| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > ABC Franczyzy > Market spożywczy - franczyza

Market spożywczy - franczyza

Sklep spożywczy powinien obronić się sam, tym właśnie, że jest spożywczy. Rzadko zdarzają się bankructwa „spożywczaków”. Ludzie jedli, jedzą i będą jeść… Obecnie nadeszła moda na markety we franczyzie.

Każdy nowo przyjęty sklep ma okres dostosowania do systemu w zakresie:
1. Wizualizacji sklepu;
2. Zmiany formy sprzedaży na samoobsługową;
3. Wyposażenia w niezbędny sprzęt i urządzenia;
4. Odbycia szkolenia podstawowego.

Elementy pakietu oferowanego przez franczyzodawcę to:
1. Preferencyjne warunki zakupu towaru, dogodny kredyt kupiecki u dostawców systemu i profesjonalny serwis logistyczny.
2. Indywidualny projekt wizualizacji zewnętrznej i unikalny plan zagospodarowania powierzchni sprzedażowej;
3. Pomoc w ustawieniu i otwarciu sklepu;
4. System szkoleń;
5. Spójny system zarządzania i organizacji sklepu. Wykorzystywanie nowoczesnych, zintegrowanych systemów informatycznych B2B;
6. Dynamiczne wsparcie marketingowe (reklama ogólnopolska, akcje promocyjne, programy lojalnościowe skierowane do finalnego klienta);
7. Wynegocjowane z dostawcami systemu atrakcyjne warunki zakupu dóbr i usług w zakresie wyposażenia sklepu (meble, chłodnictwo), urządzeń elektronicznych i informatycznych, oprogramowania, wykonania wizualizacji sklepu, usług parafinansowych (karty płatnicze i kredytowe, zapłata rachunków i usług typu pre-paid), kredytu inwestycyjnego czy innych form finansowania inwestycji;
8. Stała opieka koordynatora i specjalistów sieci.

Koszty inwestycji w zakresie dostosowania do systemu często ustalane są indywidualnie dla każdej placówki handlowej.

Podstawowe wymagania sieci:
Kryteria dotyczące Biorcy - firma prowadząca działalność handlową w branży spożywczej lub osoba fizyczna pragnąca taką działalność prowadzić, charakteryzująca się:
- rzetelnością kupiecką i prawidłową sytuacją ekonomiczno-finansową,
- przedsiębiorczością i prorozwojową orientacją,
- otwartością na oferowaną formę współpracy z pełnym zastosowaniem i wykorzystaniem wypracowanych standardów,
- lojalnością zakupową względem dostawców systemu.

Kryteria dotyczące placówki handlowej biorcy:
- Obowiązującą formą sprzedaży jest samoobsługa dlatego powierzchnia handlowa nie może być mniejsza niż 80 m2;
- Lokalizacja – osiedle, centrum, ciąg handlowy, miejsca o dużym natężeniu ruchu;
- Średni obrót miesięczny sklepu nie mniej niż 100 tys. zł netto lub w przypadku sklepów nowo powstających lokalizacja gwarantująca odpowiedni potencjał sprzedaży.

Standardy sieci:
- Wizualizacja zewnętrzna placówki handlowej i samoobsługowa formy sprzedaży wdrożone zgodnie z projektami przygotowanymi przez specjalistów sieci Groszek;
- Zalecane wyposażenie sklepu (meble, chłodnictwo) oraz urządzenia elektroniczne, informatyczne i oprogramowanie - franczyzobiorcy mogą nabyć na preferencyjnych warunkach u dostawców systemu;
- Obsługa klienta zgodnie z przyjętymi standardami, których prezentacja odbywa się w trakcie obowiązkowego szkolenia podstawowego;
- Wykorzystywanie materiałów eksploatacyjnych z logo sieci.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bogusz

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK