| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Gabinet kosmetyczny > Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku

Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku

Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne nieustannie rośnie. Pościg za nieskazitelną urodą trwa, a chętnych do biegu jest coraz więcej. Mimo, iż gabinety kosmetyczne rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, na rynku wciąż jest miejsce na tego typu biznes. Od czego zacząć? Jak założyć gabinet kosmetyczny? Ile wyniesie nas realizacja tego kosztowanego marzenia?

KROK 5  Pozwolenia.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o otwarciu własnego salonu kosmetycznego, należy zorientować się w kwestii wymaganych pozwoleń, które okażą się niezbędne do prowadzenia tego typu działalności. Nie zaszkodzi udać się z Inspektoratu Sanitarnego w celu uzyskania informacji co do konkretnych wymogów. Nie ulga wątpliwości, że to właśnie przez wizytą Sanepidu przedsiębiorcy przeżywają największy stres.

Gabinet kosmetyczny - pozwolenia

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

KROK 6 Wybór miejsca.

Miejsce lokalu nie powinno być przypadkowe. Oczywistym jest, że np. punkt w centrum miasta, jest sprawdzony i pewny. Gwarantuje duże zainteresowanie klientów. Jednak centrum to  centrum i wiąże się z wysokim kosztem najmu. Na początek warto poszukać tańszego lokalu. Nie jest przecież powiedziane, że lokal na peryferiach miasta nie będzie cieszył się powodzeniem.  Regułą jest, że klienci potrafią przyjechać do swojego gabinetu kosmetycznego nawet na drugi koniec miasta. Ważny jest przede wszystkim komfort dojazdu, usytuowanie przy przystanku autobusowym i bezproblemowa możliwość parkowania. Jeżeli nie stać nas na początku na samodzielne wynajęcie lokalu, warto rozejrzeć się z pomieszczeniami udostępnianymi przez np. salony fryzjerskie. Małymi krokami do celu.

KROK 7 Koszty.

Niestety założenie własnego gabinetu kosmetycznego nie jest najtańszym pomyłem na biznes. Ze względu na standardy sanitarne, często adaptacja pomieszczenia pozbawia nas sporo środków. Dodatkowo, bez profesjonalnego sprzętu nie ma szans na prowadzenie gabinetu z „prawdziwego zdarzenia”. Nie każdy ma tak wielkie oszczędności, aby pozwolić sobie nawet na podstawowe zakupy. Często sytuacja zmusza nas do wzięcia kredytu. Nie ulega wątpliwości, że ze względu na bezpieczeństwo i  zdrowie klientów, lepiej nie oszczędzać na sprzęcie. Warto zakupić nowy sprzęt z gwarancją do uchroni nas przed kosztami potencjalnej naprawy.

KROK 8 Pracownicy.

Wykwalifikowana kadra, ludzie z doświadczeniem i uprawnieniami to fundament sukcesu. Czas poświęcony na znalezienie pracowników spełniających nasze wymagania nie będzie zmarnowany. Przyniesienie same profity.

KROK 9 Działania marketingowe.  

Realia na rynku nie pozostawiają nam wyboru – inwestycja w reklamę jest nieunikniona. Podstawowe działania marketingowe, o których nie możemy zapomnieć to założenie strony WWW oraz jej pozycjonowanie, bannery reklamowe,  komunikacja z klientami poprzez social media, kampanie na Facebooku,  wykorzystanie aplikacji mobilnych, kampanie e-mail, ulotki informacyjne, konkursy radiowe czy organizacja eventów w salonie.

Jak rozliczyć dochody uzyskiwane przez gabinet kosmetyczny?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Biernacki

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »