| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Inicjatywa "Obywatel" ułatwi kontakt z administracją

Inicjatywa "Obywatel" ułatwi kontakt z administracją

Do końca lipca 2015 r. ma zostać wdrożona inicjatywa "Obywatel", która ma ułatwić kontakt z administracją. Dzięki temu łatwiej będzie sprawdzić jak załatwić sprawę w urzędzie lub przez internet, np. co przygotować, gdzie pójść.

W ramach inicjatywy ruszy serwis informacyjny – portal obywatel.gov.pl. Na tej stronie znajdą się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy obywatelom. Każda usługa zostanie przedstawiona w postaci karty informacyjnej i opisana w zrozumiały sposób. Do końca lipca br. zostaną opublikowane opisy 80 usług publicznych.

Zobacz: Od lipca ma być łatwiej w urzędach – nowy ePUAP

Zostanie również uruchomiona „Informacja dla obywatela”, system informacji telefonicznej połączony z bazą wiedzy niezbędnej do udzielania profesjonalnych odpowiedzi na zadawane pytania i zgłaszane problemy. System telefoniczny będzie uruchomiony w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz ministerstwach i urzędach wojewódzkich. W kolejnym etapie zostanie uzupełniony o urzędy centralne.

Polecamy: Karta dużej rodziny - PDF

Konsultanci z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów będą telefonicznie informować obywateli, gdzie mogą załatwić swoje sprawy. Chodzi o to, aby pytającego nie odsyłać do innych instytucji, ale „jednym telefonem” załatwić jego sprawę. W bardziej skomplikowanych czy nietypowych sytuacjach konsultant będzie mógł przełączyć obywatela do infolinii urzędowej lub branżowej. System „Informacja dla obywatela”, oprócz udzielania informacji, będzie także zbierał sygnały od obywateli w różnych sprawach. Będą one analizowane, np. pod kątem ewentualnych zmian w prawie.

Zobacz: Jak uzyskać dotację z urzędu pracy – krok po kroku

Inicjatywa „Obywatel” zawiera również rekomendacje dotyczące komunikowania się administracji z obywatelem. Dotyczą one właściwego reagowania na sygnały od obywateli w różnych sprawach oraz zrozumiałego i prostego pisania pism przez urzędników.

Rozwiązanie to powinno zwiększyć poziom zaufania obywateli do państwa i jego instytucji, o którym premier Ewa Kopacz wspominała w exposé.

Źródło: premier.gov.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Hancewicz

prawnik, urzędnik, trener administracji publicznej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK