| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Fitness > Fitness club - pomysł

Fitness club - pomysł

Rozwijająca się coraz szybciej w Polsce moda na aktywne, sportowe życie daje realne szanse na to, iż inwestycja w założenie fitness klubu zakończy się sukcesem.

Pierwsze działania

Na początku przede wszystkim pamiętaj aby rozpoznać rynek czyli zapotrzebowanie na tego typu usługi w danym mieście czy dzielnicy oraz ewentualną działającą konkurencję.

Badanie rynku

Badanie rynku pozwoli Ci realnie ocenić sytuację i na pewno podsunie wiele ciekawych pomysłów do realizacji. Przeprowadzenie badania rynku umożliwi zdobycie możliwie najwięcej informacji o planowanym przedsięwzięciu, zanim jeszcze poniesiesz koszty na jego organizację.

Przeprowadzone badanie rynku powinno dać odpowiedzi, na istotne dla przyszłego sukcesu podejmowanej działalności gospodarczej, pytania takie jak:
1) Jakie są potrzeby klientów?
2) Kim są docelowi Twoi klienci? Dowiedz się o nich najwięcej jak to tylko możliwe.
3) Kim jest konkurencja?
4) Czy na wybranym rynku są jakieś niezagospodarowane obszary?
5) Jak rynek zareaguje na wejście nowego przedsiębiorstwa?

Pierwsza zasadę jaką trzeba przyjąć robiąc nawet niewielkie badanie rynku to nigdy nie zakładaj niczego z góry i nie wierz w opowieści z drugiej ręki, a już na pewno nie reklamie.  Rzetelnie przeprowadzone badanie rynku może Cię uratować przed klapą, ale może też zaowocować wieloma ciekawymi pomysłami na przyszłość.

Badanie rynku powinno dać w miarę rzetelną informację na temat konkurencji.
1) Czy konkurenci mają zapał, jak angażują się w obsługę klienta?
2) Czy są profesjonalistami?
3) Jakie są ich mocne i jakie słabe strony?
4) Czy są jakieś niezagospodarowane przez konkurencję obszary, które mógłbyś wykorzystać?
5) Jakie konkurenci mają koszty?
6) Jaki mają personel (kwalifikacje)?
7) Jakie stosują zachęty dla klientów (promocje i inne)?
8) Jakie stosują metody sprzedaży?

Przeprowadzając badanie rynku musisz zorientować się w potencjale rynku, na który planujesz wejść.
1) Do kogo kierujesz ofertę (klient indywidualny czy biznesowy)?
2) Kim będą Twoi główni odbiorcy?
3) Czy liczba potencjalnych klientów będzie rosła czy raczej malała?
4) Jak atrakcyjny jest rynek w Twojej okolicy?
5) Czy występuje i jeśli tak to w jakim zakresie sezonowość popytu?
6) Czy na rynku jest ktoś tańszy?
7) Czy przewidujesz, że na rynku może pojawić się nowa technologia?

Pamiętaj jednak, że nawet jak już z sukcesem wejdziesz na rynek a Twoja działalność będzie się rozwijała, to warto czasem przeprowadzić nowe badanie rynku. Nigdy nie można założyć, że rynek jest niezmienny, a potrzeby, preferencje klientów też nieustannie się zmieniają. Kiedy o tym zapomnisz konkurencja szybko może odebrać Ci klientów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Szajkowski

Konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »