REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

Gabinet kosmetyczny - biznes plan
Gabinet kosmetyczny - biznes plan
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

REKLAMA

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

REKLAMA

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, bez problemu znajdziesz go w Internecie na przykład na stronach:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Przykładowy biznes plan dla salonu kosmetycznego:

REKLAMA

I. Opis przedsięwzięcia

Siedziba Salonu kosmetycznego „Małgorzata” znajduje się w miejscowości Pszczyna, ul. Sikorskiego 8/2.
Nr telefonu ………………………….
Fax …………………………………...
e-mail ………………………………..

Firma jest jednoosobowa, właścicielem jest Małgorzata Kowalska.
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………

W ofercie salonu znajdują się różnego rodzaju usługi polegające na oczyszczaniu, pielęgnowaniu i utrzymywaniu dobrej formy i wyglądu cery klientów.

Na tego typu usługi zapotrzebowanie jest coraz większe, gdyż nie tylko kobiety, ale również mężczyźni korzystają z oferty salonów kosmetycznych. W planach mam zdobycie jak największej grupy stałych klientów.

Moim celem jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków

Dalszy ciąg materiału pod wideo

II. Plan organizacyjny

Lokal przeznaczony na salon został wynajęty na okres trzech lat. W umowie znalazła się klauzula zapewniająca mi pierwszeństwo do kolejnego okresu wynajmu. Jednak chciałabym docelowo lokal wykupić. W salonie zatrudnione zostaną na początku cztery osoby.

Zamierzam korzystać z usług agencji reklamowej, która zaprezentuje moją firmę w różnych mediach, firm transportowych – dowożone na zamówienie w terminie niezbędne w salonie kosmetycznym sprzęty, narzędzia i kosmetyki oraz firmy księgowej.

III. Plan techniczny

Wyposażenie salonu kosmetycznego
- lustra
- łóżka
- krzesła
- stoliki,
- szafy
- przyrządy kosmetyczne,
- ręczniki
- szlafroki
- kosmetyki

IV. Plan marketingowy

Aby poinformować potencjalnych klientów mojego salonu kosmetycznego o jego otwarciu i oferowanych usługach mam zamiar przede wszystkim przygotować ulotki i zamieścić kilka ogłoszeń w lokalnej prasie. Z czasem zamierzam stworzyć stronę internetową, która oprócz prezentowania zabiegów kosmetycznych będzie zawierała porady kosmetyczne.

Miła i profesjonalna obsługa ma zachęcać odwiedzających klientów do kolejnej wizyty. Również stworzenie programu rabatowego (myślę o programie każda wydana złotówka to 1 punkt, czterysta punktów zabieg gratis) ma zachęcić klientów do kolejnych wizyt.

V. Opis działalności gospodarczej

1. Cele do osiągnięcia:
- pozyskanie jak największej liczny stałych klientów,
- stałe zwiększanie oferowanych zabiegów,
- zakup nowych aparatów kosmetycznych,
- powiększenie lokalu,
- wprowadzanie nowych trendów i nowych kosmetyków.

2. Klientów można podzielić na trzy grupy:
- kobiety młode,
- kobiety dojrzałe,
- mężczyźni.

Każda z tych grup ma swoje preferowane zabiegi kosmetyczne, dla każdej z grup będą więc tworzone odpowiednie oferty.

Osoby młode to głownie problemy trądzikowe, a więc oczyszczanie skóry oraz regulacja brwi, manicure, pedicure (chociaż to dotyczy wszystkich klientów).

Kobiety dojrzałe korzystają z zabiegów odmładzających, ujędrniających, stosują różnorodne maseczki.
Z czasem chciałabym również aby klienci korzystać mogli z solarium.

3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Salon znajdował się będzie w centralnym punkcie nowego osiedla mieszkaniowego. Lokal Bedzie miał powietrznię 80 mkw z możliwością powiększenia go z czasem. Lokal posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną. Comiesięczny czynsz będzie wynosił ….. zł.

4. Planowane godziny otwarcia salonu:
Pn –pt 9.00-21.00
Sb 9.00-16.00

5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Małgorzata Kowalska.

6. Dostawcy
Zaopatrzenie salonu w kosmetyki będzie pochodziło od znanych i renomowanych firm. Dostawcami będą:
- Rimmel,
- Vichy,
- Clinique
- Soraya
- dr Irena Eris.

7. Zatrudnienie
Na początku zamierzam zatrudnić cztery osoby. Wymagania będą stawiane bardzo wysoko, będą to: profesjonalne wykształcenie, miła aparycja, łatwość nawiązywania kontaktów z klientami.

VI. Plan finansowy

1. Aby otworzyć gabinet kosmetyczny potrzebuję zaciągnąć kredyt, ubiegam się również o dofinansowanie w ramach funduszy europejskich. Liczę na uzyskanie z obu wymienionych źródeł na 50 tys. zł. Własnych środków posiadam 15 tys. zł.
Jeżeli otrzymam wystarczające dofinansowanie ze środków unijnych, nie będę brała kredytu a skorzystam z możliwości leasingu sprzętu zabiegowego.

Niestety duże koszty stanowić będą pensje pracownicze, nie zamierzam jednak zbyt oszczędzać, gdyż wykwalifikowany pracownik to połowa sukcesu. Sama nie mam wykształcenia kosmetycznego więc muszę oprzeć się na wykwalifikowanej kadrze.

2. Planowane koszty
Remont lokalu – 28 tys. zł
Meble tworzące stanowiska pracy - 5 tys zł
Łóżka do zabiegów kosmetycznych – (3 szt.) 6 tys zł
Lustra – 2 tys. zł
Sprzęt zabiegowy – 15 tys zł
Komputer, oprogramowanie, kasa fiskalna – 9 tys zł
Razem: 65 tys zł

3. Cennik usług:
- manicure ….. zł
- pedicure …. Zł
- maska na dłonie …………… zł
- pielęgnacja stóp ……………. Zł
- depilacja i woskowanie …………. Zł
- makijaż okazjonalny ……. Zł
zabiegi na warz i ciało
- …………………………..
- ………………………….
- ………………………….
- …………………………….

VII. Analiza mocnych i słabych stron przedsięwzięcia

Szanse firmy
- wszechstronność usług
- kompleksowość oferty
- stałe zapotrzebowanie na oferowane usługi
- doradzanie klientom

Zagrożenia
- konkurencja
- ograniczone możliwości znalezienia profesjonalnego personelu
- trudności w utrzymaniu płynności finansowej.

Mocne strony:
- atrakcyjna lokalizacja,
- konkurencyjne ceny
- liczne promocje, programy lojalnościowe
- podpisane umowy z dobrymi firmami kosmetycznymi
- profesjonalna obsługa

Słabe strony:
- duże koszty związane z otwarciem salonu,
- konieczność zatrudnienia profesjonalistów od samego początku co znacznie podwyższa koszty rozwoju działalności.

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA