| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Jak zarobić pierwszy milion?

Jak zarobić pierwszy milion?

Szacuje się, że każdy generuje średnio cztery pomysły rocznie, które pozwoliłyby na zostanie milionerem, gdyby zostały wykorzystane. Skąd jednak wziąć te odpowiednie pomysły na własną firmę? Jak zidentyfikować najlepsze obszary działalności? W jaki sposób wybrać odpowiedni produkt lub usługę?

Takie pytania zadaje sobie każdy przyszły przedsiębiorca. Oto katalog zasad, które powinieneś poznać oraz pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć, zanim rozpoczniesz działalność. Pamiętaj, że jedna na trzy firmy upada już w pierwszym roku działalności, dlatego rzetelna analiza jest niezbędna.

  • Na początek dobra wiadomość: rewolucyjny pomysł nie jest Ci potrzebny! O wiele łatwiej poprawić już istniejące produkty lub usługi, niż stworzyć je całkowicie od nowa. Zastanów się: co można poprawić w produktach i usługach, które znasz?
  • Myśl w kategoriach zaspokajania potrzeb potencjalnych klientów. Uważnie słuchaj ludzi. Zwróć uwagę na co narzekają. Kiedy skarżą się na produkty lub usługi (nawet, a może przede wszystkim, gdy są to produkty lub usługi Twojego obecnego pracodawcy) w rzeczywistości dają Ci prezent, ponieważ wskazują, które ich potrzeby pozostają niezaspokojone. Wtedy wystarczy tylko, że okażesz się lepszy od obecnego dostawcy lub usługodawcy, a odniesiesz sukces. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

  • Odpowiedz sobie na pytanie w czym tak naprawę Twój produkt lub usługa będzie lepsza od obecnie dostępnych. Powinieneś wskazać co najmniej trzy powody. Czy będzie to cena, jakoś, czas dostawy, dodatkowe funkcjonalności, a może jeszcze co innego?
  • Ponad trzy czwarte produktów i usług zostanie zastąpionych przez nowe w ciągu najbliższych 4-6 lat. Tak długo, jak są niezaspokojone potrzeby, tak długo są możliwości dla przedsiębiorców. Cały czas musisz konfrontować się jednak z pytaniem: czy dostarczam dokładnie to, czego oczekują konsumenci? Czy nie sprzedaję produktu, na który nie ma rynku albo usługi, na którą czas przeminął? Zmieniaj i modyfikuj swoją działalność wraz z rynkiem i potrzebami konsumentów.

Polecamy: Kalkulator milionera

  • Bądź krytyczny. Zastanów się, czy ludzie naprawdę potrzebują tego, co zamierzasz oferować? Pamiętaj, że to klient jest Twoim szefem i może zwolnić Cię w każdej chwili, kupując gdzie indziej. Twoim celem jest oferowanie zaspokajaczy potrzeb- produktów, które poprawią jakość życia Twoich klientów. Wystrzegaj się produktów lub usług, które nie oferują wiele poza atrakcyjnym wyglądem i są tak naprawdę fanaberią, gadżetem, którego klient faktycznie nie potrzebuje, może więc łatwo z nich zrezygnować. 

Autor: Piotr Chmielewski

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych Zdanowicz i Wspólnicy Sp.K.

Profesjonalista w zakresie szeroko rozumianego prawa gospodarczego i cywilnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »