| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Lokalizacja sklepu: Biznes w cieniu supermarketu

Lokalizacja sklepu: Biznes w cieniu supermarketu

Siła oddziaływania supermarketu lub sklepu dyskontowego jest nieporównywalnie większa niż małego, rodzinnego biznesu. Czy warto prowadzić działalność gospodarczą w towarzystwie dużego supermarketu?

Jak się odnaleźć?

Czy zauważyłeś, jak często przy sklepach dyskontowych i supermarketach lokowane są myjnie samochodowe i stacje paliw? Niektóre supermarkety, np. Kaufland, z założenia wynajmują część powierzchni kupcom i rzemieślnikom. Przy tego rodzaju formatach powstają punkty usługowe i mniejsze sklepy z asortymentem uzupełniającym ofertę marketu. Są więc firmy, które potrafią czerpać korzyści z bliskości wielkiego sąsiada, postrzegając go jako magnes.

Miejsce bardzo handlowe

Supermarket generuje duży ruch samochodowy i pieszy. Ruch zaś sprzyja koncentracji handlu. Do supermarketów i dyskontów przyjeżdżają wyłącznie osoby, które chcą wydać pieniądze. Są to Twoi potencjalni klienci.

Polecamy: Lokalizacja sklepu - przegląd opcji dostępnych na rynku

Duży parking

Otwierając biznes blisko supermarketu, możemy liczyć na to, że nasi klienci będą mogli korzystać z jego dużego parkingu. W istocie po zrobieniu zakupów np. w Tesco wielu klientów chce uzupełnić koszyk o produkty delikatesowe (np. ulubiony alkohol) lub zamówić usługę (np. oddać garnitur do pralni, zrobić tipsy).

Sprawdź kondycję supermarketu

Musimy pamiętać, że nie wszystkie supermarkety czy dyskonty mają potencjał, aby być magnesem. Przyciągają bowiem najpopularniejsze obiekty. Najprostszym sposobem na sprawdzenie, jak radzi sobie supermarket jest liczenie samochodów na parkingu. Musisz jednak uwzględnić zmiany aktywności konsumentów w zależności od pory roku, dnia tygodnia i pory dnia.

Policz ludzi w promieniu 500 metrów

Spójrz na okoliczne osiedla i oszacuj liczbę mieszkań (poprzez numery domofonu lub skrzynek pocztowych). Następnie liczbę mieszkań pomnóż przez 3 (tyle mniej więcej wynosi liczba osób na mieszkanie wg GUS). Wiedząc, ile osób mieszka w promieniu 500 m, łatwiej jest porównać kilka lokalizacji i wybrać taką, która ma najlepszy potencjał.

Poszukaj innych magnesów w okolicy

Dobrze, jeżeli sąsiedztwo marketu nie jest jedynym atutem. Tradycyjnym, niezwykle skutecznym magnesem jest ruchliwy dworzec kolejowy lub autobusowy Na Twoje obroty korzystnie może wpłynąć także sąsiedztwo McDonald’s czy markowej stacji benzynowej. Jeżeli rozważasz sprzedaż alkoholu, unikaj lokalizacji przy szkołach.

Polecamy: Gdzie warto prowadzić biznes? Poznaj tajemnice kupców

Standard marketu ma znaczenie

Dla powodzenia Twojego biznesu olbrzymie znaczenie będzie miało to, przy jakim markecie zostanie otwarty.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Baccata Enterprise sp. z o.o.

Firma szkoleniowo-doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »