| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Gabinet kosmetyczny > Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku

Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku

Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne nieustannie rośnie. Pościg za nieskazitelną urodą trwa, a chętnych do biegu jest coraz więcej. Mimo, iż gabinety kosmetyczne rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, na rynku wciąż jest miejsce na tego typu biznes. Od czego zacząć? Jak założyć gabinet kosmetyczny? Ile wyniesie nas realizacja tego kosztowanego marzenia?

KROK 1  Badanie rynku.

Pierwszym, niezwykle istotnym krokiem jest dokonanie analizy rynku w miejscu, gdzie chcemy prowadzić swoją działalność w branży kosmetycznej. Każde miasto rządzi się swoimi prawami,  ma własną specyfikę. Dobry pomysłem jest np. zrobienie listy wszystkich salonów kosmetycznych w mieście bądź w wybranej dzielnicy. Następnie dokonanie analizy oferowanych przez gabinety zabiegów, sprawdzenie osobiście jakości świadczonych usług oraz średnich cen. Rozsądnym jest również zrobienie małego wywiadu wśród znajomych i zadanie kilku kluczowych pytań „Z jakich usług w gabinecie kosmetycznym korzystanie najczęściej?”, „Jakie usługi mają za wysoką cenę?” i wreszcie „Czego brakuje wam w ofercie miejscowych salonów?”. Tego typu wielofazowe badanie, da nam cenną bazę informacji, dzięki której będziemy w stanie określić właściwy kierunek działań oparty na oczekiwaniach naszych potencjalnych klientów.

Redakcja poleca: PITY 2015 z płytą CD

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

KROK 2 Biznesplan.

Profesjonalny biznesplan do podstawa. Jako główne narzędzie planistyczne uwzględnia m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny. Jeżeli nie mamy kompletnie pojęcia jak go stworzyć – warto zainwestować w pomoc profesjonalistów. Tego kroku na pewno nie pożałujemy. Biznesplan to niezwykła pomoc w prowadzeniu biznesu, określająca dokładnie nasze kierunki działania. Jeżeli nie wyjdziemy znacznie poza jego ramy – będziemy na dobrej drodze do sukcesu.

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Własny biznes to sporo formalności. Szczególnie na samym początku czeka nas niejedna wizyta w właściwym urzędzie. Niezbędnym jest wpisanie naszej działalności do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wybrania właściwej siedziby, otrzymanie nr NIP i REGON oraz założenie konta bankowego.

KROK 4 Baza potencjalnych klientów.

Klient salonów kosmetycznych to klient specyficzny ze względu na relację jaka jest budowana pomiędzy nim a pracownikiem salonu. Podczas odprężających zabiegów czy upiększających usług klienci skłonni są do zwierzeń przez co często kosmetyczka staje się jedną z bliższych osób. Regułą jest, że kosmetyczkę ma się jedną. Kosmetyczki bez powodu się nie zmienia. Do niej ma się pełne zaufanie, w jej ręce oddaje się do regeneracji twarz czy ciało. Dlatego przed otwarciem salonu warto rozpocząć działalność „domową”. Świadczenie usług w domu klienta jest ostatnio bardzo popularne. Dodatkowo da nam szansę sprawdzenia własnego doświadczenia, zadowolenia klientów z naszych usług i nawiąże cenną więź z potencjalnymi klientami naszego przyszłego salonu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kadromierz

Nowoczesne rozwiązanie do organizacji i kontroli czasu pracy personelu dla małych i średnich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »