| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > ABC Franczyzy > Współczesna franczyza

Współczesna franczyza


Mówiąc dziś o franczyzie, mamy na myśli „franczyzę formatu biznesowego”. Najistotniejsza jest  format, czyli wypróbowany i przetestowany system prowadzenia biznesu — sprzedaży dóbr lub usług — który może zostać powielony przez innych. Równie często stosuje się bardzo pomocne określenie „pakiet franczyzowy”.

Franczyzobiorca w zamian za wstępną opłatę franczyzową oraz stałe opłaty franczyzowe otrzymuje wiele rzeczy, które razem pomagają mu prowadzić klon oryginalnego projektu.

Przeczytaj też: Franczyza w pigułce

Oto, co powinno się znaleźć we właściwie przygotowanym pakiecie franczyzowym: 

  • pełny opis koncepcji biznesowej,
  • wszystkie wyróżniki marki, takie jak znak firmowy, loga, oznaczenia samochodów firmowych, kolory i wzory uniformów oraz projekty lokali,
  • systemy księgowe i finansowe, które dla ułatwienia mogą być skomputeryzowane,
  • szkolenie w zakresie prowadzenia firmy i pomoc w rozpoczęciu działalności,
  • szczegółowa umowa konkretyzująca prawa i obowiązki obu stron — franczyzobiorcy i franczyzodawcy,
  • ciągłe wsparcie od momentu rozpoczęcia działania punktu sieciowego,
  • prawo do wyłącznego działania na określonym terenie,
  • wsparcie w kwestiach marketingowych, public relations i reklamy.

Artykuł jest fragmentem książki Przewodnik po franczyzie. Jak wybrać najlepszą dla Twojego biznesu? Autorem jest Iain Murray. Wydawnictwo Onepress.pl

Aktualizacja: 30.11.2016

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Krawczyk

Instruktor American Heart Association (pierwsza pomoc).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »