| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Biuro podróży > Jakie obowiązki spoczywają na organizatorze usług turystycznych

Jakie obowiązki spoczywają na organizatorze usług turystycznych

Reklamę usług turystycznych należy rozumieć bardzo szeroko – to nie tylko reklama w tradycyjnym rozumieniu, ale także reklamy, broszury i foldery, przedstawiające ofertę. Ponieważ dla większości osób wakacje są jedynym odpoczynkiem roku, ustawodawca zadbał, by klient nie był wprowadzany w błąd.

W ustawie o usługach turystycznych brak jest konkretnych regulacji dotyczących reklamy. Jednak określono jakie informacje organizator musi zawrzeć w materiałach promocyjnych.

Do tego rodzaju „koniecznych” i „obowiązkowych” informacji ogólnych zalicza się przede wszystkim cena (lub sposób jej ustalenia), kwota lub procent zaliczki i termin zapłaty, miejsce pobytu lub trasa wycieczki, program zwiedzania i innych atrakcji.

Ponadto konsument, korzystający z usługi turystycznej powinien być powiadomiony w sposób nie budzący wątpliwości o zakwaterowaniu. Zatem organizator jest zobowiązany do określenia rodzaju i kategorii zakwaterowania (z uwzględnieniem standardów kraju pobytu), ilość i rodzaj posiłków oraz rodzaj transportu.

Oczywiście konieczne jest także dokładne określenie terminu powiadomienia klienta na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń (jeżeli realizacja usług jest uzależniona od liczby zgłoszeń) oraz podstawy prawne umowy i konsekwencje z niej wynikające.

Przeczytaj też: Biuro podróży - pozwolenia

Często do pełnego uczestnictwa w wypoczynku konieczne jest spełnienie dodatkowych przesłanek. Dlatego tez organizator powinien poinformować klienta o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.

Organizator zobowiązany jest też podać informację o możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej oraz o zakresie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.

Wszystkie informacje zawarte w umowie muszą być sformułowane w sposób jasny, nie budzący wątpliwości z punktu widzenia przeciętnego konsumenta.

Warto pamiętać, że umowa o świadczenie usług turystycznych wymaga formy pisemnej.

Polecamy serwis: ABC umów

Co do zasady, organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Wyjątek stanowi sytuacja, w której niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy jest spowodowane wyłącznie:

  •  działaniem lub zaniechaniem klienta;
  •  działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć;
  •  siłą wyższą.
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mariański Group

Grupa nowoczesnych kancelarii prawnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »