| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Asystent przedsiębiorcy od września - pilotaż

Asystent przedsiębiorcy od września - pilotaż

Od września br. rusza pilotażowy program, w ramach którego ok. 100 asystentów podatnika będzie pomagało mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Pilotaż ma trwać do końca roku i po tym czasie asystenci podatnika pojawią się we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce.

Od września w ramach programu pilotażowego ok. 100 asystentów podatnika będzie gotowych pomagać mikroprzedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Asystenci będą pracować w 50 centrach obsługi podatników w kraju.

"Instytucja asystenta podatnika ma pomagać zaczynającym działalność gospodarczą przedsiębiorcom w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych przez pierwsze półtora roku. Jeśli będą chcieli, mogą być na bieżąco informowani m.in., jakie mają obowiązki, prawa, jakie są możliwe ulgi czy zwolnienia" – powiedział w poniedziałek w Tarnowie (Małopolska) minister finansów Mateusz Szczurek.

Zobacz: Wsparcie informacyjne dla MSP

Minister zwrócił uwagę, że pilotaż będzie trwał do końca roku. Potem asystenci podatkowi pojawią się we wszystkich urzędach skarbowych w Polsce.

Z ich usług mogą korzystać przedsiębiorcy, których firmy nie zatrudniają więcej niż 10 pracowników, a roczny obrót nie przekroczy 2 mln euro. Asystenci podatkowi są rekrutowani przez naczelników spośród pracowników urzędów skarbowych.

Zobacz: Nowe zasady zatrudniania pracowników na czas określony

W trakcie spotkania z przedsiębiorcami w Drugim Urzędzie Skarbowym w Tarnowie minister Szczurek zaznaczył też, że od 1 września w Polsce utworzonych zostanie 50 centr obsługi podatników. W centrach pracownicy administracji podatkowej będą przyjmować podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia, udzielać wyjaśnień w zakresie przepisów prawa podatkowego, w tym także podmiotom, które zamierzają dopiero podjąć działalność gospodarczą.

Instytucja asystenta oraz centra obsługi podatnika są fragmentem ustawy o administracji podatkowej; w całości będzie ona obowiązywała od 1 stycznia 2016 r.

Nowa ustawa wprowadza zmiany w kilkunastu aktach prawnych, w tym w: ustawie o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ordynacji podatkowej oraz w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia. Ustawa zastąpi obowiązującą obecnie o urzędach i izbach skarbowych.

Zobacz również: Bezpłatne szkolenia z funduszy unijnych

"Bardzo wiele zmienia się w administracji podatkowej. Mam nadzieję, że w coraz większym stopniu podatnicy będą to dostrzegali i doceniali" – zauważył w trakcie spotkania Szczurek.

W tarnowskim Drugim Urzędzie Skarbowym od września będzie jedno z czterech centr obsługi w Małopolsce. Minister Szczurek w poniedziałek odwiedzi jeszcze Bochnię i Nowy Targ.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

RynekPierwotny.pl

Portal internetowy poświęcony nowym nieruchomościom

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »