| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to w dobie Internetu i e-sklepów coraz bardziej popularne zjawisko. Oprócz przywilejów wiążą się z nim jednak również obciążenia. Jakie? Przeczytaj.

WRozpoczynając działalność gospodarczą w domu ciąży na przedsiębiorcach obowiązek podania tej informacji podczas wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Wiąże się to z koniecznością podania siedziby przedsięwzięcia. Warto więc zastanowić się wcześniej na co tak naprawdę się decydujemy, gdy biznes wprowadzamy w bramy naszej posiadłości.

Pracownikiem być

Wiele osób ceni sobie niezależność oraz umiejętność oszczędzania czasu. Firma w domu zdaje się być idealnym rozwiązaniem, do czasu. Decyzja o zatrudnieniu pracownika otwiera drzwi naszej własności dla Inspekcji Pracy.

Na przedsiębiorcy ciąży obowiązek poinformowania na piśmie w ciągu 30 dni od daty zatrudnienia właściwego inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Dodatkowo niezbędna okazuje się informacja mówiąca o przyjętych rozwiązaniach dotyczących higieny i bezpieczeństwa pracy. To nie koniec.

Sanepid w salonie

O miejscu prowadzonej działalności, jej rodzaju, a także liczbie zatrudnionych pracowników oraz o zakresie naszych biznesowych poczynań poinformować musimy również właściwego państwowego inspektora sanitarnego. Miejscem właściwym do zgłoszenia będzie Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna.

Nasz dom zakładem pracy

Domownik przedsiębiorca nie może zapomnieć także o najważniejszym – prawidłowym podejściu do pracowników. Zarówno ściany, podłogi, okna, a także dodatkowe elementy wyposażenia muszą odpowiadać surowym wymaganiom odnoszącym się do warunków pracy na terenie zakładu pracy.

Polecamy: Jakie obowiązki i ograniczenia nałożone są na przedsiębiorcę

Warunki pracy

Pracownicy muszą mieć zapewnione również odpowiednie wyposażenie wnętrz, oświetlenie, miejsce pracy (np. monitory w odpowiedniej odległości od siebie, odsunięte jeden od drugiego o 80 cm, właściwe krzesełka, odpowiednie biurka).

Obecność butelki wody podczas kontroli, również ma wpływ na finanse przedsiębiorcy, ponieważ może stać się przyczyną wystawienia mandatu.

Decydując się na prowadzenie działalności w domu nie możemy zapominać o tym, że stajemy się przedsiębiorcami jak każdy inny. Nasza posiadłość podlegać będzie regulacjom odnoszącym się do najmowanych lokali. Czy warto? Zadecyduj sam.

Polecamy: Czy firma w domu się opłaca

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Artur Zych

Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy BIK Brokers. Absolwent wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1992-95 jeden z organizatorów i założycieli sieci restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell należącej do PepsiCo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »