| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Gabinet stomatologiczny > Reklamacja zabiegu u stomatologa

Reklamacja zabiegu u stomatologa

Po wizycie u stomatologa, możesz być niezadowolony, albo nadal odczuwać ból. Czy można reklamować zabieg u stomatologa?

Wypadająca plomba

Korzystałeś z usługi stomatologicznej. Ząb przestał boleć, ale po krótkim okresie wypadła plomba. Co masz robić?. Jeżeli od wykonania usługi nie minął jeszcze rok, masz prawo złożyć reklamację do dentysty wykonującego usługę. Zażądaj w wyznaczonym przez Ciebie terminie ponownego plombowania zęba. Dentysta jest zobowiązany bezpłatnie dokonać poprawek. Zwrotu ceny za wykonaną usługę możesz żądać, gdy stomatolog odmówi wykonania ponownego leczenia albo w odpowiednim czasie nie wykona tej usługi ( gdy wada jest istotna). W przypadku wad nieistotnych, możemy domagać się obniżenia ceny.

Podstawa prawna: art. 637 i nast. Kodeksu cywilnego

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Proteza

Zleciłeś wykonanie usługi protetycznej, wykonanie “ ruchomej protezy zębowej ”

Proteza została wykonana niezgodnie z Twoim zamówieniem, protetyk użył innego koloru niż wybrany przez Ciebie. Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz. 1176) możesz żądać naprawy albo wymiany protezy. Najlepiej byłoby, aby obie strony umowy ustaliły termin na załatwienie reklamacji. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia w tej kwestii, konsument powinien złożyć reklamację na piśmie ( poproś o potwierdzenie na kopii) i wyznaczyć odpowiedni termin na spełnienie jego roszczenia. Protetyk ma obowiązek ustosunkować się do żądania konsumenta w terminie 14 dni. Jeżeli nie zajmie stanowiska w tym terminie, uważa się że uznał żądanie za uzasadnione.

Dopiero wówczas, gdy naprawa albo wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów albo sprzedawca nie dokona ich w odpowiednim czasie lub też naprawa lub wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, możesz żądać zwrotu ceny ( w przypadku niezgodności istotnej ) albo domagać się obniżenia ceny.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Leader

Doradztwo podatkowe i prawne. Outsourcing usług księgowych i HR. Audyty finansowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »