| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Gabinet stomatologiczny > Jak założyć gabinet stomatologiczny? – biznesplan

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – biznesplan

W planowaniu każdej działalności gospodarczej, również przy otwieraniu gabinetu stomatologicznego, niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, czy dotacje unijne biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia dokumentów.

III. Plan finansowy

1. Na początkowym etapie działalności nie potrzebuję więcej środków finansowych niż posiadane 120 000 tys. zł. W dalszych moich planach jest rozbudowana gabinetu o nowe pomieszczenia, co będzie oznaczało wyposażenie kolejnych gabinetów oraz zakup aparatu rentgenowskiego i tym samym przystosowanie odpowiedniego pomieszczenia do świadczenia tych usług. Na zakup i rozwój prawdopodobnie będę posiłkowała się kredytem bankowym.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Sprzęt 80 000 zł
Przystosowanie lokalu 30 000 zł
Pensje pracowników ……………….. zł
Reklama 3000 zł
Środki własne 120 000 Zł
Kredyt …………………… zł (kwoty na razie nie znam)

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wyroby medyczne ……………….. zł
- wynagrodzenia pracowników ………………. zł
- czynsz i inne opłaty …………………… zł
- środki czystości ……………… zł
- inne …………………………. zł

4. Cennik usług (przykładowy cennik opracowany na podstawie kilku gabinetów świadczących usługi na terenie Warszawy)

IV. Plan marketingowy (dobry biznes plan powinien mieć przygotowany dobry plan marketingowy, dostosowany do potrzeb zakładanej działalności)

Moim celem jest poinformowanie jak największej liczby potencjalnych klientów o powstaniu gabinetu. W tym celu zamierzam dać ogłoszenia w lokalnej prasie, przygotować ulotki i rozesłać je do klientów a także założyć stronę internetową zawierającą niezbędne informacje i zachęcającą do korzystania z oferty gabinetu.

V. Analiza SWOT

(zaprezentowana w bardzo dużym, przykładowym w skrócie – wymienione najważniejsze elementy z których się składa, można a nawet trzeba poszczególne punkty rozwinąć)
1. Mocne strony
Doświadczenie w branży właściciela gabinetu.
Własny kapitał.
Możliwości rozwoju.
Możliwość dostosowywania się do potrzeb indywidualnych klienta.
2. Słabe strony
Trudności ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu.
3. Szanse
Rosnące zainteresowane pacjentów. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i rabaty dla stałych klientów.
4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca już w mieście (chociaż nie w najbliższej okolicy).

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Strict Minds Communication

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »