| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Gospodarstwo agroturystyczne > Gospodarstwo agroturystyczne - pomysł

Gospodarstwo agroturystyczne - pomysł

Gospodarstwo agroturystyczne to doskonały pomysł na dodatkowy dochód dla każdego rolnika, ale również dla każdego, kto chce zainwestować w wypoczynek na wsi.
Agroturystyka jest coraz popularniejszą formą wypoczynku, szczególnie dla rodzin z dziećmi, ludzi zapracowanych, zmęczonych hałasem wielkich miast i chcących wypocząć w ciszy, spokoju, na łonie natury. Wszystko to powoduje że, gospodarstw agroturystycznych przybywa. Dla klientów/turystów coraz ważniejszy staje się wysoki standard bazy noclegowej oraz wysoka jakość oferowanych usług. Nie wystarczy już łóżko i wspólna łazienka na korytarzu. Oczekiwania są o wiele wyższe.

  • wygodne i czyste pokoje – dobrze jeśli będą z łazienkami,
  • zieleń wokół domu przeznaczona do wypoczynku,
  • ładne meble ogrodowe do wypoczynku (np. dostosowane do klimatu miejsca - drewniane),
  • możliwość w miarę łatwego dojazdu, ogrodzony parking,
  • różnorodne hodowle i uprawy w ramach gospodarstwa,
  • oferta ekologicznej żywności,
  • dodatkowe atuty: miejsce na ognisko/grilla, plac zabaw dla dzieci, rowery, wędki, łódki, bryczki itd.,
  • atrakcje na deszczową pogodę np. bilard, sauna, dodatkowy pokój do zabawy dla dzieci itd.

Ustalenie cen

Właściwie ustalone ceny w agroturystyce mają bardzo duże znaczenie dla powodzenia tego przedsięwzięcia. To one decydują o popycie na te usługi i o późniejszym zysku.

Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić potencjalnych turystów, zbyt niskie mogą przynieść stratę. Trzeba zatem znaleźć „złoty środek”, czyli optymalną cenę za oferowane usługi. Za wysoka cena powoduje, że goście będą oczekiwać naprawdę wysokiego standardu usług i dodatkowych atrakcji gospodarstwa agroturystycznego, ich brak niewątpliwie rozczaruje. Zbyt niskie ceny również mogą być zniechęcające i „podejrzane”.

Rynek turystyczny charakteryzuje się zróżnicowaniem cen, a mianowicie zależą one od takich czynników jak: sezon, jakość i standard oferowanych usług, rodzaj nabywców, czas pobytu turystów itp. Warto pamiętać przy ustalaniu cen o zastosowaniu różnego rodzaju zniżek, jest to dobra metoda na przyciągnięcie klientów i przedłużenie sezonu turystycznego, co pozwoli na lepsze wykorzystanie obiektu.

Dobrze jest ustalając ceny wykorzystać zasadę im dłuższy pobyt, tym taniej (w przeliczeniu na dzień pobytu). Zniżki przy dłuższym odpoczynku powinny być na tyle odczuwalne dla klienta, aby chciał pozostać w tym samym miejscu zamiast wybierać następne. Warto tez pamiętać, że z turystyki wiejskiej korzystają najczęściej rodziny z małymi dziećmi i emeryci. Zróżnicowanie cen dla tej grupy będzie miało ogromne znaczenie. 

Anna Konarzewska-Żuczek

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

BlaBlaCar.pl

– wspólne przejazdy: oszczędności i ekologia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »