| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Gabinet kosmetyczny > Gabinet kosmetyczny - franczyza

Gabinet kosmetyczny - franczyza

Coraz bardziej popularna w Polsce franczyza (jako pewnego rodzaju umowa licencyjna) to niezły sposób na własny biznes. Szczególnie przy zakładaniu salonu kosmetycznego, gdzie przystąpienie do takiego systemu daje Ci od razu możliwość znalezienia się w sieci renomowanych, wysokiej klasy salonów kosmetycznych.

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojego salonu otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.

W skład standardowego pakietu wchodzą:
1. znak towarowy,
2. know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
3 tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
4.usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
5. opłaty na rzecz franczyzodawny – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:
- wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
- bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),  
- wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).

Kosmetyczny Instytut dr Ireny Eris daje możliwość współpracy w systemie franczyzy. Instytut Eris oferuje klientom kosmetykę pielęgnacyjną, usługi dermatologiczne, kosmetyczne zabiegi uzupełniające i dodatkowe, jak również pełną ofertę fryzjerską mając następujące wymagania dla przyszłych franczyzobiorców:
1. Lokalizacja – duże miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (prestiżowe dzielnice);
2. Lokal – powierzchnia minimum 160 m2, wysokość 3 m, parter, przestrzenne witryny, własność lub dzierżawa minimum 5 lat;
3. Systematyczne uczestnictwo w szkoleniach, mających na celu przede wszystkim podniesienie standardu obsługi klienta;
4. Zdolność do samodzielnego prowadzenia własnego przedsiębiorstwa przestrzegając zasad współpracy franczyzowej;
5. Mile widziane wykształcenie medyczne lub kosmetyczne.

www.drirenaeris.pl

Inne możliwości franczyzy
WWW.4health.pl
WWW.camillealbane.pl
WWW.bailine.pl
WWW.glamourstudio.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Zuzmak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa cywilnego, handlowego i administracyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »