| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > ABC Franczyzy > Współczesna franczyza

Współczesna franczyza


Mówiąc dziś o franczyzie, mamy na myśli „franczyzę formatu biznesowego”. Najistotniejsza jest  format, czyli wypróbowany i przetestowany system prowadzenia biznesu — sprzedaży dóbr lub usług — który może zostać powielony przez innych. Równie często stosuje się bardzo pomocne określenie „pakiet franczyzowy”.

Franczyzobiorca w zamian za wstępną opłatę franczyzową oraz stałe opłaty franczyzowe otrzymuje wiele rzeczy, które razem pomagają mu prowadzić klon oryginalnego projektu.

Przeczytaj też: Franczyza w pigułce

Oto, co powinno się znaleźć we właściwie przygotowanym pakiecie franczyzowym: 

  • pełny opis koncepcji biznesowej,
  • wszystkie wyróżniki marki, takie jak znak firmowy, loga, oznaczenia samochodów firmowych, kolory i wzory uniformów oraz projekty lokali,
  • systemy księgowe i finansowe, które dla ułatwienia mogą być skomputeryzowane,
  • szkolenie w zakresie prowadzenia firmy i pomoc w rozpoczęciu działalności,
  • szczegółowa umowa konkretyzująca prawa i obowiązki obu stron — franczyzobiorcy i franczyzodawcy,
  • ciągłe wsparcie od momentu rozpoczęcia działania punktu sieciowego,
  • prawo do wyłącznego działania na określonym terenie,
  • wsparcie w kwestiach marketingowych, public relations i reklamy.

Artykuł jest fragmentem książki Przewodnik po franczyzie. Jak wybrać najlepszą dla Twojego biznesu? Autorem jest Iain Murray. Wydawnictwo Onepress.pl

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Najda Consulting

Realizacja projektów inwestycyjnych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »