| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Biuro podróży > Jakie obowiązki spoczywają na organizatorze usług turystycznych

Jakie obowiązki spoczywają na organizatorze usług turystycznych

Reklamę usług turystycznych należy rozumieć bardzo szeroko – to nie tylko reklama w tradycyjnym rozumieniu, ale także reklamy, broszury i foldery, przedstawiające ofertę. Ponieważ dla większości osób wakacje są jedynym odpoczynkiem roku, ustawodawca zadbał, by klient nie był wprowadzany w błąd.

W ustawie o usługach turystycznych brak jest konkretnych regulacji dotyczących reklamy. Jednak określono jakie informacje organizator musi zawrzeć w materiałach promocyjnych.

Do tego rodzaju „koniecznych” i „obowiązkowych” informacji ogólnych zalicza się przede wszystkim cena (lub sposób jej ustalenia), kwota lub procent zaliczki i termin zapłaty, miejsce pobytu lub trasa wycieczki, program zwiedzania i innych atrakcji.

Ponadto konsument, korzystający z usługi turystycznej powinien być powiadomiony w sposób nie budzący wątpliwości o zakwaterowaniu. Zatem organizator jest zobowiązany do określenia rodzaju i kategorii zakwaterowania (z uwzględnieniem standardów kraju pobytu), ilość i rodzaj posiłków oraz rodzaj transportu.

Oczywiście konieczne jest także dokładne określenie terminu powiadomienia klienta na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń (jeżeli realizacja usług jest uzależniona od liczby zgłoszeń) oraz podstawy prawne umowy i konsekwencje z niej wynikające.

Przeczytaj też: Biuro podróży - pozwolenia

Często do pełnego uczestnictwa w wypoczynku konieczne jest spełnienie dodatkowych przesłanek. Dlatego tez organizator powinien poinformować klienta o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.

Organizator zobowiązany jest też podać informację o możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej oraz o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.

Wszystkie informacje zawarte w umowie muszą być sformułowane w sposób jasny, nie budzący wątpliwości z punktu widzenia przeciętnego konsumenta.

Warto pamiętać, że umowa o świadczenie usług turystycznych wymaga formy pisemnej.

Polecamy serwis: ABC umów

Co do zasady, organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Wyjątek stanowi sytuacja, w której niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy jest spowodowane wyłącznie:

  •  działaniem lub zaniechaniem klienta;
  •  działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć;
  •  siłą wyższą.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

decyzje-IT.pl

decyzje-IT.pl to specjalistyczny, internetowy serwis branży IT, stanowiący centrum wiedzy na temat rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw i organizacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »