| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Dom seniora > Dom spokojnej starości – pozwolenia

Dom spokojnej starości – pozwolenia

Dom seniora może prowadzić każda osoba fizyczna na zasadach działalności gospodarczej, po spełnieniu określonych wymogów.

Do prowadzenia domu pomocy społecznej potrzebne jest zezwolenie wojewody. Konieczne jest również spełnienie standardów dla usług (opisane w rozporządzeniu), jakie mają być świadczone w domu pomocy oraz wpis do rejestru domów pomocy społecznej. Trzeba brać pod uwagę również szczegółowe wymogi budowlane i architektoniczne.

Aby możliwe było prowadzenie domu pomocy społecznej, konieczne jest uzyskanie odpowiedniego zezwolenia na taką działalność. Zezwolenie na prowadzenie domu pomocy społecznej wydaje wojewoda właściwy ze względu na położenie domu. Wojewoda wydaje zezwolenie, jeżeli podmiot o nie występujący m.in.:

19,90 złFaktury 2014 - PDF

1) spełnia warunki i standardy określone dla domów pomocy społecznej określone w ustawie o pomocy społecznej,
2) przedstawi dokumenty potwierdzające: tytuł prawny do nieruchomości, na której jest usytuowany dom, regulamin organizacyjny domu pomocy społecznej lub jego projekt, koncepcję prowadzenia placówki,
- poświadczony odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej oraz informacje zawierające następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, numer telefonu osoby kierującej placówką – w przypadku wniosku np. osoby fizycznej lub osoby prawnej,
- zaświadczenie o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej REGON i numeru identyfikacji podatkowej NIP;
- dokument potwierdzający następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, numer telefonu osoby kierującej placówką – w przypadku gdy z wnioskiem występuje osoba fizyczna,
- wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku ich braku zaświadczenie właściwego organu gminy o zgodności lokalizacji obiektu, w którym będzie prowadzony dom, z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
3) informację o sposobie finansowania placówki i niezaleganiu z płatnościami wobec urzędu skarbowego i składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
4) informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osoby, która będzie kierowała placówką, i zaświadczenie, że ze względu na stan zdrowia jest ona zdolna do prowadzenia placówki.

Zezwolenie wydaje się po przeprowadzeniu wizytacji obiektu, w którym usytuowany jest dom pomocy społecznej. Zezwolenie na prowadzenie domu pomocy społecznej wydaje się na czas nieokreślony.

Wojewoda prowadzi rejestr domów zapewniających całodobową opiekę osobom starszym. Rejestr ten jest jawny.

avatar

2013-05-29 12:55 Zgłoś

Witam, mam do sprzedania projekt pięknego budynku sali weselnej z możliwością łatwej adaptacji na dom spokojnej starości. Powierzchnia 800 m2, z windą. Więcej informacji udzielę mailowo, adres: projektsali@gmail.com

avatar

2013-03-28 11:30 Zgłoś

Autorka nie rozróznia najwyraźniej domu seniora od domu pomocy społecznej. To nie to samo.

avatar

2012-03-27 07:28 Zgłoś

Witam, Mam do sprzedania Pensjonat, 1,5km od granic Warszawy, na skraju Puszczy Słupeckiej. Nieruchomość sprzedawana jest z pełnym wyposażeniem. Adaptacja na domu seniora nie wymaga większych nakładów. Proszę o maila na adres bbig@wp.pl , odeślę ofertę. pozdrawiam

HITY INFORU

TERMINARZ

LIP26
TydzieńPWŚCPSN
2730123456
2878910111213
2914151617181920
3021222324252627
3128293031010203

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza - Bezpiecznie i pewnie prowadzimy do celu

Zostań ekspertem Infor.pl »