| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Jednolite wzory pism ułatwią prowadzenie działalności

Jednolite wzory pism ułatwią prowadzenie działalności

Prezydent RP Bronisław Komorowski podpisał ustawę z dnia 24 kwietnia 2014 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze standaryzacją niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych. Celem ustawy jest uproszczenie otoczenia prawnego i stworzenie ułatwień w wykonywaniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorców.

Standaryzacja wzorów pism w procedurach administracyjnych umożliwi przeprowadzenie procesu elektronizacji tych procedur. Wprowadzone zostaną jednolite w skali kraju wzory pism wykorzystywane w procedurach administracyjnych, w szczególności wzory wniosków o wydanie zezwolenia, o wpis do rejestru, o zmianę danych w zezwoleniu lub w rejestrze, o wydanie licencji czy zgłoszenia danej działalności właściwemu organowi.

Elektronizacja procedur administracyjnych pozwoli na podwyższenie standardu usług świadczonych przez administrację publiczną, przyczyni się do usprawnienia e-administracji, pozytywnie wpłynie na szybkość postępowań i efektywność procedur administracyjnych oraz zmniejszy obciążenia administracyjne obywateli i przedsiębiorców, przyczyni się do poprawy jakości kontaktu między administracją a obywatelem.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Zainteresowany podmiot będzie mógł skorzystać z formularza elektronicznego, który pozwoli na sporządzenie wniosku zgodnego ze wzorem zamieszczonym w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych. We wzorze wniosku określone zostaną wszystkie wymogi, które podmiot musi spełnić oraz wymagane załączniki. Nie będzie zatem zmuszony do wyszukiwania wymagań określonych w przepisach prawa. Wszystkie dane konieczne do przekazania, poświadczające spełnianie warunków określonych w przepisach prawa, zostaną precyzyjnie i w sposób przejrzysty wskazane w odpowiednim wzorze.

Jednocześnie należy pamiętać, że złożenie ustandaryzowanych pism będzie możliwe zarówno w postaci papierowej, jak i elektronicznej, w zależności od wyboru wnioskodawcy, nie będzie jednak w zmienianych niniejszą regulacją ustawach wyłącznego wymogu prowadzenia postępowania na piśmie, przeciwnie będzie to tylko alternatywa do postępowania elektronicznego. W poszczególnych projektowanych przepisach brak stwierdzenia, że dany wzór pisma zostanie określony przez właściwego ministra w drodze rozporządzenia. Tym samym projektowane wzory dokumentów nie będą wiążące w tym sensie, że osoba składająca dane pismo w „tradycyjnej”, „papierowej” postaci będzie mogła skorzystać z danego wzoru, ale równoważne będą także pisma sporządzone nie według wzoru. Stąd w nowelizowanych przepisach ustaw, wzory pism w formie dokumentu elektronicznego będą dostępne w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych, umieszczonym na elektronicznej platformie usług administracji publicznej i w Biuletynie Informacji Publicznej organu odpowiedzialnego za opracowanie wzoru.

Mniej formalności i redukcja kosztów dla firm

Elektroniczny Punkt Kontaktowy dla przedsiębiorców

Źródło: Prezydent.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

TC Concept

Firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »