada pełne wsparcie ze strony franczyzodawcy dla franczyzobiorcy, opartej na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi podmiotami.

E – franczyza a tradycyjna - różnice

• franczyzodawca umożliwia franczyzobiorcy wsparcie własnej działalności marką sieciową bez konieczności rezygnacji z marki własnej;
• franczyzodawca nie pobiera z tytułu franczyzy żadnych opłat licencyjnych od franczyzobiorcy – z faktu zaistnienia współpracy franczyzobiorca nie ponosi żadnych kosztów;
• warunki współpracy opierają się na podziale zysków od sprzedaży.

Zobacz: Czym jest eREGON?

W przypadku e-franczyzy, franczyzobiorca otrzymuje pełne wsparcie, know-how, możliwość, nie będącą obowiązkiem, posługiwania się główna marką, narzędzia do promocji własnego biznesu oraz produkty lub usługi, które może oferować.
E- franchising ma formę bardziej dobrowolną, niż forma tradycyjna, gdyż brak w nim opłat z tytułu współpracy. Nie ma też konieczności posiadania osobnej działalności gospodarczej – możliwość współpracy ma charakter bardziej otwarty.

Współpraca realizowana w ramach e-franczyzy przebiega w następującym schemacie:
• franczyzobiorca zgłasza chęć współpracy firmie – franczyzodawcy;
• franczyzobiorcy zostaje udostępniona możliwość korzystania z bazy produktowej/usługowej franczyzobiorcy;
• franczyzobiorca otrzymuje dostęp do narzędzi ułatwiających działalność oraz wsparcie techniczne i merytoryczne na etapie wdrażania rozwiązań i optymalnego wykorzystania dostępnych narzędzi;
• firma franczyzodawcy zapewnia franczyzobiorcy szkolenia i know-how na temat zoptymalizowania jego działalności przez cały czas trwania współpracy.

Zobacz: Jak zarabiać na usługach IT?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Inwestycje w Kurortach

Serwis nieruchomościowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »