| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to w dobie Internetu i e-sklepów coraz bardziej popularne zjawisko. Oprócz przywilejów wiążą się z nim jednak również obciążenia. Jakie? Przeczytaj.

WRozpoczynając działalność gospodarczą w domu ciąży na przedsiębiorcach obowiązek podania tej informacji podczas wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Wiąże się to z koniecznością podania siedziby przedsięwzięcia. Warto więc zastanowić się wcześniej na co tak naprawdę się decydujemy, gdy biznes wprowadzamy w bramy naszej posiadłości.

Pracownikiem być

Wiele osób ceni sobie niezależność oraz umiejętność oszczędzania czasu. Firma w domu zdaje się być idealnym rozwiązaniem, do czasu. Decyzja o zatrudnieniu pracownika otwiera drzwi naszej własności dla Inspekcji Pracy.

Na przedsiębiorcy ciąży obowiązek poinformowania na piśmie w ciągu 30 dni od daty zatrudnienia właściwego inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Dodatkowo niezbędna okazuje się informacja mówiąca o przyjętych rozwiązaniach dotyczących higieny i bezpieczeństwa pracy. To nie koniec.

Sanepid w salonie

O miejscu prowadzonej działalności, jej rodzaju, a także liczbie zatrudnionych pracowników oraz o zakresie naszych biznesowych poczynań poinformować musimy również właściwego państwowego inspektora sanitarnego. Miejscem właściwym do zgłoszenia będzie Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna.

Nasz dom zakładem pracy

Domownik przedsiębiorca nie może zapomnieć także o najważniejszym – prawidłowym podejściu do pracowników. Zarówno ściany, podłogi, okna, a także dodatkowe elementy wyposażenia muszą odpowiadać surowym wymaganiom odnoszącym się do warunków pracy na terenie zakładu pracy.

Polecamy: Jakie obowiązki i ograniczenia nałożone są na przedsiębiorcę

Warunki pracy

Pracownicy muszą mieć zapewnione również odpowiednie wyposażenie wnętrz, oświetlenie, miejsce pracy (np. monitory w odpowiedniej odległości od siebie, odsunięte jeden od drugiego o 80 cm, właściwe krzesełka, odpowiednie biurka).

Obecność butelki wody podczas kontroli, również ma wpływ na finanse przedsiębiorcy, ponieważ może stać się przyczyną wystawienia mandatu.

Decydując się na prowadzenie działalności w domu nie możemy zapominać o tym, że stajemy się przedsiębiorcami jak każdy inny. Nasza posiadłość podlegać będzie regulacjom odnoszącym się do najmowanych lokali. Czy warto? Zadecyduj sam.

Polecamy: Czy firma w domu się opłaca

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bąkowski Kancelaria Radcowska

Kancelaria świadczy zarówno stałą obsługę prawną, doradztwo i obsługę określonych projektów czy transakcji o charakterze jednorazowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »