REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?
Jak reklamować biuro doradztwa prawnego?

REKLAMA

REKLAMA

Skutecznie przeprowadzona reklama biura doradztwa prawnego może nie tylko przysporzyć przedsiębiorcy grona stałych klientów, ale także wiązać się z niskimi kosztami. Ekspert prowadzący biuro doradztwa prawnego zdradza tajniki skutecznej i taniej reklamy.

Reklama biura doradztwa prawnego to dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie nie lada wyzwanie. Muszą one dokonywać wielu wyborów, od których zależy sukces podejmowanego przedsięwzięcia. Jednym z najtrudniejszych jest zdecydowanie się na właściwą formę reklamy i firmę reklamową, z którą początkujący przedsiębiorca będzie współpracował.

REKLAMA

Teoretycznie promowanie biura doradcy prawnego jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku kancelarii radcowskich i adwokackich. Pogląd taki bierze się stąd, że doradcy prawni nie podlegają zakazom reklamy, jakie wynikają z kodeksów etyki.  W praktyce jednak marketing usług prawnych podlega podobnym regułom, bez względu na to, kto je świadczy.  W co warto inwestować, a czego unikać?

Reklama w prasie

Tradycyjnie przedsiębiorcy reklamują swoje towary i usługi w prasie. Nie każdy jednak rodzaj reklamy gazetowej nadaje się do promowanie usług prawniczych. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że po usługi prawnicze nie sięga się impulsywnie, a tylko wówczas, gdy zaistnieje taka potrzeba. W związku z tym należy unikać zamawiania drogich modułów na stronach redakcyjnych poczytnych gazet. Taka reklama, nawet jeżeli jest atrakcyjna graficznie, nie trafi raczej do osób, które poszukują pomocy prawnej. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to najmniej efektywny sposób reklamy. Gazeta może być jednak doskonałym narzędziem do promocji kancelarii doradztwa prawnego.

Istnieją dwa doskonałe sposoby reklamy gazetowej, a mianowicie:

  • gazety ogłoszeniowe;
  • prowadzenie stałej rubryki poświęconej najczęstszym problemom prawnym w lokalnej gazecie.

REKLAMA

W wielu miastach popularne są gazety ogłoszeniowe, w których przedsiębiorcy, ale także osoby chcące wynająć swoje mieszkanie, sprzedać samochód lub oddać szczenięta, mogą zamieścić ogłoszenie. Takie ogłoszenie jest kilkadziesiąt razy tańsze od modułu i można liczyć na odzew osób zainteresowanych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeszcze lepszym sposobem reklamy jest prowadzenie rubryki w lokalnej gazecie.  Osoby potrafiące ciekawie i w prosty sposób opisywać budzące emocje problemy prawne mogą liczyć na duże grono czytelników, wśród których jest wielu potencjalnych klientów. Z mojego doświadczenia wynika, że czytelnicy wycinają artykuły o charakterze poradnikowym, aby przekazać je znajomym lub członkom rodziny, którzy mają problemy prawne podobne do opisywanych. Jest to doskonała, darmowa reklama.

Internet

REKLAMA

O internetowym marketingu usług prawniczych  napisano bardzo wiele. Ogromna część działań zmierzających do pozyskania klientów odbywa się aktualnie za pośrednictwem sieci. Promocja kancelarii powinna być traktowana jako działanie przemyślane i długofalowe. Powinniśmy ją rozpocząć z wyprzedzeniem, zanim zdecydujemy się wynająć biuro i wywiesić szyld. 

Podstawowym narzędziem promocji kancelarii w Internecie jest strona www. Stronę internetową powinien sporządzić profesjonalista. Dobry webmaster dba nie tylko o przyjazną dla użytkownika oprawę graficzną, ale także optymalizację pod kątem wyszukiwarek, zwłaszcza Google. Ważne również, aby móc stronę samodzielnie rozwijać, np. przez dodawanie nowych artykułów. Z mojego doświadczenia wynika, że stronę należy zamówić na kilka miesięcy przed otwarciem biura. Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że od publikacji strony do osiągnięcia przez nią dobrych pozycji w wyszukiwarkach może minąć 4-5 miesięcy. Oczywiście można ten czas przyspieszyć stosując systemy wymiany linków i generując tzw. presell pages, jest to jednak ryzykowne (zainteresowanych tematyką odsyłam do grup dyskusyjnych o SEO).

Stronę internetową kancelarii należy pozycjonować. Warto to zlecić profesjonalistom. Pozycjonowanie odbywa się przez umieszczenie w Internecie odpowiedniej ilości linków na stronach o podobnej tematyce. W praktyce wiąże się to z dodawaniem stron do moderowanych katalogów i linkowaniem artykułów na blogach. Jest to zajęcie bardzo czasochłonne, dlatego pieniądze wydane na pozycjonowanie przez rzetelną firmę są zazwyczaj dobrą inwestycją.

Osoby potrafiące interesująco pisać mogą promować się w Internecie prowadząc ciekawego bloga. Warto pamiętać, że może być użyteczny przy pozycjonowaniu strony internetowej. Wielu prawników występuje również w roli ekspertów w serwisach typu q & a (pytania i odpowiedzi) i na forach internetowych.

Niemal każdą nowo otwartą firmę odwiedzają handlowcy z serwisów katalogujących firmy i pozycjonujących je w Internecie. Nie warto decyzji o współpracy z tego rodzaju firmami podejmować pod wpływem impulsu. W szczególności w rozmowach telefonicznych z konsultantami takich firm nie należy składać żadnych oświadczeń woli. Zwłaszcza jeżeli zostaliśmy poinformowani, że rozmowa jest rejestrowana.

Polecamy: CEIDG - vademecum

Plakaty, wyrywki i ulotki

Biura doradztwa prawnego często reklamują się poprzez rozdawanie ulotek przy sądach. Ze względu na skalę tego zjawiska można przypuszczać, że reklama taka jest skuteczna. Promując swoje biuro zostawiałem ulotki w tych miejscach, gdzie było to dozwolone. Nie przyniosło to jednak spodziewanych rezultatów. Druk i kolportaż ulotek są stosunkowo drogie. Podobnie jak wieszanie plakatów z wyrywanymi karteczkami. Aby np. wieszać plakaty z wyrywkami na radomskich przystankach autobusowych, trzeba uiścić opłatę oraz wysoką kaucję. Można prowadzić kolportaż ulotek poprzez tzw. insertowanie w lokalnych gazetach. Taka promocja jest jednak stosunkowo droga i nie gwarantuje, że ulotki trafią do osób, które potrzebują pomocy prawnika.

Reklama graficzna

Kancelarie adwokatów i radców prawnych oznaczone są zazwyczaj skromnymi tabliczkami. Jest to w pełni uzasadnione. Decyzja o wizycie u prawnika nie wynika bowiem z impulsu wywołanego obejrzeniem ciekawego szyldu. Nie znaczy to jednak, że należy rezygnować ze wszelkich form graficznego oznaczenia firmy prawniczej. Klient bowiem nie powinien mieć problemów z jej odnalezieniem. Przed zamówieniem szyldów należy poznać ofertę wielu firm działających na lokalnym rynku. Różnice w cenach szyldów i tablic tej samej jakości i wielkości są bowiem bardzo duże.

Polecamy: Jak wypełnić formularz CEIDG-1?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA