| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Opłaty za usługę Halo Granie niekorzystne dla klientów

Opłaty za usługę Halo Granie niekorzystne dla klientów

Decyzją UOKiK, usługa Halo Granie dla osób posiadających karty pre-paid ma zostać wyłączona po bezpłatnym okresie, chyba że klient będzie chciał z niej korzystać odpłatnie. Dzięki temu praktyka polegająca na automatycznym przekształceniu po 30 dniach usługi bezpłatnej w płatną - zostanie wyeliminowana.

UOKiK uznał, że praktyki operatora telekomunikacyjnego Orange Polska - który automatycznie aktywował usługę Halo Granie i bez potwierdzenia przez klienta po 30 dniach przekształcał ją z usługi bezpłatnej w płatną - mogły naruszać zbiorowe interesy konsumentów.

Usługa Halo Granie, oferowana przez Orange, polegała na odtwarzaniu utworów muzycznych podczas oczekiwania na połączenie. Jak podał UOKiK w komunikacie, postępowanie w tej sprawie wszczęto w grudniu 2013 r. Wątpliwości Prezesa Urzędu wzbudziły informacje na pakietach startowych do telefonów na kartę, w których podawano, że "Ze starterem (X) zł dostajesz: (…) usługę Halo Granie z piosenką (X) w prezencie przez 30 dni (usługa aktywowana jest automatycznie po wykonaniu 1 połączenia)".

Zobacz: Klauzule pod okiem UOKiK

Zdaniem UOKiK, przeciętny konsument mógł pomyśleć, że usługa będzie automatycznie wyłączona po 30 dniach. Tymczasem, konsument, który samodzielnie nie zrezygnował z usługi - po upływie 30 dni musiał za nią płacić.

Dlatego - jak podano w decyzji - Urząd zobowiązał przedsiębiorcę do zmiany regulaminu oraz treści smsów wysyłanych klientom. Wg. UOKiK, operator wyraził gotowość do zmiany tych praktyk.

Orange ma zmienić regulamin tak, by usługa Halo Granie była wyłączana, o ile abonent nie wyrazi jasno zgody na jej odpłatne przedłużenie. Uzupełni także informację na opakowaniach kart pre-paid o szczegóły wyłączania i przedłużania usługi Halo Granie oraz będzie wysyłać abonentom wiadomości SMS informujące o dezaktywacji usługi i jej płatnym przedłużeniu.

Zobacz również: Nowe prawa konsumenta – poradnik

Jak podano w komunikacie, Orange musi złożyć Urzędowi sprawozdanie o stopniu realizacji zobowiązań nałożonych decyzją Prezesa UOKiK.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kredyt Inkaso S.A.

Nowoczesna windykacja

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »