| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Jaki biznes dla kobiet?

Jaki biznes dla kobiet?

Kobiety zainteresowane założeniem własnej firmy mają możliwość sięgnięcia po franczyzę, która pozwala na skorzystanie ze sprawdzonych na rynku rozwiązań. Panie mogą też podjąć krok w stronę stworzenia własnego biznesu od przysłowiowego zera.

Biznes dla kobiet

Aż 58% Polek może pochwalić się średnim lub wyższym wykształceniem. Ilość absolwentek uczelni wyższych w naszym kraju znacznie przewyższa liczbę absolwentów. 75% studiujących kobiet chętnie podejmuje aktywność pozastudencką, dokształca się biorąc udział w kursach i szkoleniach. Doskonałe kwalifikacje to jednak za mało, aby przebić się przez mocną męską konkurencję. Dlatego zdecydowaną przewagę w zajmowaniu stanowisk kierowniczych i menedżerskich mają mężczyźni. Brak pewności siebie kobiet sprawia, że boją się one podejmowania ryzyka jakim jest rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Skutecznym rozwiązaniem tego problemu jest franczyza, która zmniejsza początkowe ryzyko otwierania własnej działalności gospodarczej.

Polecamy: Jak założyć firmę?

Franczyza pozwala na wejście na rynek z wiarygodną marką i sprawdzoną strategią działalności. Młode przedsiębiorstwo podpisuje umowę z franczyzodawcą i w zamian za procenty od zysków, otrzymuje możliwość prowadzenia działalności pod szyldem znanej i wiarygodnej firmy. Dodatkowo, spółka oferująca możliwość franczyzy udostępnia franczyzobiorcy prawa ochronne, całą niezbędną wiedzę na temat funkcjonowania firmy oraz koncepcje działalności. W ten sposób eliminujemy część problemów i utrudnień związanych z prowadzeniem własnego biznesu.

Badania wykazały, że kobiety większą uwagę zwracają na jakość stosunków międzyludzkich i dobrą atmosferę w miejscu pracy. Co więcej, Polki są jednymi z najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie. Dane zabrane przez fundację OŚKA wskazują, że aż 36% kobiet w Polsce prowadzi własną działalność gospodarczą w sektorze MSP. Tymczasem w Danii wskaźnik ten wynosi 21%, a w Irlandii i Szwecji po 25%.

-Tworząc sieć szkół językowych dla dzieci i młodzieży od razu wiedzieliśmy, że ofertę franczyzową powinniśmy kierować do kobiet. Doskonale sprawdzają się w prowadzeniu własnych placówek naszej marki w całym kraju – mówi pani Monika  Ferreira, Właścicielka i Dyrektor Zarządzająca Mała Lingua & Lingua Teens Space, sieci szkół języków obcych dla dzieci i młodzieży.

Inwestycja we franczyzę jest idealnym rozwiązaniem dla kobiet, które chcą pogodzić karierę z wyzwaniami rodzinnymi. Właścicielka biznesu sama decyduje o godzinach swojej pracy, może swobodne rozdzielać swój cenny czas pomiędzy obowiązki zawodowe i życie osobiste.

Polecamy: Etat i własna firma - wady i zalety

- Franczyza w żaden sposób nie ogranicza kreatywności przedsiębiorcy, bowiem lokalny sukces takiego biznesu zależy przede wszystkim od zaangażowania i pomysłowości franczyzobiorcy. Prowadzenie firmy na zasadzie franczyzy wymaga dużej samodzielności w zakresie szukania rozwiązań dla biznesu czy kreowania potrzeb klienta – wyjaśnia Monika Ferreira.

Zarządzanie własnym przedsiębiorstwem to z jednej strony olbrzymie wyzwanie, z drugiej zaś niezależność i satysfakcja płynąca z samodzielności. Podjęcie współpracy na zasadzie franczyzy z doświadczoną marką, obecną na rynku od lat z pewnością wyeliminuje potencjalne zagrożenia jakie czyhają na początkującą bizneswoman.

Autor: Agnieszka Dobosz

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Padała

Instruktorka nauki jazdy kat.B z uprawnieniami egzaminatora

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »