REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Pomysł na fitness club
Pomysł na fitness club

REKLAMA

REKLAMA

Rozwijająca się coraz szybciej w Polsce moda na aktywne, sportowe życie daje realne szanse na to, iż inwestycja w założenie fitness klubu zakończy się sukcesem.

REKLAMA

Pierwsze działania

Na początku przede wszystkim pamiętaj aby rozpoznać rynek czyli zapotrzebowanie na tego typu usługi w danym mieście czy dzielnicy oraz ewentualną działającą konkurencję.

Badanie rynku

Badanie rynku pozwoli Ci realnie ocenić sytuację i na pewno podsunie wiele ciekawych pomysłów do realizacji. Przeprowadzenie badania rynku umożliwi zdobycie możliwie najwięcej informacji o planowanym przedsięwzięciu, zanim jeszcze poniesiesz koszty na jego organizację.

REKLAMA

Przeprowadzone badanie rynku powinno dać odpowiedzi, na istotne dla przyszłego sukcesu podejmowanej działalności gospodarczej, pytania takie jak:
1) Jakie są potrzeby klientów?
2) Kim są docelowi Twoi klienci? Dowiedz się o nich najwięcej jak to tylko możliwe.
3) Kim jest konkurencja?
4) Czy na wybranym rynku są jakieś niezagospodarowane obszary?
5) Jak rynek zareaguje na wejście nowego przedsiębiorstwa?

Pierwsza zasadę jaką trzeba przyjąć robiąc nawet niewielkie badanie rynku to nigdy nie zakładaj niczego z góry i nie wierz w opowieści z drugiej ręki, a już na pewno nie reklamie.  Rzetelnie przeprowadzone badanie rynku może Cię uratować przed klapą, ale może też zaowocować wieloma ciekawymi pomysłami na przyszłość.

Badanie rynku powinno dać w miarę rzetelną informację na temat konkurencji.
1) Czy konkurenci mają zapał, jak angażują się w obsługę klienta?
2) Czy są profesjonalistami?
3) Jakie są ich mocne i jakie słabe strony?
4) Czy są jakieś niezagospodarowane przez konkurencję obszary, które mógłbyś wykorzystać?
5) Jakie konkurenci mają koszty?
6) Jaki mają personel (kwalifikacje)?
7) Jakie stosują zachęty dla klientów (promocje i inne)?
8) Jakie stosują metody sprzedaży?

REKLAMA

Przeprowadzając badanie rynku musisz zorientować się w potencjale rynku, na który planujesz wejść.
1) Do kogo kierujesz ofertę (klient indywidualny czy biznesowy)?
2) Kim będą Twoi główni odbiorcy?
3) Czy liczba potencjalnych klientów będzie rosła czy raczej malała?
4) Jak atrakcyjny jest rynek w Twojej okolicy?
5) Czy występuje i jeśli tak to w jakim zakresie sezonowość popytu?
6) Czy na rynku jest ktoś tańszy?
7) Czy przewidujesz, że na rynku może pojawić się nowa technologia?

Pamiętaj jednak, że nawet jak już z sukcesem wejdziesz na rynek a Twoja działalność będzie się rozwijała, to warto czasem przeprowadzić nowe badanie rynku. Nigdy nie można założyć, że rynek jest niezmienny, a potrzeby, preferencje klientów też nieustannie się zmieniają. Kiedy o tym zapomnisz konkurencja szybko może odebrać Ci klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak przeprowadzić badanie rynku?

Przeprowadzane przez Ciebie badanie rynku może mieć zasięg lokalny, jeżeli Twoi klienci to głównie ludzie „z sąsiedztwa” lub szerszy nawet krajowy, jeżeli taki zasięg działania będzie miała Twoja firma. Im większy zasięg tym więcej pracy i czasu zajmie Ci przeprowadzenie badania rynku.
Dużą wiedzę o aktualnej sytuacji na rynku możesz zdobyć wybierając się na organizowane wystawy i targi, a także śledząc branżową prasę. Wiele informacji zdobędziesz też w Internecie.

Zabierając się do badania rynku oceń swoje możliwości i określ na jakie badanie Cię stać.
Spisy firm znajdziesz na stronach internetowych takich jak:
www.pkt.pl
www.panoramafirm.com.pl
www.yellowpages.pl

Jeśli chcesz prześledzić dane statystyczne znajdziesz je na oficjalnej stronie Głównego Urzędu Statystycznego:
www.stat.gov.pl

Możesz również skorzystać z informacji dostępnych w Izbach handlowych. Często dysponują one własnymi zbiorami informacji dotyczących danej branży.

Szukając jakiegoś czasopisma możesz skorzystać np. ze strony
www.katalog.czasopism.pl

Na stronie tej znajdziesz oficjalne witryny gazet i czasopism wydawanych w Polsce. Na ogół przez Internet bez większego problemu zamówisz wybraną gazetę. Na strona internetowych również, raczej bez problemu zapoznasz się z archiwalnymi wydaniami.
Chcąc zbadać konkurentów wybierz się po prostu do nich w odwiedziny, nie mówiąc kim jesteś. Spytaj o ceny, realizację oferowanych usług.

Własny pomysł na fitness klub

Pamiętaj, że klienta przyciągniesz naprawdę czymś wyjątkowym, odpowiadającym jego potrzebom. Klienta zatrzymasz w swoim klubie jeśli w ofercie będziesz miał zróżnicowane i ciekawe zajęcia nie tylko dobrze znane (np. różne formy aerobiku). Warto pomyśleć o ofercie, w której znajdą się takie propozycje jak ćwiczenia zapobiegające osteoporozie, joga, stretching, a nawet ćwiczenia dla dzieci.

Planując swój klub fitness  pamiętaj, że Twoimi klientami będą zróżnicowani klienci. Na zajęcia grupowe zapisują się kobiety, mężczyźni, ludzie młodzi i bardzo dojrzali. Każda z tych grup ma swoje oczekiwania, potrzeby, możliwości, upodobania. Można ich podzielić na dwie zasadnicze grupy – ludzie młodzi i generalnie zdrowi i sprawni. Dla nich instruktor nie powinien mieć problemu z ułożeniem programu treningowego. Drugą grupą będą ludzie dojrzali. Nie ma granicy wieku korzystania z fitness klubu, naturalną granicą będą tylko możliwości fizyczne każdego człowieka i jego chęci do aktywnego udziału w zajęciach. Niemniej jednak ta druga grupa będzie na pewno o wiele bardziej wymagająca.

Jeżeli Twoim pomysłem będzie oferta dla ludzi starszych pamiętaj, że takie zajęcia może prowadzić tylko specjalnie w tym kierunku wykwalifikowany instruktor.
Zainwestuj też w dobrych i kompetentnych pracowników. Instruktorzy powinni też być sympatyczni, mieć umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów oraz mieć dobry głos. Instruktorzy muszą być osobami, które łatwo dają się polubić ale też jednocześnie będą potrafili zapanować nad grupą osób, z którymi prowadzą zajęcia.

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA

Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

REKLAMA