| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Inicjatywa "Obywatel" ułatwi kontakt z administracją

Inicjatywa "Obywatel" ułatwi kontakt z administracją

Do końca lipca 2015 r. ma zostać wdrożona inicjatywa "Obywatel", która ma ułatwić kontakt z administracją. Dzięki temu łatwiej będzie sprawdzić jak załatwić sprawę w urzędzie lub przez internet, np. co przygotować, gdzie pójść.

W ramach inicjatywy ruszy serwis informacyjny – portal obywatel.gov.pl. Na tej stronie znajdą się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy obywatelom. Każda usługa zostanie przedstawiona w postaci karty informacyjnej i opisana w zrozumiały sposób. Do końca lipca br. zostaną opublikowane opisy 80 usług publicznych.

Zobacz: Od lipca ma być łatwiej w urzędach – nowy ePUAP

Zostanie również uruchomiona „Informacja dla obywatela”, system informacji telefonicznej połączony z bazą wiedzy niezbędnej do udzielania profesjonalnych odpowiedzi na zadawane pytania i zgłaszane problemy. System telefoniczny będzie uruchomiony w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz ministerstwach i urzędach wojewódzkich. W kolejnym etapie zostanie uzupełniony o urzędy centralne.

Polecamy: Karta dużej rodziny - PDF

Konsultanci z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów będą telefonicznie informować obywateli, gdzie mogą załatwić swoje sprawy. Chodzi o to, aby pytającego nie odsyłać do innych instytucji, ale „jednym telefonem” załatwić jego sprawę. W bardziej skomplikowanych czy nietypowych sytuacjach konsultant będzie mógł przełączyć obywatela do infolinii urzędowej lub branżowej. System „Informacja dla obywatela”, oprócz udzielania informacji, będzie także zbierał sygnały od obywateli w różnych sprawach. Będą one analizowane, np. pod kątem ewentualnych zmian w prawie.

Zobacz: Jak uzyskać dotację z urzędu pracy – krok po kroku

Inicjatywa „Obywatel” zawiera również rekomendacje dotyczące komunikowania się administracji z obywatelem. Dotyczą one właściwego reagowania na sygnały od obywateli w różnych sprawach oraz zrozumiałego i prostego pisania pism przez urzędników.

Rozwiązanie to powinno zwiększyć poziom zaufania obywateli do państwa i jego instytucji, o którym premier Ewa Kopacz wspominała w exposé.

Źródło: premier.gov.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Dziubałko

Specjalista w zakresie ubezpieczeń turystycznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »