| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Apteka > Rejestr Farmaceutów

Rejestr Farmaceutów

21 grudnia 2009 roku weszło w życie rozporządzenie odnoszące się do wykonywania tymczasowego zawodu farmaceuty. Do rejestru uproszczonego obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej wykonujących na terenie danej okręgowej izby aptekarskiej tymczasowo i okazjonalnie czynności zawodowe farmaceuty, zwanego „rejestrem uproszczonym”, okręgowa rada aptekarska wpisuje dane osoby zainteresowanej wpisem po sprawdzeniu dokumentów, oświadczeń i informacji będących podstawą wpisu.

Tym samym zgodnie z rozporządzeniem okręgowa rada aptekarska dokonuje zmian w rejestrze uproszczonym:
1) na podstawie oświadczeń uzyskanych od zainteresowanych
2) po przekazaniu przez farmaceutę aktualnych dokumentów
3) na podstawie informacji uzyskanych o farmaceucie

Jeżeli dokumenty, oświadczenia lub informacje będące podstawą wpisu do rejestru uproszczonego zawierają dane budzące wątpliwości, okręgowa rada aptekarska może zobowiązać farmaceutę do złożenia stosownych wyjaśnień.

Zmian w rejestrze uproszczonym dokonuje się nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania dokumentów, oświadczeń lub informacji. Rejestr uproszczony prowadzony jest w formie księgi ewidencyjnej oraz przy użyciu systemu teleinformatycznego. 

Wpisów w księdze ewidencyjnej dokonuje się pod kolejnym numerem. Treść wpisu, zmiany wpisu lub jego skreślenie muszą być zgodne z dokumentami, oświadczeniami i informacjami, stanowiącymi akta ewidencyjne. Jeżeli obszar działania okręgowej izby aptekarskiej obejmuje dwa lub więcej województw, rejestr uproszczony prowadzi się oddzielnie dla każdego województwa. 

Zmian w księdze ewidencyjnej dokonuje się w sposób czytelny, z podaniem daty dokonania tej zmiany oraz czytelnym podpisem osoby jej dokonującej. Osoba dokonująca zmian w księdze ewidencyjnej jest obowiązana dokonać stosownej zmiany w rejestrze uproszczonym prowadzonym przy użyciu systemu teleinformatycznego.

Akta ewidencyjne opatruje się numerem zgodnym z numerem wpisu do księgi ewidencyjnej i przechowuje się w miejscu specjalnie do tego wyodrębnionym, zapewniającym ochronę danych osobowych przed osobami nieuprawnionymi lub ich zniszczeniem. Księgę ewidencyjną i akta ewidencyjne prowadzi się zgodnie z przepisami dotyczącymi klasyfikacji dokumentów do celów archiwalnych. 

Warto zaznaczyć, że Rozporządzenie będzie miało istotny wpływ na uszczelnienie systemu wydawania leków przez osoby pracujące w punktach aptecznych. Poza tym poprawi znacznie bezpieczeństwo pacjentów, eliminując osoby postronne pracujące w aptekach.

Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 4 listopada 2009 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru uproszczonego obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej wykonujących tymczasowo i okazjonalnie czynności zawodowe farmaceuty ( Dz. U z 2009 Nr 194 poz. 1500)

Przemysław Gogojewicz
radca prawny

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

EurActiv.pl

Portal informacyjny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »