| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Gospodarstwo agroturystyczne > Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan

Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan

Przykładowy biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.

IV. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar w którym znajdować się będzie gospodarstwo ma dość dużą liczbę podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych gospodarstw agroturystycznych, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.
Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne gospodarstwa są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu gospodarstwu pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Współpracujemy z Dyrekcją ……..Parku Narodowego, która udzieliła nam pozwolenia na sprzedaż:
- kart wstępu do parku,
- kart wstępu na wyznaczone szlaki…..,
- licencji wędkarskich na łowisko specjalne.

V. Plan marketingowy

1. Strategia cenowa

Dobre wyniki w agroturystyce w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez gospodarstwa agroturystyczne położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne gospodarstwa nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

Stosowanie różnych rodzajów cen:

1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 40 zł.

2. Ceny zróżnicowane według:
a) Kryterium czasu:
• Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
• Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
• Dzieci do lat 4 – gratis,
• Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
• Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
• Grupy zorganizowane – 10% rabatu
c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

3. Promocja
Celem naszych działań promocyjnych jest dostarczenie informacji o gospodarstwie i jego ofercie, zachęcanie klientów do ponownego przyjazdu, poszukiwanie nowych klientów i maksymalne wydłużanie pobytu turystów w ciągu roku – niwelowanie sezonowości, wskazanie na możliwości pobytu całorocznego.
Wykorzystywane środki promocyjne:
• reklama – zamierzamy założyć własną stronę internetową, zamieszczać ogłoszenia w prasie, a ponadto wydrukować ulotki;
• Prezentacja naszej oferty na różnego rodzaju targach i giełdach turystycznych;
W przypadku naszego gospodarstwa niezbędna będzie pomoc specjalisty przy tworzeniu i zamieszczeniu strony internetowej, jeśli zaś chodzi o ulotki, informatory o gospodarstwie raczej wystarczą znajomość edytora tekstu i obsługa komputera.

V. Plan zatrudnienia pracowników

Opisywane gospodarstwo agroturystyczne prowadzone będzie przez właścicielkę z mężem. Przewidujemy ponadto w sezonie wiosenno-letnim zatrudnianie pracowników sezonowych: pomoc kuchenna, inne prace domowe, prace polowe).

VI. Plan techniczny przedsięwzięcia

Posiadamy prawo własności gruntu, na którym zlokalizowane będzie gospodarstwo. Budynek przeznaczony na ten cel wymaga jedynie remontu.
• Złożenie wniosku o dofinansowanie działalności z środków unijnych
• Przeprowadzenie prac remontowych budynku
• Przystosowanie terenu wokół budynku
• Złożenie wniosku o przyjęcie do Stowarzyszenia Gospodarstw Agroturystycznych
• Zlecenie przygotowania strony internetowej

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »